וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנץ' טוסט במיץ סטייק: אייל שני מסתבך עם הצמחונים

13.5.2020 / 18:50

השף אייל שני העלה השבוע פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בו חשף כי קינוח הפרנץ' טוסט המוגש במסעדת פורט סעיד, מטוגן במיצי סטייק, התגובות הזועמות לא איחרו לבוא, ושני נאלץ לפרסם הבהרה

אייל שני. איתי סינדל, מערכת וואלה! NEWS
אייל שני, מסתבך עם צמחונים/מערכת וואלה! NEWS, איתי סינדל

השף אייל שני, ידוע כאחד השפים הפרובוקטיביים והצבעוניים שיש לנו בשטח. אבל את הסערה הנוכחית שהוא עומד במרכזה, לא בטוח שאפילו הוא חזה. לפני יומיים, העלה שני בחשבון האינטסגרם שלו פוסט, המבשר על פתיחה של מסעדת פורט סעיד לטייק אווי, ועשה את זה בדרכו הייחודית.

בפוסט העלה שני תמונה של מנת הפרנץ' טוסט המפורסמת והפופולארית של המקום וכתב "לפני מספר דקות נפתחה פורט סעיד לטייק אוואי. לפני 8 שנים הנחתי את הפרנצ' טוסט הראשון שלה על הפלאנצ'ה, שום דבר מיוחד לא היה בו, המתנתי לנס שיקרה, לזמן שיחלוף, לתקלה שתתרחש, שיתנו לפרנצ' טוסט הזה את מה שאני לא הצלחתי להעניק לו. ואז החלו להאסף המוני אנשים בלילות והתור לאכול אותו השתרך סביב כל בית הכנסת הגדול שבסימטאת הר סיני, תגובת המטבח לא אחרה לבוא, איל, אתה חייב להביא לנו עוד פלאנצ'ה, אמרו לי הטבחים, אין מקום להעמיד את כל הפרנצ' טוסטים האלה וחוץ מזה כל המיץ של המינוט סטייקים שניצלים עליה נספג בתוכם. באותו רגע נפתחו מעלי שערי השמיים ואור זהוב עטף את הנשמה שלי, לפתע הבנתי הכל, את התור המשתרך, את הטעם המופלא של הטוסט הזה בזכות מיצי הצליה של המינוט סטייקים שנספגים בתוכו ואת זה שאי אפשר להמציא את זה לבד ואין מקום בעולם שילמד אותך את זה אלא רק מן החיים עצמם, ממה שהם מחברים ומזמנים. שנים, עד היום, זה היה אחד מן הסודות השמורים ביותר בפורט סעיד, ועכשיו, כשניתנה לנו הזכות להיות אתכם שוב, לא יכולתי להחזיק עוד את הסוד הזה בבטן".

הפוסט שהרגיז את הצמחונים:

View this post on Instagram

לפני מספר דקות נפתחה פורט סעיד לטייק אוואי. לפני 8 שנים הנחתי את הפרנצ' טוסט הראשון שלה על הפלאנצ'ה, שום דבר מיוחד לא היה בו, המתנתי לנס שיקרה, לזמן שיחלוף, לתקלה שתתרחש, שיתנו לפרנצ' טוסט הזה את מה שאני לא הצלחתי להעניק לו. ואז החלו להאסף המוני אנשים בלילות והתור לאכול אותו השתרך סביב כל בית הכנסת הגדול שבסימטאת הר סיני, תגובת המטבח לא אחרה לבוא, איל, אתה חייב להביא לנו עוד פלאנצ'ה, אמרו לי הטבחים, אין מקום להעמיד את כל הפרנצ' טוסטים האלה וחוץ מזה כל המיץ של המינוט סטייקים שניצלים עליה נספג בתוכם. באותו רגע נפתחו מעלי שערי השמיים ואור זהוב עטף את הנשמה שלי, לפתע הבנתי הכל, את התור המשתרך, את הטעם המופלא של הטוסט הזה בזכות מיצי הצליה של המינוט סטייקים שנספגים בתוכו ואת זה שאי אפשר להמציא את זה לבד ואין מקום בעולם שילמד אותך את זה אלא רק מן החיים עצמם, ממה שהם מחברים ומזמנים. שנים, עד היום, זה היה אחד מן הסודות השמורים ביותר בפורט סעיד, ועכשיו, כשניתנה לנו הזכות להיות אתכם שוב, לא יכולתי להחזיק עוד את הסוד הזה בבטן.

A post shared by Eyal Shani. Chef (@eyaltomato) on

למעשה, במתכוון או שלא, חשף שני כי את הפרנץ' טוסט שמוגש במקום, מנה שלכאורה אמורה להיות ידידותית לצמחונים, וגם מוגשת לצד קרם פרש, מטוגנת בפלאנצ'ה עליה מטוגן בשר, על "מיצי הצלייה של המינוט סטייקים" לדבריו, והוא שהופך את הפרנץ' טוסט לכזה מוצלח.

פורט סעיד, אחת מהמסעדות הפופולאריות של שני, שוכנת במתחם בית הכנסת הגדול, תמיד הומה באנשים, ולמרות שמוגש בה בשר היא נחשבת לאחת המסעדות היותר ידידותיות לצמחונים, בזכות מנות צמחוניות רבות בתפריט. אין זה סוד, ששני נותן בתפריטיו מקום גדול למנות המבוססות על הצומח, ונחשב למעריץ גדול של עגבניות.

כצפוי, תגובות זועמות של צמחונים שאכלו את המנה, והרגישו מרומים, לא איחרו לבוא. "נורא מבאס לכל הצמחונים שאכלו את המנה הזאת" ו"זו ממש הטעייה למי שלא אוכל בשר, לא לעניין לא לציין את זה" היו העדינות שבהן. אבלו היו גם תגובות כועסות יותר, למשל גולשת שכתבה "מעולם לא אכלתי בשר, הפסקתי לאכול סופית אחרי שראיתי ששוחטים פרה בחצר של סבתא שלי, אז תודה רבה שגרמת לי לאכול מיצים של אחת בכל זאת", ואחרת שכתבה "האמת שזה לא סבבה, נהוג לחלוק מרכיבים לא קונבנציונאליים עם סועדים, ושיעשו את הבחירה שלהם". היו כאלה שכעסו כי מדובר למעשה גם בהטעייה של שומרי כשרות, שלא חשבו שעשויה להיות בעיה של כשרות לאכול מנה של פרנץ' טוסט.

עוד בוואלה!

האם המאפייה הזאת רימתה טבעונים?

לכתבה המלאה
המזנון. אנטולי מיכאלו,
הכרובית של אייל שני, חביבת הצמחונים/אנטולי מיכאלו

אז אחרי זעם של יומיים, שגלש גם לפוסטים בקבוצות פייסבוק שונות. פרסם היום שני פוסט הבהרה בו כתב "תגובות זעם רבות של צמחונים נחתו על ראשי, מיצי המינוט סטייק הנספגים בתוך נתחי החלה הפריכה והמוזהבת של הפרנץ' טוסט האייקוני של פורט סעיד הורגשו בדמם והסעירו את נפשם ויתכן כי בצדק, למרות שפורט סעיד מעולם לא הגדירה את עצמה כצמחונית אלא רק כטבעונית בחלק ממנותיה, כנראה שמשהו בסיפור לא היה ברור. ואני רוצה להבהיר, סיפור ההתגלות של הפרנץ' טוסט שאותו חוויתי וסיפרתי פה לאחר שנים, הוא סיפור על התגלות קולינארית שימים ספורים לאחריה, הופסק תהליך הצליה המשותפת של הפרנץ' והמינוט, ולמעשה, מאז פתיחתה של פורט סעיד הפרנצ'ים נצלים בנפרד וללא מגע מיצי צליית בשר בתוכם. מכל מי שנחרד אני מבקש את סליחתו, בסיפורים כנראה שצריכה להיות נקודה אחת ברורה, זו שמפרידה בין רגע מן העבר לבין כל החיים שלאחריו".

לפי התגובות לפוסט עד כה, נראה שהקהל סלח לשני, השאלה האמיתית היא אם הקהל הצמחוני ישוב לאכול את הפרנץ' טוסט של פורט סעיד גם לאחר ההבהרה הזאת.

פוסט ההבהרה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully