וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארחים בשבועות? אלו הפיצות שיגנבו את ההצגה

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

25.5.2020 / 10:03

מהנפוליטנית של רמת הגולן לנפוליטנית של הנגב, מהחיפאית שהגיעה מבנימינה לאיטלקייה שעלתה מצרפת. אלו הן הפיצות שיקפיצו את ארוחת החג שלכם לגבהים חדשים

פיצה ביאנקה במסעדת פיצה פרסקה. דניאל לילה,
פיצה פרסקה/דניאל לילה

מגפת הקורונה מנעה מאתנו להתכנס בחג הפסח, לצאת לרחובות ביום העצמאות ולהעלות קרשים באש בל"ג בעומר. לאור כל זה, נראה שהשנה חגיגות חג השבועות, צפויות להיות שמחות וחגיגיות מאי פעם. אם השנה אתם אחראים על ארוחת החג, אנחנו בטוחים שאתם כבר עסוקים בתכנונים ושהשנה שולחן החג יהיה עמוס באופן מיוחד. באותה נשימה ניתן לומר שאנחנו בטוחים שגם השנה נוכל למצוא על השולחן איזו פיצה או שתיים לילדים.

בדרך כלל הפיצה היא מעין תוספת זניחה, שנבלעת בין הפשטידות המושקעות, הסלטים הצבעוניים ומגשי הגבינות המוגזמים. כיוון שהשנה הרף צפוי להיות גבוה במיוחד, למה שלא תשקיעו גם בפיצות שלכם? כי עם כל הכבוד לפיצריה השכונתית שמציעה שלושה מגשים ב-100 שקלים, השנה גם לקטנים וגם לגדולים מגיעה פיצה ראויה לשמה. אז קבלו 6 הצעות למקומות עם פיצות איכותיות במיוחד, שללא ספק ייעלמו באותה מהירות שבה יופיעו.

קופינאס. בן יוסטר,
קופינאס/בן יוסטר

קופינאס - צור משה

ירון שנבל, השף והבעלים של מסעדת קופינאס, בחר להקים את המסעדה המקסימה שלו במבנה שבשנות ה-50 של המאה הקודמת, שימש כמאפייה המקומית. בהמשך פעל בו בית אריזה לקלמנטינות ואחרי שעמד נטוש במשך אי אילו שנים, זכה לחיים חדשים וטעימים ביותר. בתחילת הדרך של קופינאס, התפריט נטה בעיקר לכיוון איי יוון, אך כיום מנשבת בו בעיקר הרוח האיטלקית.

את הפיצות הייחודיות של קופינאס, אופה שנבל בטאבון אבן מרשים שעשה את כל הדרך מאיטליה הרחוקה. אך לא רק הטאבון יובא במיוחד מארץ המגף, אלא גם הקמח המובחר והסודות הקטנים שהופכים את הפיצות של שנבל לכל כך טעימות.

בתפריט תמצאו מגוון פיצות שספק אם תפגשו במקומות אחרים. הכוונה בין השאר לפיצות כמו קרבונרה (רוטב שמנת, בייקון טלה, אספרגוס, בצל ופרמז'ן - 68 שקלים), רוזה (רוטב עגבניות, מוצרלה, מסקרפונה, גבינת בושה, עגבניות שרי ופקאן מסוכר - 65 שקלים) ופונגי (מוצרלה, פטריות, מסקרפונה, קרם כמהין, פרמז'ן וערמונים - 67 שקלים).

את כל הפיצות בתפריט המשלוחים ניתן להזמין בגרסה נטולת גלוטן (בתוספת של 10 שקלים) וכן ישנה אפשרות להזמין פיצות עם גבינת קשיו תוצרת בית. אם מתחשק לכם לשדרג גם את שולחן הקינוחים, נמליץ לכם ללכת על עוגת גבינה אפויה (37 שקלים) או על קינוח מושחת העונה לשם קלצונה נוטלה ומסקרפונה (46 שקלים).

קופינאס, השיבולים 3, צור משה. 053-9346431

sheen-shitof

עוד בוואלה!

משלוחי סושי מומלצים

בשיתוף zap rest
הנחתום. אדווה ורונן לביא,
הנחתום/אדווה ורונן לביא

הנחתום - בני יהודה

הנחתום היא מאפיית בוטיק ופיצריית גורמה. אך יותר מהכול היא חלום שהתגשם עבור האופה והקונדיטור רונן לביא, שהפעיל בעבר את קפה גינצבורג בתל אביב. אחרי לא מעט שנים שבהן חלם על מעבר לצפון, החליט לעשות את הצעד ובנה את ביתו ומאפייתו ברמת הגולן בשלהי העשור הקודם.

הלחמים של לביא מפורסמים בכל צפון הארץ ולא נגזים אם נכתוב כי ישנם כאלה שמוכנים לבלות לא מעט שעות ברכב כדי ליהנות מהם. מובן שאת שולחן החג מומלץ לשדרג עם לחם חמישה דגנים, שיפון רוסי או כוסמין קובייה. אבל לא לשם כך התכנסנו הפעם כי אם לשם הפיצות הנדירות שלביא מוציא תחת ידיו מדי יום ביומו ב-11 השנים האחרונות.

אם מתחשק לכם לנגוס באיזו תוספת, תוכלו לשדרג את הפיצה עם גבינות כמו פרמזן, קשקבל או רוקפור (14 שקלים) ומגוון ירקות כמו זוקיני, תפו"א, חציל אפוי, קלמטה או פלפל חריף (8 שקלים). בנוסף תוכלו לתבל את הפיצה עם אנשובי (14 שקלים), ארטישוק (10 שקלים) וטונה למשל (8 שקלים). עם זאת, אנחנו מאמינים שכשהבצק איכותי, הרוטב טעים והגבינה משובחת, אין צורך להכביר בתוספות. אי לכך בהחלט ניתן להסתפק בפיצות ללא תוספות: מגש ענק של פיצה עולה במשלוח 72 שקלים ומגש ענק נוסף, יעלה 66 שקלים בלבד. מגש בינוני משפחתי לעומת זאת, יעלה לכם 60 שקלים בלבד.

הנחתום, מרכז מסחרי נוף גולן, בני יהודה. 04-6601222 / 050-9555763

פיצה בלה. מיכאל בן חמו,
פיצה בלה/מיכאל בן חמו

פיצה בלה - אשדוד

מיכאל בן חמו, השף והבעלים של פיצה בלה האשדודית, עבד בתחום המסעדנות פחות או יותר מהיום שבו סיים את הלימודים בבית הספר התיכון בצרפת. את רזי הכנת הפיצה הוא למד בנאפולי שבאיטליה לפני כ-20 ומאז ועד היום הוא מכין את הפיצות המופלאות שלו לפי אותו מתכון סודי שספק אם אי פעם יחשוף. עד לפני כשש שנים הוא עמד בראשה של מסעדה איטלקית בפריז. בעקבות גלי האנטישמיות ששטפו את הבירה הצרפתית, החליט לעזוב את הכל ולעלות לישראל עם אשתו ראשל והילדים.

הדבר הראשון שעשה עם הגיעו לישראל זה ליצור קשר עם ספקים מקומיים ולהרכיב את התפריט למסעדת פיצה בלה, שנפתחה באשדוד בתחילת 2016. פיצה בלה הייתה הראשונה בעיר שהגישה פיצות היישר מהטאבון והיחידה שהשקיעה 48 שעות בהתפחת הבצקים שלה. בשנים הראשונות הקהל כלל בעיקר סועדים צרפתים, שהכירו את בן חמו בזכות המסעדות שלו בפריז. עם זאת לאחרונה נראה כי גם הצברים של אשדוד נשבו כליל בקסמן של הפיצות של מיכאל.

הפיצות בפיצה בלה מגיעות בשלושה גדלים: אישית (27 שקלים), בינונית (40 שקלים) ומשפחתית (50 שקלים). הפיצות הבסיסיות מגיעות עם תוספת אחת, כשכל תוספת נוספת בעלות של חמישה שקלים בלבד. כמו כן מעניין לציין שהפיצות נושאות את שמותיהם של בני משפחת בן חמו. כך לדוגמה, פיצה לירון נקראה על שם בנו הבכור של מיכאל (גבינת עיזים, טונה בצל ופסטו) ואילו פיצה דוד, על שם בן הזקונים (עגבניות שרי, פסטו רוקט ופרמז'ן). בין הפיצות היותר מיוחדות בתפריט מככבות למשל פיצה עם סלמון מעושן, פרמז'ן ופסטו (פיצה מיכאל) ופיצה עם גבינת עיזים ודבש (פיצה ג'וי).

פיצה בלה, חיים משה שפירא 22, אשדוד. 053-9381961

רוסו פומדורו. חיים בר,
רוסו פומדורו/חיים בר

רוסו פומודורו - באר שבע

הפיצאיולו חיים בר, שאחראי לפיצות הנפוליטניות של רוסו פומדורו, עבד במשך שנים בפיצריות איטלקיות. למעשה אימו של בר הגיעה מסיציליה כך שנראה שאת הזיקה למטבח האיטלקי, פיתח כבר ברחם. אם השם של בר נשמע לכם מוכר, יתכן שזה קשור לפיצת הקבבים המפורסמת, שהדהימה את צוות השופטים בעונה השמינית של משחקי השף.

כמו כן יתכן שזכיתם להשתתף באחת מהסדנאות שלו שכן כבר הרבה מאוד שנים שבר מעביר סדנאות מקצועיות במהלכן הוא מלמד כיצד להכין פיצה נפוליטנית אמיתית. ואם כל זה לא מספיק, נציין עוד שבר מספק גם ייעוץ קולינרי למסעדות איטלקיות מובילות.

עם פתיחתה של רוסו פומודורו לפני כשנתיים, רף האיכות של הפיצות עלה בבאר שבע בכמה ס"מ טובים ויש שיאמרו שבישראל כולה. למעשה כדי לאכול פיצה נפוליטנית אמיתית, עד כה היינו צריכים לקנות כרטיס לאיטליה, מה שקצת פחות אפשרי בימינו.

התפריט של רוסו פומודורו כולל בין השאר פיצות נדירות כמו פיצה תפו"א מדורה (תפו"א מדורה, שמנת חמוצה, בצל ירוק, שמן זית, מלח, פלפל שחור ולימון - 55 שקלים) ופיצה קוואטרו ספיישל, שכאילו נבראה במיוחד לחג השבועות (רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה, גבינת אמנטל, גבינת גורגונזולה, גבינת גרנה פדנו, בזיליקום, גבינת ריקוטה מסביב ותערובת עלים מתובלת בשמן - 63 שקלים).

רוסו פומודורו, דרך אליהו נאוי 18, באר שבע. 08-9722221

פיצה פרסקה. אנטולי מיכאלו,
פיצה פרסקה/אנטולי מיכאלו

פיצה פרסקה - קיבוץ מסדה

אם כבר מדברים על פיצה נפוליטנה, הרי שחובה להזכיר את פיצה פרסקה, הממוקמת בקיבוץ מסדה שבעמק הירדן. את הטאבון של פיצה פרסקה, בנה סטפאנו פררה, נצר למשפחת בוני טאבונים מפורסמת מאיטליה ולפי הידוע לנו, זהו הטאבון היחיד מסוגו בישראל. מדובר בטאבון עצים מרשים למראה, הניזון מעצי בוק שמיובאים למקום במיוחד מאירופה.

ההקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, היא מסימני ההיכר המפורסמים ביותר של יוני אברהם. אברהם הוא הפיצאולו והבעלים של פיצה פרסקה ובחיידק הפיצות הנפוליטניות, הוא נדבק בזמן שבילה עם אשתו בירח הדבש שלהם בתאילנד. כל הפיצות שיוצאות מהטאבון של אברהם מיוצרות מבצק שמותפח על ידי שמרים טבעיים בלבד (מחמצת שאור) וקוטרן ללא יוצאת מן הכלל הוא 30 ס"מ בדיוק.
כמו כן לא תמצאו בתפריט של פיטצה פרסקה פיצות מושחתות יתר על המידה. אולי למעט פיצה אחת שנקראת על שמו של קרוב משפחה שהלך לעולמו בטרם עת, שהתעקש תמיד לקבל פיצה ללא רוטב אבל עם הרבה מאוד גבינות (הפיצה של דור - מוצרלה טרייה, מסקרפונה, גורגונזולה, פקורינו רומאנו, רוקט, בזיליקום, שמן זית ומלח ים - 65 שקלים).

מנת הדגל של המקום היא פיצה קרבונרה, המגיעה עם תוספת של בייקון וביצה (ללא רוטב עגבניות - 69 שקלים) ובנוסף נמליץ לכם על פיצת תום ופפדיו, שמגיעה עם תוספת של פלפל פפדיו, גבינת תום עיזים, שום טרי, בזיליקום, שמן זית ומלח ים (ללא רוטב עגבניות - 65 שקלים). כל זה בהנחה שלא תשכחו להזמין גם את המרגריטה הקלאסית כמובן (54 שקלים).

פיצה פרסקה, קיבוץ מסדה. 04-6657266

קרוסטה בר. שרון שחר,
קרוסטה בר/שרון שחר

קרוסטה - חיפה

בקיץ של 2017, בחרו האחים יצחק ויעקב גולן, שאחראים לפסטה'לה וקרוסטה בנימינה, להרחיב את הפעילות העסקית שלהם ולהקים שלוחות של המסעדות המקוריות, בעיר שעל הכרמל. ראשונה באה לעולם קרוסטה החיפאית, שנפתחה כבר-פיצה (או פיצה-בר אם תרצו) וזמן קצר אחריה, הצטרפה אליה גם הגרסה החיפאית של פסטה'לה.

הבר של קרוסטה נבנה מסביב לטאבון העצום שייבאו האחים מאיטליה ולמרות המיקום הלא מרכזי במיוחד, תוך זמן קצר הפך המקום המדליק לסיפור הצלחה של ממש. תרמה לכך העובדה שבקרוסטה מגישים פיצות הנחשבות בעיני רבים למוצלחות ביותר בעיר. כיוון שעסקינן בחג השבועות, נמליץ לכם בהזדמנות אחרת על הפיצות הבשריות של קרוסטה וביניהן פיצת האנטריקוט, האסאדו והבולונז.

תחת זאת נמליץ לכם הפעם להעיף מבט לזו שעונה לשם ענקית פונגי (רוטב אלפרדו וקרם פטריות, פורטובלו, שמפיניון ושמן כמהין - 93 שקלים) או פשוט להרכיב לעצמכם פיצה עשירה בכל טוב המחלבה. פיצה רגילה ללא תוספות עולה בקרוסטה 48 שקלים ופיצה ענקית, 66 שקלים בלבד, כשבגזרת התוספות החלביות מככבות גבינות כמו סנט-מור, מנצ'גו, פטה, חלומי, פרמז'ן ורוקפור (רגילה - 10 שקלים, ענקית/דקה דקה - 12 שקלים).

קרוסטה, אוסקר שינדלר 7, חיפה. 053-7104975

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully