וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביבים, מזל טוב! נולד לכם שרויטמן

28.6.2020 / 8:27

יום חג לתל אביבים - אין יותר צורך לחצות לצד הלא נכון של איילון, ערן שרויטמן והפרעצלים המפורסמים שלו נחתו הבוקר במרכז ת"א

צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

בוידאו: הפתיחה של שרויטמן בנחלת יצחק

היום, יום ראשון, ערן שרויטמן יניע את הרכב וייסע לעבודה, אבל הפעם לתל אביב האמיתית, ולא לזאת שנמצאת בגבול גבעתיים, כמו שהוא רגיל בשלוש השנים האחרונות, שם נפתח היום הסניף התל אביבי של בית הקפה שרויטמן במלון סול ברחוב טשרניחובסקי. "אני שכונתי", הוא אומר, "לא גנרי, אני אפילו לא מגדיר את זה כסניף, זו רק עוד נקודה".

כשנפתח בסוף 2017 בית הקפה בשכונת נחלת יצחק, עלו הרבה שאלות לגבי הבחירה של שרויטמן דווקא במיקום הזה, אבל ההחלטה שנראתה תמוהה בזמנו הוכיחה את עצמה, בית הקפה השכונתי מלא תמיד, במרכז תל אביב עורגים לפרעצלים המפורסמים שיוצאים שם מהתנור, והמקום העלה פלאים את הערך הקולינרי של גבעתיים הסמוכה. על הבחירה בתל אביב הוא אומר "זו שכונה אבל עם אופי אחר לגמרי ממה שאני רגיל בנחלת יצחק, גרתי פה בתקופת הצבא, עזבתי את מרכז הסצנה לפני 12 שנים, בשבילי יש כאן איזו סגירת מעגל".

שרויטמן. יעל לאור, יעל לאור
פרעצל קורנביף בשרויטמן/יעל לאור, יעל לאור

שרויטמן, שף מסעדת אורקה המיתולוגית, פרש מהסרביסים התובעניים לפני כמה שנים מבחירה והחליט להתמקד בפיתוח מיומניויות הבצק שלו. הפרעצלים המפורסמים, אלו עם הקצוות המחודדים שהפכו לסימן ההיכר שלו, נמכרו במסעדות ובתי הקפה הטובים בתל אביב וצברו מוניטין.

עוד לפני פרוץ משבר הקורונה הודיע שרויטמן על המהלך הצפוי, "כל דבר אני מתכנן הרבה זמן" הוא אומר, "וגם על המהלך הזה חשבתי, תיכננתי וחיפשתי במשך הרבה זמן". בית הקפה צפוי להיפתח היום ("משבע בבוקר הקפה זורם") במקום שבו פעל מזנון הכריכים של ברווזי, בכניסה לבית המלון Saul ברחוב טשרניחובסקי. בבית הקפה, אותו עיצב דן טרוים, יש כ-50 מקומות ישיבה והתפריט זהה לזה המוגש בנחלת יצחק, עם הכריכים המוגשים בפרעצל, בבגאטים, בלחמי מחמצת ובלחמניות שנאפים במקום, עם כמה תבשילים ומנות צד קלילות, קפה ומשקאות.

פרעצל של שרויטמן. רעות סהר,
הפרעצל המחודד שהפך לסימן ההיכר/רעות סהר

"התפריט שומר על הדי.אנ.איי של נחלת יצחק", אומר שרויטמן, "אבל אני מאמין שלאופי השונה של השכונה יהיו השלכות, אם זה בשעות הפעילות למשל שיהיו ארוכות יותר, ואם זה אומר שעם הזמן יתווספו לתפריט עוד כל מיני מנות בסגנון ברוסקטות למשל. יש לי איזו מחשבה לעשות כאנקדוטה לזכר ימים עברו את מנת הרביולי חלמון וסרטנים המפורסמת מאורקה, סתם כניסוי, לא משהו קבוע, לראות את המנה הזו שלא הכנתי 11 וחצי שנים במבחן הזמן".

בנקודה החדשה של שרויטמן יהיה גם אלכוהול שמתאים לבוקר ולצהריים, ולימי שישי כמובן, יין שנבחר במיוחד בהתאמה למקום, אפרול שפריץ וג'יו וטוניק. " אני בעצם רוצה להפיץ את הבשורה מבפנים", שרויטמן מסכם את העניין, "כי יש כאלה שבגלל המרחק לא הגיעו אלי ובגלל והתודעה שאני מעבר השני של איילון".

בית הקפה שרויטמן נפתח היום להרצה ויהיה פתוח בימים א'-ו' מ-7:00 בבוקר ועד 17:00, בהמשך יורחבו שעות הפעילות עד 23:00 בלילה.

שרויטמן, טשרניחובסקי 17 תל אביב, מלון סול

הסניף החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully