וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-50 אחוז מהמסעדות בארה"ב נסגרו לצמיתות

לא רק בישראל, גם בארה"ב מסעדות רבות מתקשות לשרוד את משבר הקורונה. אתר YELP מדווח על כמעט 140,000 מסעדות שעדיין סגורות, וכי 53 אחוזים מכלל המסעדות נסגרו לצמיתות

צילום: רויטרס

בוידאו: התפרצות הקורונה בארה"ב

אדם עובר ליד מסעדה סגורה בעקבות הקורונה בטורונטו, קנדה, 7 באפריל 2020. רויטרס
מסעדה סגורה בניו יורק/רויטרס

YELP, אתר דירוג המסעדות הגדול ביותר בארצות הברית, פרסם השבוע דוח על המצב הכלכלי של המסעדות בארצות הברית, זאת על פי נתונים הנאספים באתר מדי יום ממידע שמוזן על ידי גולשים. YELP מתארים את המצב הנוכחי בארצות הברית כעידן של שינוי - כאשר כלכלות מקומיות ממשיכות להשתנות בצורה דרמטית בעקבות המשבר/ בעוד ערים ומדינות הולכות ונפתחות מחדש לאט, אחוזי האבטלה שהיו הגבוהים ביותר בשנים האחרונות, מתחילים לרדת מעט, במדינות מסוימות מספרי החולים המאומתים בקורונה מתחילים לרדת בעוד במדינות אחרות הם עולים, וקהילות מקומיות עדיין ממשיכות להגיב על המתיחות שנוצרה בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד, והמחאות ושעות העוצר שבאו בעקבות התקרית, דברים שהשפיעו גם הם על מסעדות שרק זכו להיפתח מחדש אחרי הקורונה.

כל האירועים האלה השפיעו על הכלכלה המקומית בכלל ועל תחום המסעדות בפרט, כשהאתגרים לא מפסיקים להגיע, אפילו עם פתיחת העסקים מחדש. YELP מדווחים שבדקו את מספר המסעדות שהיו פתוחות ב-1 למרץ, עם פתיחת המשבר, ומתוכו מצאו שב-19 באפריל בעיצומו של הסגר, 176,822 מסעדות היו סגורות. עתה עם הפתיחה המחודשת של עסקים, בדיקה שעשו ב-15 ביוני גילתה ש-139,339 מסעדות עדיין סגורות. מתוכן למשל מעל 10,000 מסעדות בניו יורק, 3000 מסעדות במיאמי, כ-5000 מסעדות בשיקגו, וכ-11,000 מסעדות בלוס אנג'לס.

עוד בוואלה!

מאיר אדוני סוגר את המסעדות שלו בישראל

לכתבה המלאה
קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
מסעדה בעיצומו של משבר הקורונה/AP

41% מהמסעדות מדווחות באתר כסגורות לצמיתות, כשהאחוז הגדול ביותר שלהן כבר הודיעו במרץ על הסגירה, כשבמאי וביוני הצטרפו אחוזים נוספים. הנתון הזה מעיד על כך שמסעדות שנכנסו למשבר כשהן כבר מתקשות לשרוד, סגרו לצמיתות כבר בתחילת המשבר, בעוד באפריל, מאי ואפילו ביוני, הצטרפו אליהן מסעדות שלא הצליחו להסתגל למצב החדש, או להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן סגורות.

בדוח של YELP יש התייחסות גם לכך שסקטור המסעדות הוא אחד הנפגעים הגדולים במשבר הנוכחי עם נתונים גבוהים במיוחד על סגירות, כאשר סקטור הקמעונות היחיד שנמצא גבוה יותר באחוזים. מתחת למסעדות יש תחומים כמו כושר או מכוני יופי שכנראה נפגעו פחות. החל ממרץ, מסעדות מובילות באחוזי הסגירה הגבוהים ביותר בארצות הברית, אחרי תחום הקמעונות שכאמור נפגע הכי קשה. מתוך כל העסקים שנסגרו בארצות הברית, 17% הם מסעדות, אבל מתוך 17 האחוזים הללו, 53 אחוזים סגרו לצמיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully