וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף שוויתר על מסעדות יוקרה בשביל דוכן בשוק

30.6.2020 / 9:25

השף רונן דברת בלוך למד בקורדון בלו בפריז, עבד במסעדות יוקרה בארץ, ובסוף היה צריך את הקורונה כדי להבין שמה שבאמת בא לו זה לבשל בדוכן בשוק את האוכל של סבתא שלו מנתיבות

מסעדת "מחניודה" בתום הסגר הראשון/צילום: עידו שחם, עריכה: ניר חן

בוידאו: הפתיחה מחדש של מסעדת מחניודה לאחר הקורונה

התקופה האחרונה טלטלה לא רק את סקטור המסעדות, אלא גם את השפים באופן אישי. השף רונן דברת בלוך ניצל את הטלטלה הזו כדי לחזור לעשות את מה שהוא הכי אוהב - לבשל אוכל המבוסס על המטבח הצפון אפריקאי עליו גדל. במשך שנים היה עסוק שף דברת בלוך בלתפוס מרחק מהאוכל הזה, אבל דווקא המשבר הנוכחי גרם לו לרצות לחבר בין המקורות שלו לבין אמירותיו הקולינריות.

דברת בלוך החל את דרכו הקולינרית במקרה, אחרי שעבד כמה שנים כבלש במשטרה. כשהבין שבישול זה הייעוד האמיתי שלו נסע ללמוד בקורדון בלו בפריז, חזר לארץ ולקח חלק בכמה מסעדות יוקרה כמו ארטישוק, לורנס, ומסעדת RDB שנסגרה אחרי זמן קצר. בכל אלו הוא התרחק משורשיו הקולינריים והתמקד בבישול מולקולרי. אבל עשור אחרי שעזב את תחום המסעדות ופעל רק עם שירות קייטרינג פרטי, הוא חוזר למרכז העניינים עם דיאלינה - בית אוכל חדש בשוק מחנה יהודה (וממש בקרוב גם בשוק הכרמל), שם הוא מציע מבחר מנות מהמטבח המרוקאי והצפון אפריקאי המתחלפות מדי שבוע ומוגשות בלחם פרנה הנאפה במקום.

דיאלנה של רונן דברת בלוך. נועם פריסמן,
עוף מפורק בפרנה/נועם פריסמן

בדיאלנה חוזר דברת בלוך לבית ילדותו בנתיבות שם גדל על האוכל של סבתו רשליקה, עם פרשנות אישית משלו. את המנות שנהגה להכין הוא בחר לשדך ללחם פרנה שהוא אופה במקום ולהגיש לצד מגוון סלטים בעבודת יד.

יש למשל בשר לוקוס על הסכין עם כוסברה, אריסה ושום קצוץ (45 שקלים), או שקדי עגל ולבבות בקר שנצלו על אש גלויה ואז נשלחו להתבשל לאיטם ברוטב של סבתא (69 שקלים). יש גם עופות שלמים במרינדה 24 שעות שנצלו בטאבון (45 שקלים), אסאדו מהמעשנה שפורק בידיים ובושל בציר בקר ופלפל חריף (49 שקלים) וגם לחי עגל בבישול ארוך עם גרגרי חומוס וארטישוק (49 שקלים).

דיאלנה של רונן דברת בלוך. נועם פריסמן,
סלטים תוצרת בית/נועם פריסמן

דברת בלוך עצמו הוא שעיצב את המקום בעצמו עם מרצפות מצוירות וצבעוניות, גופי תאורה אוריינטליים, בר רחב ומרפסת פתוחה עם פינות ישיבה מפוזרות. המקום משתלב מצוין באווירת השוק ומציע גם צ'ייסרים של ערק בעשרה שקלים בלבד בשביל לדייק את החוויה. בעוד כחודש תיפתח דיאלנה בשוק הכרמל במקום שבו עמד עד לא מזמן הדוכן של בני דרקסלר (השומר 1).

דיאלנה, אגריפס 127 ירושלים, שעות הפעילות בימים א'-ו' 11:30 עד אחרון הסועדים, מוצ"ש חצי שעה אחרי יציאת שבת עד אחרון הסועדים , 050-9001074

דיאלנה של רונן דברת בלוך. נועם פריסמן,
רונן דברת בלוך/נועם פריסמן
דיאלנה של רונן דברת בלוך. נועם פריסמן,
חזרה לשורשים המרוקאים/נועם פריסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully