וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליין קטנטנן של יינן רב אמן עם טעם מצוין

1.7.2020 / 17:00

אבי אפרתי מתמוגג מהיינות הים תיכוניים רבי האופי של איתי להט

איתי להט הוא מהאיכותיים ביינני ישראל. בשנים האחרונות הוא פועל כיועץ יין ומלווה יקבים. הפרויקט בו הוא מעורב מאוד בשנים האחרונות הוא זה של יקב הבוטיק המקסים כישור, מהכפר כישורית בגליל. במקביל, החל להט לייצר בשנים האחרונות יינות בליין פרטי משלו, הממוקם פיזית ביקב כישור, תחת הכותר "להט". זה החל עם "להט לבן", בלנד נהדר של זני ים תיכון לבנים ונמשך עם "להט אדום'" מבוסס ענבי הסירה. לאחרונה עיבה להט את הפורטפוליו והפיק יינות חדשים: סירה זני, בלנד גרנאש-סירה-מורבדר (GSM) וגם בלנד לבן מורכב יותר, תחת הכותר "לייכטר".

טעימה של חמשת יינות להט המשווקים בחודשים האחרונים מגלה קשת איכויות מלבבת של אחד הייננים היותר טובים שפועלים כאן. כולם ים תיכוניים מאופקים ומאוזנים עם מקדם גסטרונומי מצוין. "להט לבן" הוא בעיני מטובי הלבנים בישראל. "'להט לייכטר", שמיוצר לראשונה, הוא ניסיון לספק ים תיכוניות מורכבת וגבוהה יותר. "להט אדום'" מבוסס הסירה הוא מיינות הביסטרו היותר טובים שמייצרים בארץ, בלנד ה-GSM קליל ומקסים וניתן יהיה ללגמו בקלות גם בקיץ ויין הסירה הזני הוא מטובי התוצרים בקטגוריה.

ביחד מספקת החמישייה הזו תמונה מרשימה. להט הוא ליין ייצור קטנטן של יינן רב אמן עם טעם מצוין ותפיסת עולם מגובשת. אוהבי יינות דרום צרפת יאהבו ויעריכו אותם מאוד.

את יינות להט אפשר להשיג באתר

או בטלפונים: 050-7912737 או 053-4248786.

להט לבן 2018. יח"צ,
להט לבן 2018/יח"צ

להט, לבן 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% רוסאן, 20% ויונייה ו-10% סוביניון בלאן מהרי ירושלים. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון (400 ליטר) על משקעי השמרים. צבע זהוב. אף ארומטי מאד. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: הרוסאן הוא המוביל את הבלנד הים תיכוני בבירור הזה, שיש בו ארומטיות גורפת, יובש מרשים וחומציות מצוינת. קל יחסית, מדויק מאד, רב ניואנסים ומצוין ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: מהלבנים היותר טובים המיוצרים בישראל.

להט, לייכטר 2018. יח"צ,
להט, לייכטר 2018/יח"צ

להט, לייכטר 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 58% רוסאן, 27% גרנאש בלאן ו-15% מרסאן מהגליל העליון המערבי. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון (300 ליטר). צבע זהוב. אף ארומאטי ומינראלי. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

דבר המבקר: גם רוסאן, גם מרסאן וגם גרנאש בלאן - זו ללא ספק חבילה שכל כולה עמק הרון. ארומטיות, מורכבות רבה, עושר הבעתי, יובש, מינראליות. זהו ניסיון ראשון של להט ליצור בלנד מהזנים הללו, והוא ללא ספק מוצלח במיוחד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: לבן של דרום צרפת שכולו מורכבות.

להט, אדום 2018. יח"צ,
להט, אדום 2018/יח"צ

להט, אדום 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% סירה ו-15% קברנה סוביניון מכרם בן עיון הסמוך למושב אלקוש, בגליל העליון המערבי. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון בנות 300 ליטר. צבע אדום ארגמני. באף שפע תבלינים ופרי שחור. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, סטייקים.

דבר המבקר: יש איזו דקות ביין הזה, כזו שנדמה שלא הייתה בבצירי 'להט אדום' הקודמים. לצידה פרי לא עמוס מדי, תיבול טיפוסי לסירה דרום צרפתי, חמיצות חדה מאוד, מינרליות ניכרת ורכות.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: סירה ים תיכוני במיטבו.

להט, GSM 2018. יח"צ,
להט, GSM 2018/יח"צ

להט, GSM 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 45% גרנאש, 40% סירה ו-15% מורוודר. הגרנאש והמורוודר מהרי ירושלים. הסירה מהגליל העליון המערבי. הגרנאש והמורוודר תססו במיכלים קטנים ולאחר התסיסה הועברו לחבית בת 400 ליטר. הסירה התיישן בחבית בת 300 ליטר. הבלנד נוצר ובוקבק לאחר 16 חודשי התיישנות של שני היינות. צבע אדום מעט סגלגל. באף שפע תבלינים ומגע אדמתי. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: מינוט סטייק, קבב, על האש.

דבר המבקר: בלנד ים תיכוני קל יחסית, ארומטי מאד, מאזן היטב בין פרי וחומצה, מעט פאנקי וגסטרונומי להפליא. הקלות שבו הופכת אותו לבן לוויה אופטימלי לאוכל המוגש לצדו, להבדיל מנותן הטון בארוחה. אחלה יין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: GSM במיטבו.

להט, סירה 2018. יח"צ,
להט, סירה 2018/יח"צ

להט, סירה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה מכרם בן עיון, במושב אלקוש בגליל העליון המערבי. היין נוצר על בסיס שימוש ב"נוזל החופשי" (free run). צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 180 שקלים.

הכי מתאים ל: נתח בקר גדול ומדמם, צרוב למידת מידיום רייר. קדירות בשר וכבש.

דבר המבקר: הניסיון הראשון של איתי להט לייצר סירה זני הוא הצלחה יוצאת מהכלל. היין קל יחסית, מתובל להפליא, עם יסוד חומצי דומיננטי ונגיעה מינרלית. אפטר טייסט מרשים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. יקר אבל מוצלח במיוחד).

בחמש מילים: מטובי יינות הסירה הזניים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully