וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף זוזו חנא בקפה אירופה: חגיגה ישראלית חד-פעמית בחצר של ת"א

15.7.2024 / 6:00

ערב של מנגל, של מגדלנה ושל תקווה

לילות מנגל, קפה אירופה/קפה אירופה

אש, יסכימו ודאי כולם, היא כנראה הדבר האחרון שישראל צריכה ממנו תוספת בקיץ - זה הנוכחי במיוחד ובכל יולי-אוגוסט באופן כללי. יש לנו הרבה ממנה בפורמט של טמפרטורות רותחות, ויש לנו די והותר ממנה כאש שניתכת ללא הרף מכותרות החדשות והאירועים.

אבל יש אש ויש אש, ובעיקר יש להבות להיסחף איתן ויש עשן שמבשר טובות. כן, למרות תחזית מזג האוויר ולמרות התחזיות העגומות שמלוות אותנו כבר תקופה ארוכה, ארוכה מדי. שם, בהבדלי הגוונים ובליבה של האש, אנחנו מוכנים להיפגש מחדש. להתמסר לגחלים, לנסות ולחייך שוב.

ובארבע מילים שהן הסיפור כולו - לילות מנגל, קפה אירופה.

קפה אירופה, תל אביב. איתמר כהן,
להיפגש מחדש. קפה אירופה/איתמר כהן

פופ-אפ הקיץ של בר האוכל הוותיק על שדרות רוטשילד בתל אביב התייצב בדיוק על התפר הזה, בין הכמיהה האנושית למזגן ובין אותה כמיהה ואותם בני אנוש לאוכל שמח. ובמקרה שלנו, אוכל שכזה כמעט בהכרח נגזר ממפגש עם אותו מנגל שבלב הפרויקט, וממפגשים מגוונים ומפרים בין כמה שיותר דמויות שיודעות מה לעשות עם כל זה.

המהלך התחיל כבר בסוף יוני וכינס מאז בכל יום רביעי "מנהיג מנגל" שרקד יחד עם אריק שנברגר בחצר המצוינת של המקום. היו פה יהונתן בורוביץ' מ-M25 שבשוק הכרמל, שלמה שיין העופות של לולו, שיראל ברגר ו-OPA שלה. יהיו פה אידי ישראלוביץ' האשדודי. בתווך, בדיוק מחרתיים (רביעי, 17 ביולי) יגיע כוכב צפוני מרתק, להופעת אורח נדירה במרכז בכלל, ובתל אביב בפרט.

רוצים את זה שוב בארבע מילים? יוסף, זוזו, חנא, רוצו.

איטה, תל אביב

דייט חלומות בתוך חלום שהתגשם. יותר רומנטי מזה?

לכתבה המלאה
יוסף זוזו חנא. דניאל לילה
חגיגה ישראלית. חנא/דניאל לילה

השף הגלילי הנהדר מאחורי "מגדלנה" ו"תנורין" כבר בקושי מגיח לחגיגות כאלה. "אנחנו מהדור הישן", הוא צוחק, "איבדתי את הכוח שהיה לי פעם". וזאת בדיוק הסיבה שצריכה להדליק אצלכם את כל נורות החשק האפשריות.

מה שמתרחש באזורו הוא הכלאה עגומה של מלחמה הולכת וזולגת, שהיא כבר מזמן אינה נחלת יישובי הגבול בלבד, ומשכך משפיעה עמוקות לא רק על המצב הביטחוני, אלא גם על החיים ועל הכלכלה, על הקהילה ועל בני האדם שמנסים לחיות בשקט בתוכה. "אני עובד בשגרה עם המון משפחות והרבה תיירות חוץ, אבל העבודה ירדה גם בלי קשר לזה כי הישראלים כולם חושבים פעמיים ושלוש אם להגיע לאזור הכנרת. קשה להאשים אותם, כי רקטות נופלות סביב ראמה, הכפר שלי והבית שלי, ואני מבין עד כמה שיחה על אוכל יכולה להרגיש קצת מנותקת".

שיפודים ליום העצמאות של מגדלנה. מגדלנה,
מהגליל לתל אביב. הקבב של מגדלנה/מגדלנה

ובכל זאת, הוא מצליח לתעל את הניתוק הכפוי הזה לכדי ערב אופטימי, שאולי לא היה יוצא לפועל בלעדי אותו "מצב", ובלי אותה "תקופה". ערב אחד של אור, ואז ממנו אולי יוולד ערב נוסף, ועוד אחד ועוד.

התכנון, לפחות בקווים כלליים, הוא להנחית בלב-לבה של תל אביב את המטבח הערבי-גלילי של חנא, עם דגשי העונתיות והאזוריות המוכרים שלו. המשפט הזה לבדו מחזיק עולם שלם של הזמנת מקומות נמרצת, אבל הוא גם נפרט למנות ולתפריט צבעוני שרק חלקו מנגל, אבל כל-כולו כיף.

יהיו פה, בין היתר, משחקי טלה נפלאים בדמות קבב בעלה חסה וצלעות עם יוגורט וצ'ימיצ'ורי עלי גפן וכבד עם "סוג של מוס" ובצלים מקורמלים, וגם "משהו ממולא", כהגדרתו, "אולי שייח אל מחשי, קובה בצל, כרוב ממולא בפריקה ירוקה", וגם "משהו נא, כי חיי בלהיות, אז אולי אברנייה - סוג של קובנייה בלי בורגול, עם בצל ופלפלים וקרם שום", ועוד מחשבות על ברוסקטה עם עולש בר כי "נשאר קצת עכשיו", וקוקטיילים מותאמים, לגליל ולעיר, על בסיס יצירות הפאר האלכוהוליות של יוליוס.

חגיגה, בקיצור. חגיגה ישראלית.

קפה אירופה, תל אביב. דוד מויאל,
"עד שיעבור". קפה אירופה/דוד מויאל

חנא מעיד על עצמו כאיש "של אופטימיות", אבל מודה בכאב שהכול "נמשך הפעם יותר מדי זמן", משפיע על הדרום והצפון במקביל במין קשר כואב, מונע מקרני האור ומקרני התקווה לחדור.

זה גם מה שהביא אותו לנסוע עכשיו, ולבשל בקפה אירופה. "רציתי מאוד לנסות ולהגיע לקהל שלי שלא מצליח לבוא, להתקרב אליו ולתת לו הזדמנות להיפגש שוב", הסביר, "להביא את מגדלנה למרכז, ולפחות לנסות ולעשות משהו. עד שיעבור".

seperator

לילות מנגל בקפה אירופה, ימי רביעי עד 24 ביולי, שדרות רוטשילד 9, תל אביב, 03-52599987

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully