וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מקומות חדשים בירושלים

6.7.2020 / 10:00

כמה חדשות קולינריות טובות מעיר הקודש - בית קפה חדש וקסום במבנה יפה לשימור, מסעדת הודית צמחונית המתבססת על תוצרת השוק בשער שכם, וגריל בשרים כשר למהדרין בשוק מחנה יהודה, עם מנה אחת שגונבת את ההצגה

צילום: באדיבות המסעדה

בוידאו: בית הקפה החדש אלורו בירושלים

אורלי כהן אלורו פתחה יחד עם בעלה אריאל ואחותו הקונדיטורית חופית שהם, בית קפה חדש וקסום במבנה היפה לשימור בית ילין במוצא בפאתי ירושלים. שולחנות פזורים שם על הדשא הירוק סביב הבית העתיק מוקף הכרמים והבוסתנים כשמסביב עצי שקד, זית, תאנה ורימון. בית הקפה מגיש תפריט כפרי המבוסס על חומרי גלם טריים, אורגניים ברובם, מיצרנים מקומיים שנבחרו בקפידה, וגם ממרחים, ריבות, חמוצים ומאפים שנעשים במקום בעבודת יד.

שמות המנות בתפריט יכולים להעיד על הקשר האישי שיש לבעלי המקום עם האוכל המוגש שם כמו סנדביץ' יהושוע או סנדביץ' שטיינברג, הממרח הסודי של סבתא עדה או הקומפוט של נני. יש למשל כריך גבינת צאן עם פלפל קלוי וקישואים חרוכים (42 שקלים), או כריך גבינת גרוייר עם עגבניות מיובשות בשמן זית ובלסמי (42 שקלים). יש גם סלט פלאחים יווני (46 שקלים), או בורקס המוגש עם טחינה, ביצה קשה אורגנית ומלפפון חמוץ (42 שקלים).

יש ארוחת טעימות זוגית עם קצת מכל דבר ב-88 שקלים, וכמובן עוד המון מאפים, טארטלטים, עוגות, עוגיות וקינוחים אישיים שעושה חופית שהם. המקום נפתח כבר בפברואר והספיק לפעול כמה שבועות קצרים עד שגזרות הקורונה עצרו את הפעילות אבל עכשיו, כשבכל הארץ כבר חם, אפשר לשבת שם בחוץ ולשאוף אוויר הרים צלול כיין.

אלורו, בית ילין מוצא, 050-9772120

ג'ירה, ההודית החדשה של עיר הקודש

מה שהתחיל כפרויקט של משלוחי אוכל הודי בזמן הסגר, הוא עכשיו המסעדה ההודית הראשונה בירושלים. ג'ירה היא חלום משותף של תום טל, שני חברים טבחים, ומי שהאהבה להודו, התרבות והאוכל שלה זורמים להם בעורקים. עכשיו משבוטלו המגבלות הם פתחו את המקום הקטן החדש שלהם עם הושבה ברחוב ומגישים בו תפריט הודי צמחוני המבוסס על תוצרת השוק בשער שכם, עם מנות שמתחלפות תדיר כמו טאלי עם אורז בסמטי, צ'אנה מסלה שזה תבשיל חומוסים בקארי עגבניות, מונג דאהל- מרק עדשים, סלט כרוב עם זרעי חרדל וכמון, מטבל יוגורט וצ'אטני נענע, כוסברה וג'ינג'ר (50 שקלים).

יש גם נאן חמאה ושום מבצק על בסיס יוגורט וחמאת עיזים מזוקקת (15 שקלים), דוסה מסאלה - קרפ מלוח מבלילת אורז ועדשים במילוי תפוח אדמה לצד צ'אטני עגבניות וצ'אטני קוקוס (25 שקלים), אידלי וסמבר- כופתאות מאודות מבלילת אורז ועדשים לצד מרק ירקות פיקנטי (20 שקלים), קאצ'ורי - זוג כדורי בצק מטוגנים במילוי שעועית מש מתובלת לצד צ'אטני תמרינדי (15 שקלים) ולאסי נקטרינה ואפרסק (15 שקלים).

ג'ירה פועלת כל השבוע, מלבד יום ראשון, בין השעות 12:00-00:00 ובמוצאי שבת שעה אחרי צאת השבת. יש שם אווירת ערב נעימה עם קצת בירות ואלכוהול והרבה אווירת צ'יל של הודו. לעוקבים בפייסבוק גם מובטחים טקסטים כמעט פילוסופיים על אוכל הודי ועל ההשראה שמקבלים השנייים לבישול.

ג'ירה, הלני המלכה 7 ירושלים, 053-5561457

eatברך, בשרים בגביע וופל בשוק מחנה יהודה

החדשות הלוהטות משוק מחנה יהודה מגיעות השבוע בצורה של גביע וופל. Eatברך, או בעברית איט-ברך, הוא דוכן חדש בשוק, כשר למהדרין, המציע גריל בשרים מגוון עם מנות של שיפודים או בשרים בצלחת לצד סלטי הבית, אבל הלהיט בתפריט היא מנת הקונוס, גביע וופל קריספי במילוי עוף, אנטריקוט, קבב, שווארמה או נקניקיות מרגז (26-32 שקלים) בליווי רוטב לבחירה ממגוון הרטבים המעניינים של המקום כמו איולי עריסה, איולי חלפיניו, רוטב שום ודבש, רוטב מעושן, צ'ימצורי ביתי ועוד. מי שפחות הרפתקן יכול לקבל את מנת הבשרים שלו דווקא בלחם פרנה חם (46-54 שקלים) אבל אל תהיו משעממים. יש גם שתי מנות צמחוניות של ברוקלי או פטריות מוקפצות. את הקונספט הזה הביא בעל המקום ירון חממי מבודפשט, הגביע הוא גביע גלידה פריך אבל עם טעם נייטרלי וללא מתיקות.

eatברך, עץ חיים 49 מחנה יהודה ירושלים, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-11:45, יום ו' עד 16:30 ושבת החל מ-21:30 בערב, 02-5362644

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully