וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים לטרואר לדבר

22.7.2020 / 14:50

אבי אפרתי לוגם את בציר 2019 של יקב מדבר ומגלה המון אופי ותמורה לגמרי טובה לכסף

מדבר הוא יקב שתמיד משמח לפגוש יינות חדשים שלו. הוא שוכן בערד וכרמיו ממוקמים דרומה משם, באיזור מצפה רמון. תנאי האקלים הייחודיים שם, הכוללים הפרשי טמפרטורה דרמטיים בין יום ללילה, יובש ניכר וקרקע ייחודית, יוצרים טרואר לא פחות מיוצא דופן. ביקב מדבר מבינים את זה ומקפידים לאורך השנים על התערבות ייננית מינימאלית. הם נותנים לטרואר לדבר. בקושי פוגשים שם שימוש בעץ, גם באדומים, וכשזה כבר נעשה, הוא מאופק ומתון.

ללבנים, בעיני גולת הכותרת של היקב, יש בדרך כלל פרי קסום, מעודן מאוד, מינרליות בלתי רגילה ויובש ראוי מאוד. הם תמיד מעניינים וטעימים להפליא. באדומים ניכר פרי נהדר וניקיון. אלו לא יינות שעושים רעש. הם באים ללוות אוכל. על בציר 2019, הנסקר כאן, חתום היינן יפתח לוסטיג, כשדייגו צ'יורלטי האיטלקי ויותם שרון משמשים כיועצים. הבציר חושף יופי של יינות. כל אחד מהלבנים הזניים - ויונייה, שרדונה וסמיון סוביניון; וגם הבלנד הלבן - מלאי אופי ומשקפים ביטוי ייחודי ומקורי של הזן. שני האדומים חושפים פרי יוצא מהכלל. אחד מהם - פינו נואר שלא עבר עץ - מבטא קלילות קיצית נעימה. השני, קברנה סוביניון שעבר התיישנות בעץ הוא חד, מדויק וגסטרונומי.

אלו אינם יינות זולים אבל גם אינם יקרים מאוד. רובם ככולם מבטאים ערכי תמורה טובה עד טובה מאד לכסף. אם טרם הכרתם את הייחוד יוצא הדופן של היקב הזה, הגיע הזמן. לחיים!

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, ויוניה 2019. יח"צ,
מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, ויוניה 2019/יח"צ

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, ויוניה 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מכרם בנחל צין שבמצפה רמון. תסיסה ארוכה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי צהוב ופרי טרופי. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות ים תיכוניות ו/או אסיאתיות.

דבר המבקר: פרי טרופי רב נוכחות מחד אך מאופק מאידך, ארומטיות משמעותית, קלות יחסית, ניקיון ומינרליות מצוינת. מאפיינים ים תיכוניים מצד אחד אבל גם הייחוד החד משמעי של המדבר. במילים אחרות, זה ממש לא ויונייה של עמק הרון אלא משהו אחר לגמרי, ייחודי מאוד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: כשהים התיכון פגש את המדבר.

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, סמיון-סוביניון 2019. יח"צ,
מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, סמיון-סוביניון 2019/יח"צ

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, סמיון-סוביניון 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סמיון וסוביניון בלאן מכרם יחידני חוות ננה במצפה רמון. תסיסה ארוכה וקרה במיכלי נירוסטה. ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב קש. באף דשא קצוץ, תפוח ירוק ומעט הדרים. מינרליות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, פסטות ברוטבי חמאה.

דבר המבקר: איזון יפהפה של פרי וחמיצות, לצד מגע מינרלי משמעותי. שני הזנים משחקים בעדינות רבה זה עם זה והתוצאה הרמונית, קלה במידה וטעימה מאד.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: בלנד לבן יבש טעים להפליא.

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, שרדונה 2019. יח"צ,
מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, שרדונה 2019/יח"צ

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, שרדונה 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרם בנחל צין שבמצפה רמון. תסיסה ארוכה וקרה במיכלי נירוסטה. ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן (אגס ותפוח ירוק) והדרים, גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים

הכי מתאים ל: פירות ים, עוף.

דבר המבקר: פירותיות מקסימה, חמיצות נעימה, פריכות, ניקיון וחדות. שרדונה שמיטיב להוציא לפרונט את מאפייני הפרי אך נמנע מכובד ועומס. רעננות כיפית ואיכויות בלתי משתמעות. גם כאן, אין לטעות בייחוד הטעמים שמקורו בטרואר הכה ייחודי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בארבע מילים: שרדונה שמתחשק ללגום וללגום.

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, לבן 55 2019. יח"צ,
מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, לבן 55 2019/יח"צ

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, לבן 55 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ויונייה, שרדונה וסמיון מכרם יחידני חוות ננה במצפב רמון. תסיסה ארוכה וקרה במיכלי נירוסטה. ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב חיוור. באף פרי לבן, הדרים, פרי טרופי ונימה מינראלית. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 119 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות ובשר לבן.

דבר המבקר: מורכבות שמקורה בזנים שבדרך כלל אינם משודכים יחדיו: ויונייה שמקורו בעמק הרון, סמיון - הלבן של בורדו; ושרדונה - נסיך בורגון. יחדיו הם חוברים לממסך מורכב טעים מאוד אך שנדמה שנמצא בשלב זה בפאזה המעט עוברית שלו. הוא עדיין סגור וזקוק לכשנה כדי שכל איכויותיו יבואו לידי ביטוי. עם זאת, כבר עתה קשה שלא להתפעל מהפוטנציאל. המשחק החמקמק בין פרי, חמיצות, ארומטיות ומינרליות שניתן לחוש כבר עתה מרמז על החגיגה שעוד תהיה בו לכשיתפתח.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: קנו ואפסנו לשנה הבאה.

מדבר, פינו נואר 2019. יח"צ,
מדבר, פינו נואר 2019/יח"צ

מדבר, פינו נואר 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר מכרם בנחל צין שבמצפה רמון. בציר ידני, תסיסה פתוחה (ללא מכסה). צבע אדום ארגמני. באף שפע פרי אדום. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: עוף, בשרים, קרפצ'יו, טרטר, רוסטביף קר, על האש.

דבר המבקר: זן הפינו נואר שמקורו בארצות הקור עובר כאן אדפטציה למאפייני האקלים של ההר במדבר ועל הדרך מדלג על שהות בעץ. התוצאה הכי שונה מפינו נואר של בורגון והכי מקסימה. זהו פינו נואר קל למדי ושופע פרי מלוא החיך (שמקורו אך ורק בזן עצמו ולא בעץ). זה יין שמח וכייפי שנעים ללגום גם בקיץ.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: פינו נואר קיצי, שמח וכייפי.

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, קברנה סוביניון 2019. יח"צ,
מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, קברנה סוביניון 2019/יח"צ

מדבר, פרימיום לימיטד אדישן, קברנה סוביניון 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם בנחל צין שבמצפה רמון. תסיסה פתוחה בטמפרטורה נמוכה והתיישנות בת 8 חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום עז. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 119 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: פרי שופע, לא עמוס מדי, מתובל בעדינות. גוף בנוי היטב אבל לא שרירי מידי. אדום גסטרונומי שיפליא ללוות נתחי בקר וכבש טובים. ייפתח היטב בעוד שנה. פוטנציאל התיישנות: בין שבע לעשר שנים.

תמורה לכסף: 4.5 (מצוינת).

בחמש מילים: מטובי היינות בקטגוריית "עודף מ-120".

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully