וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד המסעדות: מי יישאר פתוח בניגוד להנחיות?

17.7.2020 / 13:46

בהמשך להודעה הלילית מסעדות רבות מתכוונות להישאר פתוחות במהלך הסופ"ש בניגוד להנחיות, אז מי נשאר פתוח? אייטם מתעדכן

מחאת המסעדנים בסנטה קתרינה/מחאת המסעדנים

בוידאו: מחאה בסנטה קתרינה נגד סגירת המסעדות, ברגעים אלו

למסעדות נמאס ללכת כצאן לטבח אחר החלטות ממשלה. עוד ועוד מסעדות מודיעות בשעות האחרונות שיישארו פתוחות בניגוד להנחיות הממשלה מהלילה. זעם רב נוצר אצל לא מעט מסעדנים, בעיקר בשל אופן קבלת ההחלטות - בהתראה כ"כ קצרה, כשסחורה רבה נקנתה עבור סוף השבוע, שכעת תיאלץ להיזרק לפח.

הראשונה להודיע כי לא תישמע להנחיות ותפתח דלתות הערב ובמהלך הסופ"ש היא קבוצת R2M של המסעדנים מתי ורותי ברודו. אחרי שהודיעה שהיא סוגרת השבוע את הבראסרי, לרותי ברודו נמאס לסגור מסעדות והיא הודיעה כי מסעדות הקבוצה - קופי בר, הוטל מונטפיורי והרצל 16 יישארו פתוחות.

כך גם מסעדת משייה של קבוצת בארקה. אלון ליס מהבעלים של המסעדה אמר "אנחנו לא ניתן להחלטה שרירותית שנסגרה באישון לילה, למוטט אותנו. קנינו סחורה בעשרות אלפי שקלים, ואין לנו שום כוונה לזרוק אותה. סטטיסטיקה רישמית של משרד הבריאות הציגה נתון של 21 נדבקים במסעדות בחמישה שבועות. לא רואים לנכון לזרוק אוכל לפח. לא מוצאים היגיון שחופי הים פתוחים ואנחנו לא ובטח ובטח לא מקבלים הללטה הזויה שהגיעה דרך מסכי טלוויזיה באמצע הלילה".

גם מסעדת ג'ורג' וג'ון, אשר פועלת במלון דריסקו תישאר פתוחה במהלך סוף השבוע.

משייה. יח"צ,
מסעדת משייה, ממשיכה כרגיל/יח"צ

בעקבות הודעות אלו החלו לזרום בשעות האחרונות הודעות של מסעדות נוספות שיישארו פתוחות. השף מושיקו גמליאל הודיע כי בר 51 שלו (אשר פועל במלון רנומה), וכן מונא ואנה הירושלמיות, יעבדו גם הן כרגיל בסוף השבוע הקרוב. "עם כל הכבוד לממשלת ישראל (ואין לי הרבה ממנו) אין ביכולתנו שוב לזרוק סחורה של עשרות אלפי שקלים בשלוש מסעדות. לכן בסופ"ש הקרוב המסעדות יהיו פתוחות. נסגור אותן בהגיון ושפיות ביום ראשון הקרוב. בר 51 ימשיך לפעול מפני שהוא חלק פעיל ממלון רנומה" כתב בחשבון האינסטגרם שלו.

מסעדות נוספות שיעבדו הערב ומחר בניגוד להנחיות הן מסעדות האחים ואייבי של האחים דוקטור, מסעדת הסושי TYO, מסעדת אואזיס של השפית רימה אוליברה ומסעדת לה רפובליקה, כמו גם מסעדת צפון אברקסס ובר התדר של אייל שני.

מסעדות נוספות שיישארו פתוחות הן המטבח של רמה בהרי ירושלים, מסעדת אואזיס, קאב קם, צ'יקטי, חצר גולדמן, בית הפנקייק, כל מסעדות גוצ'ה, כל מסעדות רוסטיקו, טפאו הרצליה, דויד ויוסף, Ng, חמרה תלפיות החיפאית, ברי הקוקטיילים 223 ופנטסטיק, מסעדת סוהו בראשון לציון, מסעדת לה מעלה המקסיקנית, מסעדת ויוינו החיפאית, מסעדת קיוטו בהרצליה, מסעדת קפה אירופה, מסעדת שישקו ורשת רטרו בר.

גם מסעדות הקבוצה של האחים ירזין - קפה איטליה, מגזינו וזוזוברה יישארו פתוחות.

רשת בנדיקט תישאר פתוחה עד מחר בערב.

עוד בוואלה!

מרד המסעדנים נגד הגבלות הקורונה: "לא נתינים בדיקטטורה, נפתח הערב"

לכתבה המלאה
החצר בהרצל 16. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
החצר של הרצל 16, תתמלא גם הערב/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

השף תומר אגאי, שקריאת המצוקה שלו השבוע, גרמה למסעדה להתמלא בהזמנות לסופ"ש הקרוב מצא את עצמו גם הוא עם המון סחורה שעודמת להיזרק, ולכן החליט לפתוח היום לסרוויס צהריים, עד השעה 17:00 עם אוכל למרכז שולחן, בירה ויין ללא הגבלה ב-100 שקלים לסועד, מה שהגדיר כמכירת חיסול.

השפית אביבית פריאל, בעלת מסעדת האוזריה בשוק לוינסקי יצאה בקריאה לקהל הסועדים להגיע ולקחת טייק אווי מהמסעדה על מנת שהסחורה הרבה שהוזמנה לקראת סוף השבוע לא תיזרק לפח. במקביל מתכוננת במסעדה הפגנה בשעה 17:00.

View this post on Instagram

ביהודים באים ( שאני חושב שמדובר בתוכנית גאונית) יש את הדמות של יוסף בעל החלומות שכל היום אומר "ובחלומי" ומשתף בחלומות הזויים. אז גם לי יש חלום שכזה. ובחלומי איפה שהוא בעוד איקס זמן מהיום אני רוצה להרגיש כמו בשיר של הסקורפיונס שמדינת ישראל אומרת לי ולכל החברים שלי שהתעוררו לבוקר שחור שהיא עדיין אוהבת אותנו, היא מבקשת מאיתנו סליחה ושתעשה הכל כדי שנחזור לאהוב אחד את השני מחדש. ההחלטה חסרת ההגיון לסגור אותנו ללא התראה מראש להתארגנות אחרי שהמסעדה מלאה באוכל לסופשבוע גרמה לי להבין בצורה סופית לגמרי שרמת הניתוק בין מקבלי ההחלטות לבין שאר המדינה כל כך גדולה שיש כאן פער שכנראה וכבר אי אפשר לגשר עליו. זה לא פוסט פוליטי, זה פוסט זעקה, פוסט של ייאוש. הוצאתם לנו את האוויר מהחזה, מהלב, מהכיסים. יכולתם להחיל את סגירת העסקים מיום ראשון כדי שנעבור לפחות את סוף השבוע ונרוקן את המלאים. יכולתם להודיע על הסגירה היום כבר לפני יומיים ולתת לנו זמן להתארגן אבל לא כך. אני יושב וחושב על ההודעה שאני הולך לשלוח לכל הצוות ולא מצליח למצוא את המילים הנכונות. אני יודע שאנחנו כנראה נהיה כאן בסוף הסיבוב הנוכחי ושפופינה תפתח מחדש אבל יש כל כך הרבה עסקים ( ולא רק מסעדות) שלא יוכלו לפתוח מחדש. אני משתדל להיות אדם אופטימי כמעט תמיד אבל היום בבוקר באמת שאני לא מצליח אבל לעומת החברה בהנהגה שלנו אני מקווה שאני מנהל קצת יותר טוב מהם. מקלחת, כוס קפה, יציאה לפופינה ונתחיל להמציא את עצמנו מחדש ולתכנן את הצעדים הבאים כדי להיחלץ מהמצב הנוכחי. אז אני מקווה שמתישהו באמת החלום שלי יתגשם ונצליח לשקם את היחסים בינינו אבל עד אז אני הולך לדאוג לבית שלי, לעובדים שלי, למשפחה שלי ולא רק לתחת שלי כמו שאתם עושים כי לי יש אחריות כלפי כל אלה ואתם כנראה לא מכירים את המילה הזו בכלל...

A post shared by Orel Kimchi (@orelkimchi) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully