וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדנים עולים הערב לחלק אוכל בבלפור

21.7.2020 / 9:00

השפים והמסעדנים מגיעים הערב למחאה בבלפור תחת הסלוגן "זאת לא הסעודה האחרונה", כשבתכנון חלוקת אוכל ממיטב מסעדות השף לרעבים ולנזקקים. גם ההחלטה החדשה של ועד הקורונה לא הצליחה להרגיע את זעמם, נהפוך הוא

מסעדת פרונטו מכינה ממולאים להגיש במחאה בבלפור/אינסטגרם דיוויד פרנקל

בוידאו: במסעדת פרונטו מכינים ממולאים למחאה הערב בבלפור

במהלך השבוע האחרון התאגדו המסעדנים במטרה למחות כנגד החלטות הממשלה בנוגע לענף המסעדות בעוד ההחלטות משתנות כל העת. אם בתחילה הודיעה הממשלה על סגירה מוחלטת של המסעדות, לאחר מכן התקבלו דיווחים שונים על פתיחה עם הגבלות מסוימות, אבל שום החלטה לא התקבלה או הועברה רשמית למסעדנים שנותרו תלויים באוויר ולא ידעו עד הבוקר אם יתירו להם לפתוח את עסקי המזון שלהם או לא.

כבר לפני כמה ימים הודיעו המסעדנים על כוונתם לעלות לבלפור ולהפגין, לדבריהם "מול אוזלת ידה של ממשלת ישראל, שאינה מציעה עד היום מתווה הגיוני וברור לפיצוי הענף, שנפגע אנושות במשבר הקורונה, ואף אינה מצליחה להגיע להחלטה בנוגע למתווה הפתיחה הנכון של המסעדות בישראל".

ההפגנה של המסעדנים הערב בירושלים קיבלה את הכותרת "זו לא הסעודה האחרונה" כשהמסעדנים בחרו לצד ההפגנה, "לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב" כמאמר ההודעה שהופצה, וזה להאכיל אנשים רעבים. עשרות מסעדות מרחבי הארץ יעלו עם מנות חמות וטריות שיחולקו לכל אדם רעב שיגיע למתחם המסעדנים. חלוקת המזון היא קריאה של המסעדנים לערבות הדדית, לדבריהם "זוהי העת לדאוג לאחר, בדיוק כפי שאנחנו מצפים שהממשלה תנהג בערבות הדדית כלפי הענף החבול, שאינו מקבל תשובות ברורות כבר מתחילת המשבר".

מחאת המסעדנים  בתל אביב כנגד תקנות שעות חירום ברקע התפשטות התחלואה מנגיף הקורונה 17 ביולי 2020. אבשלום ששוני/פלאש 90, פלאש 90
מחאת המסעדנים בתל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש 90

במקביל להתארגנות המחאה הערב, הגיעה החלטתה של ועדת הקורונה כי המסעדות יישארו פתוחות בשלב זה. החלטה זאת לא ביטלה כמובן את ההפגנה בערב, ואף עוררה את זעמם של המסעדנים יותר. "הדחייה ביום לכאן או לכאן היא עוד הוכחה להתנהלות חסרת קשר לשטח" מסר לנו השף מושיקו גמליאלי, ממסעדת בר 51 התל אביבית ומונא ואנה הירושלמיות "היא אינה מאפשרת לנו המסעדנים שקיפות על מנת לנהל לטווח ארוך את הישרדותם של עסקנו . שמח לראות שמידי פעם מנצנץ טיפה של היגיון. נאבק על תשובות, מידע ברור, ותוכנית עבודה הגיונית מחוברת לשטח ומלאה".

גם השף תומר טל ממסעדת גורג' וג'ון אמר "החלטות באות והולכות כל יום מחדש ואז באישון לילה אנו מתוודעים למציאות עגומה בה אנחנו צריכים לשחרר עובדים להחזיר או לזרוק סחורה לפח, לעדכן את כל הקהל שלנו שאנו עומדים לסגור ואחרי כמה שעות שאנחנו פותחים, ועדת הקורונה ברוכה באנשים שצריכים להחליט, השיטה של לרדוף אחרי הזנב וכל יום לטרטר אותנו לא עובדת יותר אנחנו מותשים מהמאבק הזה, באנו לארח ולשמח אל תוציאו לנו את חדוות היצירה והאירוח, אפשרו לנו את העבודה שלנו ואם לא, אז תתנו פתרון לכך שאנחנו סגורים אנשים כבר לא עומדים בזה נפשית וכלכלית. בריאות הציבור חשובה לנו ואנו מתנהלים לפי הוראות הצו הסגול ומשרד הבריאות, כולם מוזמנים להגיע למסעדות והיום בערב לבלפור יהיה טעים".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

אסף דוקטור, אחד ממובילי המחאה הערב בבלפור אמר "אנחנו אומרים די היום, מספיק. הממשלה והעומדים בראשה לא סופרים אותנו. שום החלטה שנלקחת היא לא מקצועית. במקום לדאוג לנו האזרחים הם מתעסקים בהקלות מס לראש הממשלה, עסקים של המשפחה של מיקי זוהר ואשתו של השר כץ.
הם לא סופרים אותנו, לא מפצים אותנו, לא מאפשרים לנו להתפרנס בכבוד. אנחנו נעבוד היום תוך שמירה על בריאות הציבור. אנחנו נעלה לירושלים להשמיע את קולנו ואנו נחלק מזון למי שזקוק כי אנחנו מאמינים בערבות הדדית בעם ישראל. הישועה תבוא מהעם כי מהממשלה היא לא תגיע".

השף עידו פיינר, ממסעדת רוברטה וינצ'י מפרדס חנה ורוברטה'ס בורגר בהרצליה אמר על ההחלטה החדשה "אני חושב שזה מחזק את העובדה שאף אחד לא מנהל את האירוע, משתמשים בנו המסעדנים בצורה משפילה וכואבת, זה נוח, סגירת מסעדות מרגיש כמו צעד גדול לציבור מצד אחד ומצד שני כאילו המסעדנים לא מספיק חזקים להפוך את המדינה. שימוש ציני בוטה ומזלזל. כנראה שאם למישהו מהממשלה היתה מסעדה לא היו משתמשים בנו ככה".

חלוקת המזון וההפגנה יתקיימו הערב בשעה 19:30 בכיכר פריז, והמסעדנים מזמינים "כל אדם רעב" להגיע ולקבל חמגשית סגורה עם מנת אוכל שהכינו השפים המשתתפים במחאה. יהיו שם למשל דיוויד פרנקל, שף מסעדת פרונטו, שיגיש ממולאים של בשר וחיטה ירוקה. אסף דוקטור מהמסעדות אייבי, דוק והאחים שיגיש סופריטו עוף ותפוחי אדמה. מסעדת מחניודה הכינה עוף צלוי, אורז וירקות. מסעדת פופינה תגיש המבורגר שפונדרה.

אריאל רוזנטל מהקוסם יגיש חזה עוף ואורז ואת החומוס המפורסם שלו. מוטי טיטמן ממלגו ומלבר הכין קציצות דגים ותפוחי אדמה. מסעדת הדסון והשף מתן אברהמס יגישו כריכי רוסטביף. תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון יכין פסטה בולונז ביתית ומושיקו גמליאלי ממסעדת מונא יגיש פסטת ירקות.

הקונדיטורית מיכל בוטון, מאפיית לחמים ומאפיית קדוש המפורסמת מירושלים יחלקו מאפים. מסעדת 25M והשף יהונתן בורוביץ' יחלקו עראייס. טש וטשה הגרוזינית תגיש צ'יבורקי. יחי זנו ממסעדת פסקדו באשדוד יגיע עם דג מרוקאי. בר האוכל היפני מנטנטן יגיש שניצל ואורז יפנים. תומר אגאי ממסעדת סנטה קתרינה יכין מנה צמחונית לפי הירקות שיגיעו למסעדה היום בבוקר. הטאפאס בר הספרדי ויקי כריסטינה יחלק פאייה. מסעדת זוזוברה תחלק מנות אסיאתיות מתפריט המסעדה.

מסעדות נוספות שיגיעו הם קבוצת R2M קייטרינג מגל, אריא, המוציא, פופה, מגזינו, קייטרינג רן שמואלי, המזנון, נורדיניו, קפה בוקה, אישטבח, גראונד קפה, באראכה, אימפריאל, אדום, אונזה, קפה גן סיפור, סאלוף ובניו, ומסעדות נוספות מצטרפות למחאה ולמיזם כל העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully