וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט החדש של תמר כהן צדק

5.8.2020 / 9:00

השפית תמר כהן צדק רגילה לעבוד בשקט, בקצב שלה, בלי להכנע לתכתיבי הסצנה והקהל, עד שהגיעה הקורונה, שאילצה אותה לעדכן גרסה. התוצאה: מעדניית משלוחים איטלקית, ולזניה שהפכה ללהיט ממכר

הס 4. הילה פלר,
הפסטות הטריות של תמר כהן צדק, עכשיו גם אצלכם בבית/הילה פלר

היא מעולם לא עמדה או חיפשה את אור הזרקורים, לא השתתפה בתכניות ריאלטי-אוכל, לא מתערבבת בברנז'ה, לא מתארחת או מארחת שפים אחרים. ובכל זאת, תמר כהן צדק כבר הרבה שנים בשטח, והיא שם שכל מי שמגדיר את עצמו חובב אוכל - מכיר. אחרי שהיא ווינס מוסטר פירקו את השותפות הזוגית שלהם, ואת מסעדת וינס ותמר, היא נשארה לבדה עם קוצ'ינה תמר.

המסעדה, על שני גלגוליה, זכתה תמיד לאהדת הקהל והמבקרים. המיקום שלה, ברחוב הצפירה, איזור כה לא אטרקטיבי בת"א, כלל לא שינה למי שאוהב את האוכל שלה ודאג לפקוד את המקום. מטבח צפון-איטלקי, מנות קלאסיות בפרשנות אישית, בדגש על פסטות טריות, המוגשות באווירה אינטימית, מי שהגיע, הגיע במיוחד, ידע למה לצפות, וקיבל תמורה מלאה לכסף שלו. באוקטובר 2005 היא סגרה את המסעדה, לקחה הפסקה והבטיחה לעדכן כשתשוב.

זה קרה שנה וחצי אחר-כך. תמר חזרה עם הס 4, שוב מסעדונת קטנטנה, הפעם במיקום מרכזי יותר, במפגש הרחובות הס ואלנבי. בהתחלה עוד ניכר היה שהיא מחפשת את האמירה הקולינרית שלה במקום, לאט לאט מצאו את דרכן לתפריט כמה ממנות הדגל האהובות, בעיקר הפסטות הטריות בעבודת יד, שהיא עושה במצועיות רבה כבר שנים. בשנתיים האחרונות הפכה המסעדה לקוצ'ינה הס, מין ייצור כלאיים של הס 4, וקוצ'ינה תמר האהובה.

לזניות של קוצ'ינה הס 4. אינסטגרם קוצ'ינה הס, צילום מסך
הלזניות של קוצ'ינה הס, מוכנות למשלוח/צילום מסך, אינסטגרם קוצ'ינה הס

תמר עושה שם את האוכל שלה, בשקט ובצניעות. יש בה שולחנות ספורים, היא פתוחה כרגע רק בערבים ורק חצי מימות השבוע (שלישי-חמישי). יש מלצרית אחת, ותמר אחת במטבח. לא מסוג המקומות שבימים כתיקונם היה פוזל להפעלת שירות משלוחים, אבל תקופת הקורונה כבר הוכיחה שיש לה חוקים משלה.

במהלך הסגר, כהן צדק נאלצה שוב להתאים את עצמה למציאות. היא החלה בשירות משלוחים בוטיקי, כזה שהשמועה עליו עברה מפה לאוזן, או אם נמניתם במקרה על בסך הכל 1300 העוקבים שלה באינסטגרם. המשלוחים כללו בעיקר לזניות מסוגים שונים, כאלו שמגיעות לחימום ביתי, והפכו עד מהרה למוצר מבוקש מאוד בקרב פודיז נלהבים.

ההצלחה לה זכה שירות המשלוחים, וההבנה שאם נרצה או לא - לשם העולם הולך כרגע, גרמו לתמר להשיק בימים אלו את "הדיספנסה של תמר" מעדניית משלוחים איטלקית ויוצאת דופן.

עוד באותו נושא

האיטלקית הטובה בארץ

לכתבה המלאה
המעדנייה של קוצ'ינה הס 4. הילה פלר,
תמר כהן צדק מכינה פסטה טרייה/הילה פלר

לא מדובר במשלוחים מהרגע להרגע, אלא במשלוחים בהזמנה מראש שנשלחים בכל יום חמישי. כמו במסעדה, גם במשלוחים הכל נעשה בקצב משלה. כל האוכל נעשה במקום, ארטיזנל ומעשה ידיה של תמר. יש אגף של פסטות טריות, להכנה ביתית, אליהן ניתן לשדך רטבים שונים, יש את הלזניות שהפכו כאמור למוצר הדגל, אגף של אוכל מוכן, ומוצרי מזווה איטלקיים איכותיים.

באגף הפסטות הטריות, תמצאו בין היתר טליאטלה קלאסי (25 שקלים ל-100 גרם), פפרדלה עשבי תיבול (30 שקלים ל-120 גרם), קורודנטי פלפל כתום (15 שקלים ל- 60 גרם), רביולי ריקוטה וטרטופו (4 יחידות ב-45 שקלים) וטורטליני בשר (5 יחידות ב- 45 שקלים), אותן תוכלו לשדך לרטבים כמו ראגו (45 שקלים ל-250 גרם), רוטב עגבניות קלאסי (25 שקלים ל-250 גרם), רוטב ארטישוק, פיסטוקים ובזיליקום (35 שקלים ל-125 גרם), רוטב אנשובי, שמן זית וגרידת לימון (35 שקלים ל-125 גרם).

אגף הלזניות מציע מספר סוגים משתנה של לזניות, המתאימות ל-4 מנות (160 שקלים כל אחת), יש לזניה קוצ'ינה קלאסית עם ראגו בקר, רוטב באשמל, מוצרלה ופרמג'אנו, לזניה בולונזה, לזניה זוקיני וגבינה מעושנת, לזניה ים תיכונית עם גבינות פטה וריקוטה, רוטב עגבניות ואורגנו.

יש גם אוכל מוכן, אם לא בא לכם לעשות כלום, למשל בודינו פרמג'יאנו (35 שקלים), אנטיפסטי ירקות (38 שקלים), דניס במחבת בעשבי תיבול (80 שקלים), סקלופיני עגל בלימון ומרווה (80 שקלים), או אוסובוקו בקר בבישול ארוך (70 שקלים). להשלמת החוויה תוכלו לרכוש מוצרי מזווה כמו לימונצ'לו של תמר (110 שקלים) או ליקר בזיליקום (110 שקלים).

את ההזמנות ניתן לבצע בימים ראשון עד רביעי, כשהמשלוחים עצמם מתבצעים בחמישי לת"א, גבעתיים ורמת גן. עלות המשלוח מתחילה ב-30 שקלים ומשתנה בהתאם ליעד. ניתן גם לאסוף מהמקום. מינימום הזמנה: 300 שקלים.

דיספנסה -קוצ'ינה הס 4, רחוב הס 4, תל-אביב, טלפון: 052-4810047. הזמנות בימים ראשון-רביעי מ-10:00-20:00, משלוחים ואיסוף מהמקום: חמישי: 16:00-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully