וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לדרום צרפת

12.8.2020 / 13:29

עד שיחזרו הטיסות אפשר ליהנות מהיינות הכיפיים והלא מתחנפים של דומיין לפאג', שנותנים תמורה טובה לכסף ומשכיחים קצת את החום

דומיין לפאג' (Domaine Lafage) הוא יקב משפחתי בפרפיניאן שבאזור רוסיון, בדרום צרפת. מבחינה גאוגרפית ממוקם היקב באיזור שבין פרובאנס לפירנאים. היינות הנסקרים בביקורת זו - שני לבנים, רוזה ושני אדומים - כייפיים כולם. כמו רבים מיינות דרום צרפת הם אינם נוטים לחנפנות לחיך, מדגישים את הטרואר, ומתומחרים בשפיות רבה. ככאלו הם ניחנים במקדם תמורה לכסף טוב במיוחד.

כל היינות מוציאים לפרונט את הפרי, אולם בכולם ניכרים יובש וחמיצות מאזנת. אלו יינות קלים יחסית, מתאימים לגמרי ללגימת קיץ. הרוזה נפלא לשפת הים, הלבן חצי - יבש לאוכל אסיאתי, הלבן היבש נהדר לארוחת דגים ופירות ים וגם עם שני האדומים אפשר להסתדר בעונה זו של השנה. את הנמוך מביניהם (קוטה סוד) אפשר ללגום מקורר גם בשעת צהריים חמה, והגבוה והמורכב יותר נפלא לנתחי בקר מיושנים היטב.

אין כמו יינות עם אופי ים תיכוני למזג האוויר השורר כאן עכשיו ואין מתאים מתמחור מתון לרוח הימים הללו. לחיים!
.

Lafage, Cote sud Rose 2018  Domaine. יח"צ,
Lafage, Cote sud Rose 2018 Domaine/יח"צ

Lafage, Cote sud Rose 2018 Domaine

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 60% גרנאש ו-40% קברנה סוביניון מקוט קטלאן ברוסיון, דרום צרפת. כל זן נבצר ותסס בנפרד במיכלי נירוסטה. צבע ורוד-אפרפר. באף פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס עוף, כריכים, סלטים.

דבר המבקר: רוזה עם פרי נעים ורב נוכחות, יובש טוב ונימה מינרלית קלה. מאסיבי יותר ודק פחות מיינות הרוזה הטיפוסיים של פרובאנס וגם חסר את מימד האבק המסוים המוכר מכמה מהם, אבל עשוי היטב ונהדר ללגימה קיצית כשהוא מקורר היטב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: רוזה של קיץ.

Lafage, Cote floral 2019  Domaine. יח"צ,
Lafage, Cote floral 2019 Domaine/יח"צ

Lafage, Cote floral 2019 Domaine

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 85% מוסקט ו-15% ויונייה מקוט קאטלאן שברוסיון, דרום צרפת. כל זן תסס בנפרד. 24 שעות שהות על הקליפות. חלק מהיוונייה תסס והתיישן חודש וחצי בחביות עץ אלון. צבע זהוב חיוור. באף פרי הדר, דבש, תבלינים ומעט קרמל. גוף קל-בינוני.12.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל וחריף.

דבר המבקר: מתקתקות עדינה בלבד, להבדיל ממתיקות, שמאוזנת במספיק חומצה וחפה מעומס יתר. ממד ארומטי רב נוכחות. המוסקט עושה שמח ונעים בחיך בלא להכביר. אחלה יין לאוכל תאילנדי רב תיבול.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: לבן חצי יבש שאיננו מתוק כלל.

Lafage, Cote est 2018 Domaine. יח"צ,
Lafage, Cote est 2018 Domaine/יח"צ

Lafage, Cote est 2018 Domaine

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 50% גרנאש בלאן, 30% שרדונה ו-20% רוסאן מקוט קטלאן שברוסיון, דרום צרפת. מקור הגרנאש בלאן בגפנים שגילן הממוצע 80 שנה. גפני הרוסאן והשרדונה בנות 20 שנה. כל זן תסס בנפרד לאחר שהות בת 24 שעות על הקליפות. תסיסה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן, ארומאטיות, דבשיות. גוף בינוני-מלא. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: כל שלושת הזנים השותפים ליין הזה נוכחים כאן, כל אחד בדרכו. 70% מהבלנד מורכב מזני דרום צרפת. השרדונה, המלך הלבן של בורגון, מסובב את הטעמים לכיוון אחר לגמרי. שפע פרי בשל אך לא דחוס מידי, חמיצות מקסימה, ארומאטיות ניכרת ומקדם גסטרונומי גבוה מאד.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: לבן דרום צרפתי שכולו אופי.

Lafage, Cote sud Rouge 2019 Domaine. יח"צ,
Lafage, Cote sud Rouge 2019 Domaine/יח"צ

Lafage, Cote sud Rouge 2019 Domaine

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% סירה ו-20% גרנאש מקוט קטלאן שברוסיון, דרום צרפת, משלושה כרמים נפרדים. גפני הסירה בנות 30 וגפני הגרנאש - 50. כל זן תסס בנפרד. הגרנאש במיכלים פתוחים. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, תבלינים ועשבי תיבול. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: על האש, כריך רוסטביף, עוף.

דבר המבקר: פרי כיפי, שפע תבלינים (פלפל שחור) ועשבים (הרב דה פרובאנס), חמיצות טובה ורכות ניכרת חוברים כאן לאדום ים תיכוני נטול יומרות אבל מקסים. מקדם התמורה לכסף גבוה מאד. אפשר ללגום מקורר מעט אפילו בצהרי יום קייצי.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: יין מנגלים מצטיין.

Domaine Lafage, גרנאש בחזקת שלוש, גפנים ותיקות 2017. יח"צ,
Domaine Lafage, גרנאש בחזקת שלוש, גפנים ותיקות 2017/יח"צ

Domaine Lafage, גרנאש בחזקת שלוש, גפנים ותיקות 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש משלושה טרוארים שונים: אראגון בספרד, עמק הרון בצרפת ומורי ברוסיון, צרפת. כל יין עבר תסיסה והשריה בנפרד ולמשך זמנים שונים בטרם יצירת הבלנד. צבע אדום עמוק. באף שפע פרי אדום ושחור. גוף בינוני-מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: שילוב גרנאשים מלבב למדי שיוצר יין מורכב, עשיר, שיש בו פרי מרוכז, אלגנטיות רבה, עוקצנות תיבול כייפית והמון אופי. גרנאש ים תיכוני במיטבו שנפלא לאכול עם נתח מדמם, איכותי במיוחד. תמורה נהדרת לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: גרנאש במופע מוצלח במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully