וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא פינת כיכר רבין: מסעדת גוסטו בימי קורונה

יוליה פריליק ניב, בשיתוף zap rest

24.8.2020 / 9:49

מערך משלוחים מתוגבר, שמירה על התפריט המוכר ותיירות פנים מוגברת. מסעדת גוסטו האיטלקית בתל אביב שומרת על אופטימיות לצד זהירות וממתינה יחד עם כולם שכל זה יהיה כבר מאחורינו

גוסטו. אסף קרלה,
קאצ'ו א פפה בגוסטו/אסף קרלה

"אנחנו במסעדת גוסטו כמו כל המסעדנים לא ישנו ועדיין לא ישנים בלילות", אומרת ורדה דה גרינברג, בעלת מסעדת גוסטו האיטלקית ליד כיכר רבין בתל אביב, "אנחנו בתחום שבו נותנים את הנשמה 24 שעות ביממה, הולכים לישון עם המסעדה וקמים עם המסעדה. כל הזמן דואגים שהכול יגיע, יעבוד ויהיה מוכן. בתקופת הקורונה כל הדאגות רק התעצמו".

את מסעדת גוסטו פתחה ורדה לפני כ-11 שנה, בלב תל אביב, ומה שהחל כעסק משפחתי הפך לעסק משפחתי מסוג קצת אחר - העובדים הפכו לסוג של משפחה ויש רבים מהם שעובדים במקום מהיום הראשון. בהדרגה הפכה מסעדת גוסטו למוסד מקומי עם קהל לקוחות קבוע, נאמן וחוזר. זה, במידה רבה, מה שהחזיק את המקום לאורך תקופת הקורונה ועדיין מזרים דם (או ליתר דיוק רוטב עגבניות) בעורקיה של המסעדה.

להזמנת שולחן במסעדת גוסטו

גוסטו. אסף קרלה,
קלצונה בגוסטו/אסף קרלה

גוסטו בקורונה: פסטות ופיצות במשלוחים

"אין לי רקע איטלקי אישי, אני חוגגת 30 שנות מסעדנות ותמיד היו לי מסעדות. בחרתי לפתוח מסעדה איטלקית כי כולם אוהבים אוכל קליל, מנחם, מחבק. זה אוכל שמקרב לבבות. אנחנו כמו טרטוריה איטלקית קטנה בלב העיר והכינוי שדבק בנו הוא '"רומא בכיכר רבין", מספרת ורדה.

ורדה היא אישה אופטימית, עד כמה שמסעדן יכול להיות אופטימי בימים סוערים אלו, וכאישה אופטימית היא נהנית לפרגן גם לקולגות. "אני מפרגנת למסעדות איטלקיות אחרות ולמסעדות בכלל, כולנו לא ליקקנו דבש. אני מפרגנת מכל הלב", היא מספרת.

בקורונה לא נסגרה גוסטו אפילו לא ליום אחד בזכות מערך משלוחים שהחל לפעול מיד עם ההנחיה לסגור פיזית את המסעדות. למזלה, מנות כמו פסטה ופיצה אהובות במשלוחים והן צולחות היטב את המסע ממטבח המסעדה עד בית הלקוח. "בהשוואה למסעדות שף, המעבר למשלוחים בלבד היה לנו יותר חלק", מספרת ורדה שבימי הקורונה הוציאה מהמטבח של גוסטו מנות כמו קצ'ו א-פפה, קנלוני ריקוטה, לזניה בוֹלוֹנז, אינבוֹלטיני, סלט קפרזה ופיצות עם שלל תוספות והרכבים ועוד ועוד מנות איטלקיות.

מה משמח אותך בימים אלו?
"החלק המרכזי הם הלקוחות הקבועים - זה הבסיס האיתן שלנו. הם המשיכו להזמין הביתה מנות גם כשהמסעדה נסגרה והם גם הראשונים שהגיעו לאכול בתום הסגר. עם זאת, נחשף אלינו קהל חדש במהלך הסגר בזכות המשלוחים. עכשיו מגיעות למסעדה הרבה משפחות כי הילדים בחופשה וכולם יושבים בחוץ. אין בכלל ישיבה בפנים, הכול נערך בשני אגפים בחוץ, לפי כל הנחיות הבריאות והתו הסגול", מספרת ורדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לכל סיום יש התחלה חדשה: וניס פיצה בר החדשה על הים

כתבה פרסומית
גוסטו. אסף קרלה,
לזניה בגוסטו/אסף קרלה

גם הלזניה שלנו ומגוון מנות נוספות מגיעות אליכם במשלוח. להזמנות חייגו: 053-8093831

היו שינויים לאחרונה?
"הולכים צעד צעד בתקופה הזו. לשמור על הקיים - זה המוטו שלי. זו לא תקופה של מהפכות גדולות. הכנסתי לתפריט כמה מנות חדשות אבל הבסיס נשאר כפי שהיה כי זה הטעם האהוב. ידענו שהקהל שלנו אוהב את התפריט הקבוע ומתגעגע אליו כך שדאגנו שהוא ימצא אותו כשהמסעדה שוב נפתחה. לצידו הכנסנו מנת של נקניקיות עגל שהפכו במהרה לאהובות מאוד וגם מנת פפרדלה אמטריצ'יאנה", אומרת ורדה.

מה הלאה?
"בקיץ היינו רגילים לתיירים רבים בתל אביב, אז עכשיו אין. במקומה יש תיירות פנים מוגברת שמרגישים כך שיש הרבה תנועה, בכל עולם הקולינריה. השתדלנו ואנחנו עדיין משתדלים למזער את הנזקים שנגרמו מהקורונה, מהיעדר התיירים ומהשינויים הרבים בתקנים חדשות לבקרים. ידענו שאם נצליח לעבור את התקופה - אז זכינו. עם זאת, עוד לא רואים את הסוף", אומרת ורדה בזהירות.

Gusto - פרישמן 90, תל אביב. 0539367725

יוליה פריליק ניב, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully