וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל סיום יש התחלה חדשה: וניס פיצה בר החדשה על הים

תוכן פרסומי, עודד פשטצקי בשיתוף zap rest, כתבה פרסומית

20.8.2020 / 12:16

מבית קפה לפיצה בר בראשון לציון - המשבר הכלכלי שפקד את עולם המסעדנות לא פסח על רשת קפה נמרוד, שביום קודר אחד נאלצה לפשוט את הרגל. שוחחנו עם הדר הבעלים על המציאות החדשה, הבצק הייחודי, הקוקטיילים והבחירה ללכת על תפריט כשר. יש תקווה

וניס. נתנאל חדד,
וניס פיצה בר, על חוף הים של ראשון לציון/נתנאל חדד

מ"הרובע" שבצפון העיר למתחם תחנת הרכבת ראשונים, מהסינמה סיטי ו-יס פלאנט לסופרלנד ולקניון הזהב: לא חסרים מתחמי בילוי ברחבי העיר הרביעית בגודלה בישראל, אבל אין ספק שאת ההצגה גונבת בכל ביקור מחדש - ובמיוחד עכשיו שאין מה לדבר על קולנוע ואנחנו רק מחפשים מקומות בטוחים לבילוי - הטיילת הפסטורלית שעל חוף הים עם מסעדות, מדשאות, מתקני כושר ובעיקר המון אוויר פתוח, נקי ובטוח.

למרבה הצער, לא מעט מסעדות ובתי קפה מקומיים, לרבות כאלו שנהנו מיציבות ופופולאריות, נכנעו ללחצי המשבר הכלכלי שהביאה עימה מגפת הקורונה. אחד מהמקומות האלו, שהספיק להפוך לחלק מהנוף של הטיילת הראשל"צית, הוא הסניף המקומי של קפה נמרוד. במשך שלוש שנים נהנו תושבי ראשון לציון מארוחות בוקר עשירות מול הנוף המהפנט של הים התיכון. ב-16 במרץ נאלצו קברניטי הסניף לסגור את הדלת, מבלי לדעת שזו הפעם האחרונה: רשת בתי הקפה המפורסמת, שבאה לעולם בשנת 2007 ובשיאה הפעילה שמונה סניפים, לא שרדה את המשבר והזכיינים נאלצו לקבל החלטות במהירות.

הדר עוז, הבעלים של הסניף הראשל"צי, החליט להתאים את הסניף שבבעלותו למציאות העכשווית וכך באה לעולם הפיצרייה המסקרנת ביותר בעיר, וניס פיצה בר. תפסנו את עוז לשיחה צפופה על פיצות איכותיות, מסעדנות ועל מה שממתין לנו בעתיד הקרוב בוניס פיצה בר.

וניס. נתנאל חדד,
ארנצ'יני בוניס פיצה בר/נתנאל חדד

וניס פיצה בר, הטיילת 19, ראשון לציון. 053-4878036

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ליגת האלופות במשלוחים: מבול של מבצעים בשבוע של רגעי ההכרעה

בשיתוף zap rest

המסעדן שהפך לרואה חשבון

"לתחום המסעדנות הגעתי בגיל צעיר מאוד", מספר עוז. "אחרי הטיול הגדול אחרי הצבא, חזרתי לארץ והחלטתי לפתוח המבורגריה קטנה בראשון לציון. חבר ילדות בדיוק הקים בעיר בר בשם אסו. אז פתחתי את הדיינר שלנו בסמוך לבר וככה נולד אסו בורגר. סך הכול נשארתי באסו בורגר שנה אחת ובגיל 24 החלטתי שהדבר הכי נכון מבחינתי בשלב הזה של החיים, זה ללכת ללמוד. חשבתי על זה הרבה ובסופו של דבר בחרתי בראיית חשבון".

לא בדיוק הבחירה המתבקשת. ממסעדנות לראיית חשבון..
"עבורי זו דווקא הייתה לגמרי הבחירה המתבקשת. אחי הגדול הוא רואה חשבון וגם ההורים שלי עוסקים בתחום, כך שזה משהו שגדלתי עליו. אבל מעבר לזה, אחרי שתפעלתי מסעדה במשך שנה, הבנתי שהדבר החשוב ביותר במסעדות זה המספרים. זה היה לי ברור שאין לי שום סיכוי להצליח בתחום המאתגר הזה, מבלי להבין לעומק את הצד הפיננסי שלו".

אז נפרדת לשלום מתחום המסעדנות והתמסרת לעולם המספרים בעצם
"זה גם לא לגמרי מדויק. כי בזמן שעשיתי תואר בראיית חשבון ולאחר מכן התמחות, ניהלתי את הסניף המקומי של רשת ג'ירף בסינמה סיטי. אחרי חמש שנים ארוכות ותובעניות מאוד, הפכתי לרואה חשבון ורק אז נפרדתי זמנית מעולם המסעדנות. בשלב הזה התחלתי לעבוד כרואה חשבון אצל אחי הגדול ועם הזמן הבנו שאנחנו רוצים להקים עסק ביחד. כשחבר פנה אלי עם הצעה להקים סניף של קפה נמרוד בטיילת, אמרתי לו שארוחות בוקר לא ממש מעניינות אותי והעברתי את ההצעה לחבר אחר".

אני מניח שהחבר לא קפץ על ההצעה
"האמת היא שהוא דווקא התלהב מאוד ורצה ללכת על זה. למעשה הוא אמר שאם בסופו של דבר הוא יחליט לפתוח את הסניף, הוא יעסיק אותי כרואה החשבון שלו. מפה לשם מצאתי את עצמי בפגישה עם האנשים של רשת קפה נמרוד כשאני יושב שם על תקן רואה החשבון. מה שקרה בסופו של דבר זה שאחי הגדול החליט להיכנס כשותף, החבר החליט לפרוש וכך הכול התחיל".

סך הכול הפעלתם את הסניף שלוש שנים
"כן. שלוש שנים שבמהלכן צברנו לא מעט לקוחות קבועים וגם יופי של מוניטין. אבל אז הגיעה הקורונה, הרשת פשטה את הרגל והיינו חייבים לקבל החלטות מהירות. באופן עקרוני יכולנו להמשיך לפעול כקפה נמרוד ובמובן מסוים היה משהו אטרקטיבי באפשרות הזו כי יכולנו לעבוד באותה מתכונת מוכרת מבלי לשלם כסף עבור השם. אבל הבנו שהמציאות משתנה ושאנחנו חייבים להתאים את עצמנו למצב החדש. בנוסף אני אדם שמאוד אוהב ריגושים והרגשתי שאני צריך שינוי. יש גבול לכמה שאתה יכול לחדש בתחום של בתי הקפה".

וניס. נתנאל חדד,
פיצה עם תוספת צ'יפס בוניס/נתנאל חדד

איך בעצם התאמתם את עצמכם למציאות החדשה?
"הדבר החשוב ביותר שהבנו בתקופת הגל הראשון זה שבתקופה הנוכחית אנחנו צריכים להתמקד באוכל מהיר אבל איכותי, כלומר אוכל קליל שאפשר להזמין במשלוח או טייק אווי אבל ברמה מאוד מאוד גבוהה. הדבר הראשון שעשינו זה לפנות לאחד הפיציולו המובילים בארץ, שופט בתחרויות פיצה בינלאומיות ואחד האנשים היותר מוערכים בתחום. יחד איתו עבדנו על קונספט חדש, ניסינו סוגים שונים של מתכונים ותוך זמן קצר בנינו תפריט, יצרנו קשרים עם ספקים חדשים, רכשנו ציוד, שינינו מיתוג ויצאנו לדרך חדשה".

את כל זה עשיתם במהירות שיא
"לגמרי. ב-16 במרץ הדלת של קפה נמרוד נסגרה וב-10 ביוני הדלת של וניס פיצה בר נפתחה".

ומה גרם לכם ללכת על תפריט כשר?
"כשהפעלנו את קפה נמרוד, עיקר הפרנסה שלנו היה בסופי השבוע, כשאנשים יוצאים לבלות בחוף הים. כשתכננו את וניס פיצה בר, החלטנו שאם כל שאר העסקים מתמקדים בסופי השבוע, אנחנו נלך דווקא על אמצע השבוע. בנוסף אף אחד לא מגיע לים בשבת בבוקר כדי לאכול פיצה. תעודת הכשרות מאפשרת לנו לפנות לכל הקהלים ובנוסף גם היה חשוב לנו כהורים לילדים, להקדיש את סופי השבוע למשפחות שלנו".

מה הקשר שלך לעולם הפיצות?
"בתקופת הגל הראשון, נשארתי בבית שלושה חודשים והתעסקתי המון עם בצקים. גיליתי שזה עולם שמרגש אותי כי יש לי אפשרות לבטא את עצמי וליצור בכל פעם משהו חדש. בגלל זה למשל יש לנו בתפריט פיצת שף, שמשתנה כל שבועיים. נכון להיום אני זה שמנהל את המטבח של וניס פיצה בר ואני מאוד נהנה מזה שיש לי יד חופשית. מן הסתם כשניהלתי את בית הקפה, הדברים היו מאוד שונים והרגשתי שאני לא מבטא את היצירתיות שלי כמו שהייתי רוצה".

וניס פיצה בר - כל הפרטים
מבלים בראשון לציון? רשימת המסעדות המלאה
כל משלוחי הפיצה בראשון לציון

וניס. נתנאל חדד,
מכניסים הרבה שינויים לתפריט כדי לא לשעמם את הלקוחות/נתנאל חדד

אגב יצירתיות, שמתי לב שהתפריט התחלף לא מעט פעמים מאז הפתיחה
"זה נכון. אבל זה גם קשור לעובדה שאנחנו נותנים הרבה מאוד משקל לפידבקים שאנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו. אנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לתת לנו חוות דעת כנות ולהגיד לנו בדיוק מה הם אהבו ולמה הם פחות התחברו. רק ככה אנחנו יכולים ללמוד ולהשתפר כל הזמן".

ספר לנו קצת על הפיצות שלכם
"כל הפיצות שלנו מבוססות על בצק מחמצת שאנחנו מתפיחים במקום במשך 72 שעות. ההתפחה הארוכה של הבצק מעניקה לו ארומות וטעמים מיוחדים במינם, שלמעשה מבדלים אותנו ממסעדות איטלקיות אחרות. כבר בביס הראשון אתה מבין שלא מדובר בסתם עוד פיצה אלא בפיצה מיוחדת מאוד ומושקעת מאוד.

מעבר לזה, אנחנו אוהבים לשחק עם התוספות ויש לנו גם פיצות משוגעות שלשמחתנו זוכות לפופולאריות אדירה בקרב הלקוחות שלנו. יש לנו לדוגמה פיצה שמגיעה עם תוספת של פפריקה מעושנת, שום קונפי, אורגנו טרי וצ'יפס ולמשל השבוע פיצת השף שלנו היא פיצה עם רוטב שמנת כמהין, צ'יפס בטטה וגבינת עיזים".

יש הנחות או מבצעים מיוחדים שאתם מציעים?
"בוודאי. בין השאר אנחנו מציעים שתי פיצות מכל סוג שהוא למעט מרגריטה ב-110 שקלים ויש לנו גם ארוחה משפחתית שכוללת פיצה מרגריטה עם שתי מנות של גלידה אמריקאית ופעמיים שתייה קלה ב-60 שקלים בלבד".

וניס. נתנאל חדד,
אחת הסיבות שבחרנו ללכת על פיצה קשורה לתקופה שאנחנו חיים בה/נתנאל חדד

ומה לגבי משלוחים?
"אחת הסיבות שבחרנו ללכת על פיצה, קשורה לתקופה שאנחנו חיים בה. אי אפשר לדעת מה צופן לנו העתיד ומה יקרה בחודשים הקרובים מבחינת ההגבלות ופיצה היא מנה אידיאלית למשלוחים. עם זאת נכון להיום אנחנו עושים משלוחים אך ורק למערב ראשון לציון ובת ים. כיוון שחשוב לנו שהפיצה תגיע במצב הטוב ביותר לבית הלקוח, אנחנו לא שולחים את הפיצות שלנו למקומות רחוקים מדי".

לסיום, שתף אותנו בתכניות שלכם לעתיד הקרוב
"ההנחיות החדשות מחייבות אותנו להשתמש בתפריטים חד-פעמיים וכמעט בכל פעם שאני מדפיס תפריטים חדשים, אני מכניס הרבה שינויים כדי לא לשעמם את הלקוחות וגם לא להשתעמם בעצמי. בנוסף כבר בימים הקרובים אנחנו הולכים לפתוח בר ייחודי שיתמקד בשייקים על בסיס פירות ושייקים אלכוהוליים. זה הולך להיות שיתוף פעולה שלנו עם החברים שלנו מ"קיבוץ על החוף", כשכל צד במיזם יתרום את הידע והיכולות שלו לטובת העניין. אני מאמין שזה יהיה פרויקט מאוד מדליק".

ומה לגבי הפיכת וניס פיצה בר לרשת?
"אנחנו עדיין לא שם. בשלב הזה אנחנו רוצים להתייצב ולהמשיך לפתח את המוצר שלנו. הפקנו המון לקחים מהתקופה שהיינו חלק מרשת קפה נמרוד וכעת אנחנו נעים עקב בצד אגודל".

מה שבטוח זה שלא תחזור בקרוב לעבוד כרואה חשבון
"תראה, עולם המסעדנות זה עולם מאוד מאוד תובעני ומאתגר ואין אחד שעובד בו, שלא מנהל איתו יחסי אהבה-שנאה. אבל זה גם מקצוע מתגמל מאוד וממכר מאוד כי לפני שאתה מגיע למספרים, אתה יוצא ממקום של אהבה. כשישבתי בבית והכנתי אוכל לאשתי ולילדות שלנו, זה היה מעבר לצורך הבסיסי בהזנה. כל מה שהכנתי בא ממקום של אהבה, מצורך להעניק ולפנק. עולם ראיית החשבון זה עולם של מספרים ויש בו הרבה פחות רגשות מעולם המסעדות. לכן אותי באופן אישי, הוא הרבה פחות מושך".

וניס פיצה בר, הטיילת 19, ראשון לציון. 053-4878036

תוכן פרסומי, עודד פשטצקי בשיתוף zap rest, כתבה פרסומית
  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully