וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הדייג תל אביב: חגיגה קולינרית על הים

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

3.9.2020 / 8:05

מסעדת בני הדייג מתמודדת עם הקורונה עם מערך משלוחים מתוגבר, עסקיות שוות ומשתלמות, מנות חדשות ומקפיצות בתפריט וכמובן מנות חגיגיות לחג. איך אפשר שלא להיות אופטימיים כשפותחים שולחן על הים?

בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
ברבוניות מטוגנות של בני הדייג/באדיבות בני הדייג

מלך הדייגים - "בני הדייג" הוא שם מיתולוגי בקרב מסעדות הדגים הים תיכוניות בארץ. עם כ-40 שנות פעילות, קונספט מנצח של "פותחים שולחן" כיד המלך וכמובן בזכות הלוקיישנים המצטיינים של המסעדות, כמה שיותר קרוב למים ולריח המלוח, לרוב עם נוף לים ובריזה בשיער.

רשת בני הדייג פועלת כבר כארבעה עשורים ולצד מקומו של בני רבה, האב המייסד, תופס כבר שנים בנו, יוסי רבה המנהל את סניף תל אביב ואת הרשת לצד בני המשפחה האחרים. אין ספק שיש שם במשפחה אהבה גדולה לים, לקולינריה ולאירוח.

בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
בני/באדיבות בני הדייג

הקורונה שטרפה את הקלפים

עם זאת, לא מדובר רק בימים של מים צלולים. תקופה הקורונה הייתה קשוחה לכל המסעדות, גם לוותיקות וליציבות שבהן. "אנחנו 20 שנה בנמל תל אביב ויש לנו עוד סניפים. אנחנו מסעדה שהיא מוסד", אומר יוסי, "עד הקורונה אפשר לומר שהיינו המסעדה הכי יציבה בענף, עם ותק ומחזור יציב, קהל לקוחות נאמן ודרך ברורה מאוד שבה צעדנו. הקורונה טרפה עבור רבים את הקלפים ודרשה להסתגל למצב החדש".
יוסי מספר שהנהלת הנמל באה לקראת המסעדה בתקופה הקשה וחלק מהאירוח השתנה בעקבות ההנחיות הבריאותיות החדשות - יותר מרווחים במסעדה שהייתה נחשבת עממית והומה, פחות סועדים בו זמנית, הגשה שונה וגם כניסה של מערך משלוחים.

להזמנת שולחן ב-בני הדייג - כ"ג יורדי הסירה 1, נמל תל אביב, לפרטים נוספים חייגו: 0537934181

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

רומא פינת כיכר רבין: מסעדת גוסטו בימי קורונה

בשיתוף zap rest
בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
ארוחת דגים מול הים/באדיבות בני הדייג

מה אוכלים בבני הדייג?

במסעדה מגישים גם בשרים ופירות ים לצד כמובן מגוון דגים בשיטות הכנה שונות וכן מטבלים, ממרחים וסלטים. אם בא לכם ארוחה חגיגית במרחק נגיעה מהים, הכול כבר מחכה עם טריות, עסיסיות והקפדה על כל פרט.

במנות הראשונות תוכלו לבחור בין קבבוני דגים על הגריל לבין סשימי, טרטר או ארטישוק איטלקי. המנות העיקריות באות לשולחן עם תפוחי אדמה אפויים ובשלל הצעות מגוונות של דגים, מרקים (בעונה), בשרים ופירות ים. כמובן, תשמרו מקום למעט מתוק לקינוח ובתיאבון.

איך מתמודדים עם המשבר?

"מסעדנות היא עבודה מאוד מאתגרת, ולראייה רוב המסעדות מחזיקות שנתיים-שלוש ואז נסגרות". אומר יוסי. "בנוסף לאתגר שיש בענף הזה בדרך קבע אז תוסיפי לזה את התקופה הזו שבה יש לנו ירידה של 30% בתיירות ועוד 20% של לקוחות שמפחדים לצאת למסעדות, חלקם בקבוצת סיכון כך שאני מבין לליבם, ונשארנו עם נקודת פתיחה של 50% בדופק המקסימלי של העסק".

בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
פילה בר ים וגרגירי חומוס/באדיבות בני הדייג

במקום לצמצם תפריט - הוספנו מנות שוות

"לא נגעתי בתמחור, המשכנו עם העסקיות המשתלמות של מנה במחיר 120-85 שקלים הכוללת 14 סלטים טריים לשולחן. ובמקביל הכנסתי מנות חדשות כמו דג ברוטב פרנו שמעניק ארומה שונה ומיוחדת. בערב גם מדליקים את המנה מול עיני הלקוח כך שזה מחזה מדהים", מספר יוסי בהתלהבות, "הכנסנו מנה חדשה של שווארמת דגים. היא בתיבול שמזכיר שווארמה בשרית אבל קלילה בהרבה. הכנסנו גם שורה של מנות המבוססות על דגים נאים בתיבול אסייתי או ים תיכוני כמו קרפצ'ו, טרטר, סשימי. הכנסנו משלוחים אבל לשלוח דג במשלוח זה לא כמו לאכול אותו במסעדה, גם אם מדובר בדגים הכי משובחים כמו שלנו", אומר יוסי, "לאכול במסעדה בנמל תל אביב זו גם חוויה - לשבת ולראות את הים".

בא לך דג אבל לא בא לך לצאת מהבית? פשוט תזמינו ( לאכול בים תבואו ביום אחר..)
לתפריט המשלוחים של בני הדייג>>

בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
קציצות דגים/באדיבות בני הדייג

איך הקהל, הקבוע ברובו, מקבל את השינויים?

"הסועדים התחילו לפתוח את הראש, לטעום טעמים חדשים, להבין באיכות ובסחורה טובה. אנשים כבר לא פראיירים, הם יודעים להעריך איכות וחדשנות", אומר יוסי.

מהי מנת הדגל הכי פופולרית?

"דג במלח. זו מנה שנוהרים אליה מכל קצות הארץ", אומר יוסי בנחרצות.

מה מתוכנן לחגים?

"אנחנו נערכים למנות דגים מוכנות לקחת הביתה יום-יומיים לפני. אני מארגן הכול ללקוח, לו נשאר רק לאפות או לצלות. אני אופטימי אחרי כל השנים במסעדנות. עם זאת, מקווה מאוד שלא יסגרו אותנו שוב, ועוד בחגים. זה יהיה אסון גדול למשק. נזק עצום ממש", הוא אומר לסיום.

בני הדייג - כ"ג יורדי הסירה 1, נמל תל אביב.

בני הדייג. באדיבות בני הדייג,
בני רבה האב המייסד/באדיבות בני הדייג
יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • דגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully