וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרה בארון המבורגר של מקדונלד'ס משנת 1996 - ונדהמה ממצבו אחרי 24 שנים

21.9.2020 / 0:00

המורה למדעים השאירה בארון שלה המבורגר של מקדונלד'ס שקנתה לפני 24 שנים. בסרטון טיקטוק היא הציגה אותו לעוקבים שלה - והוא נשמר בשלמותו, ממש כאילו הוגש רק לפני כמה שעות. ברשת עלו טענות שזו הכוחה שההמבורגרים של הרשת מלאים בחומרים משמרים, אך במקדונלד'ס מכחישים

ככה נראה המבורגר של מקדונלדס שנשמר במשך 24 שנים/@aly.sherb/Tiktok

החודש 2.4 מיליון תלמידים חזרו לספסל הלימודים (ואז שוב נכנסו להשבתת סגר) ואנחנו בטוחים שלפחות רבע מהם פתחו ביום האחרון של החופש את התיק וגילו שם סנדוויץ' ירקרק ומלא עובש ששכחו מיוני האחרון. מורה למדעים מבריטניה השאירה בעצמה ארוחה ישנה בלוקר שלה וחשפה אותה השבוע בטיקטוק, רק שבניגוד לסנדוויצ'ים הרקובים שלנו - המנה שלה נשמרה כמו חדשה ואפילו נראית (סוג של) מגרה עדיין.

אלי שרב צילמה את סבתה שולפת מהארון ארוחת מקדונלד'ס - אותה רכשה בשנת 1996, לפני 24 שנים. בסרטון שצבר מיליוני צפיות נראית הסבתא מוציאה את מנת המקדונלד'ס העתיקה בעולם מקופסת נעליים ומציגה את הצ'יפס וההמבורגר למצלמה. לא תאמינו - ההמבורגר והצ'יפס נותרו שמורים כמעט באופן מושלם.

מורה למדעים מציגה המבורגר של מקדונלד'ס שנשמר מזה 24 שנים. TIKTOK / @ALY.SHERB, צילום מסך
מורה למדעים חושפת המבורגר של מקדונלד'ס שקנתה ב-1996/צילום מסך, TIKTOK / @ALY.SHERB

"רוצים לראות את ההמבורגר שלי? הוא בקופסה בארון", אמרה בסרטון הסבתא, ששמרה את ההמבורגר כניסוי כל השנים האלו. היא פתחה קופסת נעליים וחשפה שקית מקדונלד'ס מקומטת שעליה פרסומת למרוץ נסקאר מ-1996. תחילה היא מציגה למצלמה את הצ'יפס, שנראה ממש כאילו הרגע הוכן, ואומרת: "חתיכות הצ'יפס נראות כאילו נפלו מתחת לכיסא שלך לפני חודש. הן לא נרקבו ולא התכלו". אחר כך היא מציגה את ההמבורגר כשהלחם והבשר נטולים לגמרי מעובש וריקבון, אם כי לא ברור לאן הרוטב, הבצל והחמוצים נעלמו. היא אמרה: "הבשר מעולם לא נרקב. הוא אף פעם לא התפרק. הוא שלם לחלוטין". היא הוסיפה: "זה המבורגר בן 24. רק לא ברור מה יקרה אם תאכלו אותו".

מורה למדעים מציגה המבורגר של מקדונלד'ס שנשמר מזה 24 שנים. TIKTOK / @ALY.SHERB, צילום מסך
היא מראה למצלמה את הכיתוב שעל השקית/צילום מסך, TIKTOK / @ALY.SHERB
מורה למדעים מציגה המבורגר של מקדונלד'ס שנשמר מזה 24 שנים. TIKTOK / @ALY.SHERB, צילום מסך
וחושפת את ההמבורגר שנראה שלם ושמור לגמרי/צילום מסך, TIKTOK / @ALY.SHERB

דובר מקדונלדס בארה"ב מסר בתגובה: "בסביבה הנכונה, ההמבורגרים שלנו, כמו רוב המאכלים, עלולים להתפרק. אולם, כדי להתפרק, יש צורך בתנאים מסוימים - בעיקר לחות. ללא לחות מספקת - במזון עצמו או בסביבתו - חיידקים ועובש עשויים שלא לצמוח ולכן פירוק אינו סביר. אם האוכל מתייבש מספיק, אין זה סביר שיגדלו עליו עובש או חיידקים או שהוא יתפרק. אוכל שהוכן בבית ונותר להתייבש יכול להשיג תוצאות דומות. הביטו מקרוב, ההמבורגר שאתם רואים ככל הנראה יבש לגמרי ובשום אופן לא זהה ליום רכישתו. המציאות היא שההמבורגרים שלנו מיוצרים מ-100 אחוז בשר איכותי. בקציצות שלנו אין חומרים משמרים או חומרי מילוי והדבר היחיד שאי פעם נוסף להן הן נגיעות של מלח ופלפל על הגריל".

ד"ר דונלד שאפנר, מומחה למדעי המזון באוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי, אישר לפוקס ניוז כי מקדונלד'ס מסרה "תגובה עובדתית נכונה לחלוטין". לדבריו, רוב החיידקים מתים בעת ההכנה כי מקדונלד'ס מבשלת את ההמבורגרים שלה וול-דן. "אם המבורגר מאוחסן בתנאים הנכונים, כמו למשל במקום יבש, הוא אולי היה מתייבש אך לא נרקב", הוא הוסיף.

מורה למדעים מציגה צ'יםס של מקדונלד'ס שנשמר מזה 24 שנים. TIKTOK / @ALY.SHERB, צילום מסך
גם הצ'יפס נראה עדיין טעים/צילום מסך, TIKTOK / @ALY.SHERB

צפו בסבתא חושפת את מצב ההמבורגר והצ'יפס

זו לא הפעם הראשונה שאנשים חושפים מנות מקדונלד'ס עתיקות. מעריץ נוסף בשם הורטור סמארסון שומר מזה 11 שנים המבורגר של מקדונלד'ס בארון זכוכית, שגם עליו לא ניכר שום סימן של עובש או ריקבון. בשנת 2009 מקדונלד'ס סגרה את כל שלושת הסניפים שלה באיסלנד וסמארסון החליט לקנות את ההמבורגר והצ'יפס האחרונים שיוצרו במדינה כדי שהארוחה "תחייה לנצח" גם אחרי סגירת הרשת. "שמעתי שהארוחות במקדונלד'ס נשמרות לנצח, אז רק רציתי לראות אם זה נכון", הוא אמר.

כך נראה המקדונלד'ס האחרון של איסלנד - 10 שנים אחרי:

המקדונלד'ס האחרון של איסלנד. TWITTER, צילום מסך
המקדונלד'ס האחרון של איסלנד/צילום מסך, TWITTER
המקדונלד'ס האחרון של איסלנד. TWITTER, צילום מסך
החובב רכש את המקדונלד'ס האחרון במדינה/צילום מסך, TWITTER

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully