וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם קוראים לה "מטבח רפאים". אנחנו קוראים לה "התאילנדית הכי יעילה שיש"

הגבלות, הנחתות ואינספור הנחתות הובילו את אנשי האוכל המנוסים האלה לחשיבה מחדש - ולפתיחה אסייתית מסקרנת במיוחד

עריכה: שאול אדם ועמית שמחה

זמן רב יעבור עד שפגעי הקורונה ייעלמו מחיינו. סביר להניח שרבים מהם יורגשו היטב בעולם האוכל הישראלי הרבה אחרי שהמירוץ לחיסון יסתיים עם מנצחים. סביר גם שהחדשות הטובות הללו, מהסוג שהעולם כולו מחכה להן בציפייה דרוכה, יתקבלו כאן עם לא מעט מלח. ככה זה כשמאוחר מדי.

בינתיים, בלית ברירה אך גם מתוך רצון לסשן אופטימי של דמיון מודרך, אנחנו מזהים גם לא מעט דברים טובים שמבעבעים במטבחים המקומיים. אנשי אוכל נלחמים בכל הכוח, מסעדנים מסרבים להיכנע וממציאים עצמם מחדש במין ריאליטי הישרדות מול המגיפה, יוזמות חדשות יוצאות לדרך, מסרים מתחדדים.

בקצרה, האוכל לא מאבד מטעמו כאן. להיפך.

THAI BOX, מסעדה תאילנדית למשלוחים. נועם פריסמן,
בלי מקומות לשבת, עם סירים. תאי בוקס/נועם פריסמן

המיזם האחרון שפתח לנו מעט את העיניים והרחיב את החיוכים נקרא THAI BOX, מסעדת שף וירטואלית המתמקדת במטבח התאילנדי ומתפעלת מערך משלוחים יעיל במיוחד בכל אזור המרכז.

המסעדה - כל כולה מטבח, בלי מקומות לשבת, אבל עם אינספור סירים, צבא של שליחים וגם מלצרים וירטואליים המתפקדים כקונסיירז' רגיש ואכפתי - נפתחה בתחילת החודש בהובלת השף הונג אנג צואנג, סיני שחי בתאילנד יותר מ-15 שנים, המסעדן לי פן ממסעדת "פקין" וכן מולי בראל בכר, שאחראי על הקינוחים.

על פי היזמים, "המציאות החדשה אילצה אותנו להיות יצירתיים, והגבלות הקורונה הנחיתו מהלומה כלכלית רצינית על המסעדות בארץ ובעולם. המחשבה הרווחת היא שרק קלי דעת יפתחו מסעדה חדשה בימים טרופים אלו, אבל אנחנו רצינו 'לצאת מההלם' במהירות".

עם חיסונים ופרוטקציה

ה-קבב של שוק הכרמל לא עוצר לרגע

לכתבה המלאה
THAI BOX, מסעדה תאילנדית למשלוחים. נועם פריסמן,
עולם חדש, חוקים חדשים. תאי בוקס/נועם פריסמן

ומה אוכלים? מנות הפתיחה (29 עד 48 שקלים) נעות בין האגרול המוכר ועד גונג צ'ה (דג פריך או שרימפס בטמפורה שמוגש בתוך "צלוחית" חסה עם לא מעט מרכיבים טובים אחרים) וסאקו-סאי (כיסוני בצק מעט שונים מהרגיל, ממולאים בעוף עם רוטב קארי אדום).

העיקריות (39 עד 88 שקלים) מסמנות V מוצלח על כל כוכבות הז'אנר, מפאד תאי ועד פאד סי יו ומרק טום יאם, ומתרחבות הצידה בהצלחה עם קארי מסאמן, פלא יאנג ותבשילים אחרים. הקינוחים מנסים לשבור את התבניות המוכרות עם וריאציות מתוקות וטובות יותר למילפיי (שברי בצק עלים פריך, קרם לימון, שאנטילי כפיר ליים) ופודינג אורז (שוקולד לבן וטופי בזיליקום תאילנדי).

"בעלי המסעדות בארץ נאלצו ללמוד חוקים חדשים, אך הצורך במסעדות חדשות וחוויות בילוי מגניבות, צבעוניות וחדשניות עדיין חי וקיים", הסביר לי פן, "הבנו שהקורונה הנחיתה עלינו סדר עולמי חדש המצריך פתרונות יצירתיים, שיישארו איתנו, ו-THAI BOX אמורה להיות חלוצה בדור חדש של מסעדות בארץ ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully