וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חריף מדי? חריף מדי! חריף מדי!!!": הדונאט המסוכן שבעט לארה"ב בפה

זה התחיל כאתגר ויראלי משעשע במקצת, זה המשיך במבחני טעימות משעשעים. זה לא חייב להיגמר בחנוכה 2020

מצעד הסופגניות של וואלה! אוכל/צילום: אולפן וואלה, עריכה: נועה לו

זה הרגיש כמו גימיק שהלך צעד אחד רחוק מדי, זה נראה כמו גימיק שהלך צעד אחד רחוק מדי, וכעת - מסכימים לא מעט אמריקנים - זה נטעם כמו גימיק שהלך צעד אחד רחוק מדי. הצעד הזה, אגב, הוא לכיוון המטבח, ונועד לשפוך מים מהירים שיכבו מעט את הלהבה בחלל הפה.

שבועות ספורים לפני מתקפת הסופגניות המתעתדת לנחות על ישראל, ספגה ארצות הברית מהדורה מיוחדת של רשת "דאנקין דונאטס", שהושקה לכבוד ליל כל הקדושים, ותימכר לפחות עד סוף נובמבר. כוכבת המהדורה היא ה-"Spicy Ghost Pepper Donut", מעין הכלאה אדמדמה של מתוק, חריף, חריף, חריף, ואז עוד קצת חריף, שתוקף את בלוטות הטעם בדיליי של כמה שניות.

הדיליי הזה, אם תהיתם, ממש לא בא להתיידד. להיפך, הוא רוצה להפחיד, בדיוק כמו החג שהוליד אותו. הנה, תראו מה קרה למגישים החינניים האלה בזמן שניסו להתמודד עם הביס בשידור חי:

הדונאט - הראשון אי פעם באימפריית המתוקים האמריקנית שגולש לחריפות - תואר עוד לפני יציאתו כ"מאתגר", במהלך שיווקי שנועד כמעט בוודאות ליצור רעש ויראלי ותו לא. הוא מתבסס על בצק השמרים המיתולוגי של הרשת, כשעליו ציפוי בטעם תות-שדה, שלתוכו עורבבה תערובת של קאיין, אחד מסוגי הפלפלים החריפים בעולם, וכן אותו "גוסט פפר".

וכך, בעוד הקאיין האגרסיבי אך הנפוץ יחסית במטבחים בועטים היה סוגר ביס עם קצת רעש ומעט ימי מחלה מהמעביד, הייתה חייבת "דאנקין" קצת יותר. היותר הזה נקרא "באהוט ג'ולוקיה", ונחשב עד לא מזמן לפלפל הטבעי החריף ביותר בעולם (ספר השיאים של גינס, 2007, אם כי מאז חלו כמה התפתחויות שאת כולן ללא יוצא מהכלל איננו יכולים לטעום), עניין של פי 400 יותר פאנץ' מרוטב הטבסקו התעשייתי, למשל.

הבנות נחמה

האחיות שיודעות בדיוק מה אתם רוצים בסוף היום

לכתבה המלאה

ציוץ ההשקה של "דאנקין דונאטס":

"אני בתפקיד כבר יותר מארבעה ימים, כך שהגענו לנקודת הזמן המושלמת שבה מבקשים ממני לטעום דברים כאלה", הסביר דייוויד לי, מבקר אוכל הרחוב של אתר "The Takeout". גזר הדין? "כדאי לנסות את זה לפחות פעם אחת, אבל זה לא מוצר שיחזיק מעמד על המדפים".

קולגות אחרות הסכימו כי לא מדובר ב"משהו שדורש לתכנן את כל היום שלך סביבו", ותיארו את הדונאט כ"ארוחה חריפה של אוכל מקסיקני או הודי, שמסתיימת בקינוח תותים מתוק".

התגובות לציוץ ההשקה בחשבון הטוויטר של "דאנקין דונאטס" נעו על סקאלה דומה פחות או יותר, אך אחת מהן תופסת את העיניים גם ימים ארוכים אחרי. "שימו לב, נכנסתי עם האוטו לדרייב-טרו שלהם ואמרתי שהבת שלי שואלת אם יש טעמים חדשים להלאווין", סיפרה לינדה קסידי בפירוט מעורר הערכה, "הם אמרו 'בוודאי' ולא הוסיפו מידע. הילדה שלי בת 5, והיא בכתה מיד אחרי הביס הראשון".

סניף של רשת דאנקין דונאטס בניו יורק. GettyImages
כמו ארוחה חריפה, עם קינוח. סניף "דאנקין דונאטס" בניו יורק/GettyImages

מוצרים חריפים הפכו לטרנד הולך וגובר לאחרונה ברשתות המזון המהיר, השמרניות בדרך כלל. "מקדונלדס" החלה למכור מקנאגטס חריפים לפני שבועות ספורים, הטעם החדש הראשון שלה בארצות הברית מאז 1983. כמוה גם רשת "דל-טאקו" הקליפורנית, וכן "Whataburger", שהוסיפה לתפריטיה כריך עוף לופת-גרון.

ההשקה של "דאנקין דונאטס" לא נותרה ללא מענה. רשת "קריספי קרים", מתחרתה העיקרית בארצות הברית, רכבה אף היא על החג הפופולרי עם דונאטס-מפלצות, לרבות דרקולה ופרנקשטיין. לקוחות מחופשים, אגב, יקבלו בסניפים אחד חינמי, תשובה מסחרית פשוטה מאוד אך יעילה מאוד לכל אתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully