וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוף הזה הולך לשנות את העולם (גם אם העולם לא יודע איפה זה נס ציונה)

16.11.2020 / 6:00

תסתכלו טוב-טוב על הסנדוויץ' המגרה הזה, כי מעולם לא האמנו יותר במשפט "לא תאמינו מה קרה לו"

מסעדת the chicken מבית סופרמיט/סופרמיט

על פניו, הכול נראה די שגרתי במסעדת "The Chicken" בנס ציונה. שגרתי אך מפתה. התפריט מהודק ומבליט כמה כוכבים פוטנציאליים - סלט ירקות שורש, טורטליני דלעת, עוף-בורגר פריך - ואפילו השם, ובמיוחד הפונט שבו הוא נמרח, מהדהדים פתיחה חדשה של מסעדה חדשה, ושיהיה בהצלחה.

אבל הטוויסט, כרגיל, מופיע בפרטים הקטנים. זוהי מסעדת "The Chicken", אבל "By SuperMeat", ואם מיהרתם להזמין את אותו שניצל-בורגר בלי לקרוא קדימה, אז פיספסתם בהכרח את המילה הכי חשובה בתפריט, הכי חשובה באייטם הזה, ואולי גם הכי חשובה בעתיד הקולינרי של העולם כולו (כן, אנחנו חובטים לכיוון הגדרות עם הצהרות שעוד נצטרך לבדוק את מימושן).

המילה הזאת היא "cultured", מתורבת, ומשמעויותיה חורגות הרבה מעבר לקציצה בלחמניה, טעימה ככל שתהיה. ככה זה כשסטארט-אפ מהפכני מרים מסעדה מהפכנית.

בתוך "The Chicken" (צילומים: "סופרמיט")

(צילום: סופרמיט)/, סופרמיט
את שלוש השנים האחרונות שלה העבירה החברה במאמץ לפתח פס-ייצור המספק תנאים אופטימליים כדי שהתאים שנלקחו מבעלי החיים יגדלו, ובכן, ללא בעלי החיים עצמם

החזון של "סופרמיט" פשוט - פיתוח מוצרי בשר עוף מתורבת לציבור הרחב כדי להציל בעלי חיים, לשמור על הסביבה ולשפר את בריאותם של בני האדם. השיטה - גידול תאים שניטלו מתרנגולים אמיתיים, בתהליך שאינו מכאיב, וייצור בשר על בסיסם. הדרך לשם החלה לפני שנים, עברה בסבבי גיוס ובשיתופי פעולה מסקרנים, ונחתה - לעת עתה - בנס ציונה.

המסעדה היא חלק מקומפלקס מעוצב, עתידני במאפייניו, אך בסיסי ביותר כשחושבים על זה לעומק. בסך הכול שולחנות וכיסאות ובר, וגם מחיצה שקופה המאפשרת מבט מעמיק אל "מאחורי הקלעים". הסועדים עצמם, אגב, אינם משלמים לעת עתה על ארוחותיהם, ובתמורה מצופים לספק פידבק.

הפריט הבולט בתפריט הוא כמובן הצ'יקן-בורגר, פילה עוף פריך המוגש עם תוספות שונות על לחמניית בריוש. "יש לו טעם עסיסי כמו לעוף 'רגיל', והוא קראנצ'י מבחוץ ועדין מבפנים", תיאר אידו סביר, מנכ"ל "סופר מיט", את המנה בשיחה עם מגזין Fast Company. לדבריו, תגובות רבות של משתתפים במבחני טעימה הוכיחו כי הם בדרך הנכונה. "רובם סיפרו כי לא ניתן להבחין בהבדל, וציינו כי מעבר לכל, מדובר פשוט בבורגר טעים".

את שלוש השנים האחרונות שלה העבירה החברה במאמץ לפתח פס-ייצור המספק תנאים אופטימליים כדי שהתאים שנלקחו מבעלי החיים יגדלו, ובכן, ללא בעלי החיים עצמם. "הפלטפורמה שלנו מבוססת על תאים שניתן לשכפל ללא הגבלה", הסביר סביר, "וכך מייתרת את הצורך לחזור שוב ושוב לבעלי החיים, ומקרבת אותנו יותר ויותר לנקודת האל-חזור - הוצאת החיות מהמשוואה".

לעת עתה, מסוגל המפעל המסעדתי לייצר כמה מאות קילוגרמים של בשר בשבוע, הגם שמבחני הטעימה ואיסוף הפידבקים יצאו להפסקת קורונה. "מתחם 'דה צ'יקן' הוא מטבח הפיתוח של 'סופרמיט' לטעימות, שנועד לאפשר למתעניינים להגיע ולחוות ממוצרי החברה בתמורה למשוב על החוויה", נאמר לוואלה! NEWS, "כל זאת בזמן שהם צופים במפעל הייצור מבעד לחלון זכוכית. אנו פועלים לפי מגבלות הקורונה ומחכים שהמגבלות יאפשרו לנו להזמין סועדים למקום".

לפני השקל הראשון

זה לא השניצל הכפול, זה איך שהם התייחסו אליי

לכתבה המלאה
מסעדת the chicken מבית סופרמיט. סופרמיט,
מתא התרנגולת ועד לשניצל. מסעדת "The Chicken"/סופרמיט

כמעט מיותר לציין, אך לא באמת מיותר לציין, כי חקלאות מבוססת תאים מחזיקה כמה יתרונות בולטים על חקלאות מסורתית יותר. היא צפויה למגר מן העולם את דחיסת העופות הנוראית, לעצור את השימוש המוגזם באנטיביוטיקה ולמנוע במידה כזו או אחרת את המגיפה הגלובלית הבאה. התהליך עצמו, אגב, מהיר יותר ויעיל יותר מהמוכר, ומחזיק טביעת רגל אקולוגית נמוכה באופן משמעותי.

המוצר עצמו עדיין לא עבר את תהליך האישורים הקונבנציונלי, וממשלות ברחבי העולם, לרבות בארצות הברית, עוד מנסות לפתח קטגוריות חדשות ביחס אליו, וקריטריונים מתאימים לבחינתו. אך "סופרמיט" רשאית להגיש את ההמבורגרים שלה ולאסוף נתונים וציונים, בדרכה ליעד - שנה-שנתיים עד להשקה במסעדות, חמש שנים לשיווק מסחרי, וקצת לאחר מכן גם שוויון מחירים ביחס לבשר שאנו מכירים וצורכים כעת.

"אנחנו נרגשים לקרב את הבשר המתורבת צעד נוסף אל השוק", נאמר לוואלה! NEWS מ"סופרמיט", "ורואים במתחם הטעימות 'The Chicken' פלטפורמה לשיתוף בתהליך הייצור של בשר מתורבת החל בתא התרנגולת ועד לשניצל".

"The Chicken", נס ציונה. הזמנת מקומות באתר המסעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully