וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף גאוני בגריל וסנדוויצ'ים משוגעים: כמה מסעדות אפשר להכניס במשלוח אחד?

"רוחות של תשוקה" הוקם בחיפה כדי לפצח את הקורונה. עכשיו הוא מגיע הרבה מעבר לגבולות הכרמל, ואתם מרוויחים

"רחל בשדרה", שרונה מרקט/שועלי מדיה

נכון, הקורונה הנחיתה על כולנו ערימה של חדשות רעות, והסגר הראשון הוביל לחודשים ארוכים של הלם, התכנסות והורדת ראש, אבל עולם האוכל הישראלי מנסה עדיין לבעוט, ובימים אלה גם ניסיונות שווים מדליה, במיוחד כשהם נראים ככה.

קחו למשל את קונספט מטבח הרפאים, המיזם הקולינרי שלקח צעד אחד אחורה (כמו כולנו) בחווית האירוח וחמישה צעדים קדימה בחוויה הביתית מתבסס על מסעדות שאינן מציעות מקום פיזי לאירוח סועדים, אלא מסתמכות על משלוחים כמקור הכנסה בלעדי. זה התחיל בטפטוף, המשיך בסערה ולא עוצר, נכון לעכשיו. להיפך.

כל המתכונים, הטיפים, קיצורי הדרך והפטנטים לחנוכה מושלם

הנציג האחרון והטעים בעולם הזה הוא "רוחות של תשוקה" בהובלת השפים יאיר פיינברג ואלי הופנר, שהוקם בחיפה כחלק מקבוצת טאטאמי ומשרת סועדים הרבה מעבר לגבולותיה.

הפורמט פשוט עד כדי "למה לא עשו את זה קודם" - תפריט חכם ומדויק, המאפשר למטבח קטן ומאובזר להוציא תפריטים של חמש מסעדות (שלוש קיימות, שתיים בדרך, כולל הבטחות לקינוחים מפתים ולמשהו סודי בהחלט). ההשקעה הייתה גדולה - כ-2 מיליון שקלים, על פי הבעלים - אך החיסכון התפעולי ניכר והתוצאה היא "מנות שף במחירים לכל כיס".

רוחות של תשוקה, משלוחי אוכל. דניאל לילה,
כריכים מתפקעים. "רוחות של תשוקה"/דניאל לילה

אז מה מציעים כמה מטבחים שהם מסעדה אחת? קחו אוויר ותרשמו:

"ג'מילה ג'מיל" מתמקדת בכריכים מתפקעים, "לחמניות משוגעות עם בשר, עוף, דגים ואופציה טבעונית". זאכי ז'ידאן, למשל, ובו פרוסות אונטריב צרובות ברוטב טריאקי, מיונז מעושן, מלפפון חמוץ, בצל מהגריל וארגולה.

יש גם המבורגר בקר קלאסי, עוף מטוגן, קציצה טבעונית מוצלחת במיוחד עם טחינה ירוקה ולא מעט מרכיבים אחרים, ו"פיש מבסוט", קריספי פילה דג עם רוטב צ'יפוטלה וירקות בלחמניית חלה חמימה.

בגזרת הסלטים ניתן למצוא פוטאטו סלמון מעושן - סלט תפוחי אדמה עם הדג האהוב בישראל ורוטב קיסר, וגם "סלט פינוק" עם הר של ירקות, כרובית מטוגנת וגרגירי חומוס, ועוד אגפים לא פחות טובים.

"קוקוריצה", אפשר לנחש בקלות, מתמקדת בעופות ומציעה מנות טובות מהגריל, סלטים וגם הפתעות מטוגנות וקריספיות.

ארוחת עוף זוגית מעניקה חצי עוף עם שלוש תוספות, למשל, וגלייז Kung Lao או מיקס תבלינים El Paso עוצמתי ומפתיע. יש גם סטייק פרגית; ארוחת טקסס פרייד צ'יקן; שניצל פירורים וכנפיים מצופות ומטוגנות. חוץ מאלה יש גם סלטים - חזה עוף ואטריות אסייתי, או פרגית, בורגול ועדשים ים תיכוני.

תור הזהב

התור הכי ארוך בתל אביב עדיין כאן, אבל יש גם חדשות טובות

לכתבה המלאה
רוחות של תשוקה, משלוחי אוכל. דניאל לילה,
טעים מהמקובל. "רוחות של תשוקה"/דניאל לילה

"ד"ר גרין" גם הוא מדבר מהשם עם תפריט סלטים ומרקים מסחרר, תחת ההבטחה המעט מהפכנית של אוכל טוב בלי לוותר על הבריאות.

יש פה סלט אטריות אסייתי וסלט בורגול ועדשים, סלט אנטיפסטי וסלט ניסואז, סלט קיסר וסלט הכול כמובן (מיקס ירוקים, סלט טונה, סלט קינואה, עגבניות, מלפפון, גזר, צנונית, זיתי קלמטה ועוד הרבה דברים טובים), כולל רטבים שונים מהמקובל וטעימים מהמקובל. במרקים, לעת עתה, ניתן לראות כתום-אסייתי, אפונה וחזה אווז מעושן בסגנון צרפתי, עגבניות עשיר ועוד.

רוחות של תשוקה, משלוחי אוכל. דניאל לילה,
העתיד של עולם האוכל? "רוחות של תשוקה"/דניאל לילה

פיינברג והופנר פתחו לפני כמעט עשור את "FeinCook", המתמחה בייעוץ קולינרי למסעדות, רשתות, יצרני מזון בתחילת דרכם, מפעלים וסטארטאפים. הם ראו כמעט הכול, אבל לא את הקורונה, וכעת - יחד עם ערן לוי, שייסד את רשת המסעדות האסיאתיות טאטאמי ואזומאמי, ואיש הפרסום שון שאול - הגיע זמן היישום.

"הקונספט הזה נבנה בצורה מדויקת כדי לפצח את משוואת ההישרדות בימים אלה, תוך התחשבות בשינויים הכלכליים הנוכחיים", הסביר פיינברג, "שיכללנו את מטבח הרפאים למקום קטן שמכיל חמישה קונספטים קולינריים שונים, שמשווקים כל אחד בנפרד, כלומר חמישה עסקים שיוצאים ממקום אחד". זה יכול להיות העתיד של עולם האוכל, ועל פי הביצוע זה לא דבר כל כך רע.

"רוחות של תשוקה", מטבח רפאים. לפרטים נוספים והזמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully