וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסתרת, המצטיינת וזאת עם הנוף המושלם: המדריך המלא למשאיות האוכל של חיפה

23.12.2020 / 6:00

תל אביב מחכה לסיפור הזה כבר כל כך הרבה זמן, עד שלא הייתה לנו ברירה לנסוע ולבדוק בעצמנו מה בדיוק הולך במפרץ

מיזם משאיות האוכל בחיפה/דוברות עיריית חיפה

מתי שלא תגיעו לסביבת המכון לחקר ימים ואגמים בחיפה, תמצאו תור משתרך מול הפודטראק המדובר בעיר - "סלמתרק על הים". ובצדק. מי לא רוצה "להרגיש בהודו בארץ", כמאמר הסלוגן של היזמים ניר ענבר, יובל שורצשילד וטל מלכה.

השלושה הקימו את העסק-על-גלגלים ב-2019 כדי לנדוד איתו בכבישי ישראל ולהביא את בשורת האוכל ההודי לפסטיבלים המונים ולאירועים פרטיים. עכשיו, באים אליהם. פעם הם "שיחקו חתול ועכבר" עם פקחי העירייה כשיזמו אירועים ספונטניים סביב הפודטראק שלהם בחוף שקמונה, עכשיו העירייה מחזרת אחריהם ומיח"צנת את הפעילות שלהם באותו מקום בדיוק. איך שגלגל מסתובב לו.

להרגיש הודו בארץ. "סלמתרק על הים"

ב-2020 קרקעה הקורונה את הנדודים, והם הצטרפו למיזם הפודטראק של עיריית חיפה ומגישים "על קצה המזלג", אוכל רחוב הודי מצוין, טעים וחם, על הטיילת שבין בת גלים לחוף הכרמל, פינה שעד לאחרונה הייתה נידחת, חשוכה, ולא כל כך נעימה.

הכול השתנה בזכות ניר שובר, הבעלים לשעבר של "קפה היינה" השכונתי סמוך למרכז הכרמל, ופעיל במטה הבחירות של ד"ר עינת קליש רותם, שהתמנה לתפקיד יועץ בלשכת ראש העירייה לאחר ניצחונה (ומכר את הקפה).

שובר, שלקח מחסן של גינה ציבורית והפך אותו לבית קפה משגשג שפתוח ביום ובלילה, הבין את האינטרס המשותף לו, לעירייה ובעיקר לציבור במיזם כזה, שבו בעל עסק פועל במרחב הציבורי והופך דה-פקטו למבוגר האחראי ששומר עליו, מעלה פלאות את רמת הבטחון האישי, דואג לניקיון ובכלל משמש כחוליית קישור קדמית בין העירייה לשטח.

הוא הרים את המיזם, בחודש יוני החלו משאיות המזון לפעול לתקופת הרצה, והסיפור "הפך במהרה לסיפור החם של חיפה, שנלמד על ידי רשויות נוספות בישראל", על פי העירייה, שמבטיחה במקביל משאיות נוספות בחודשים הקרובים. אינשאללה.

פחמימה בוואדי

סיור טעים ברחוב האוכל של ישראל

לכתבה המלאה
משאיות אוכל, חיפה. דוברות עיריית חיפה,
"הסיפור החם של חיפה". מיזם הפודטראקס בעיר/דוברות עיריית חיפה
לא קל להסתדר עם כל האוכל על ספסל מול הים, אבל מי יכול להלין על קשיי נוחות מול נוף של מיליון דולר

"סלמתרק על הים" מציעה מגוון מוגבל אך מצוין של מנות כמו מלאי כופתא - קציצות תפוחי אדמה, טופו, צימוקים וקשיו ברוטב עגבניות עשיר, וכן שני תבשילים שונים המתחלפים על בסיס יומי, כמו מרק הודי חורפי, או סלט מלפפונים עם סלק וגזר ותערובת קלויה של בוטנים-קוקוס.

שוטפים את הכול במשקה רימונים טבעי או יין חם "בגירסה הודית", וצ'אי כמובן. לקינוח יש עוגיות ופינוקים אחרים כמו קולפי או ארטיק עבודת יד.

לא קל להסתדר עם כל זה כשאתה יושב לאכול על ספסל במדשאה שמול הים, אבל מי יכול להלין על קשיי נוחות מול נוף של מיליון דולר וכשהאוכל טעים כל כך.

דגים ופירות ים. "אויסטר"

"אויסטר" עובד ממש כמו בטורקיה, יוון איטליה או ספרד, ובליווי בירה משובחת או יין צונן. חו"ל ים תיכוני

"אויסטר" הוא פודטראק מצטיין אחר בסצנה העירונית, והלוקאלי מכולם, שהתמקם בעיר התחתית מתחת לגשר לטרמינל הנוסעים של נמל חיפה, בצמוד לתחנת הרכבת מרכז השמונה ולגרפיטי של ברוקן פינגאז של קו הרכבת חיפה-ביירות. יום אחד גם זה יקרה.

בינתיים, מגישים שם מנות רחוב מגוונות על בסיס דגים ופירות ים "כמיטב המסורת של אגן הים התיכון", ממש כמו בטורקיה, יוון איטליה או ספרד, ובליווי בירה משובחת או יין צונן. חו"ל ים תיכוני כאמור אכן מורגש כאן קרוב. רבי המכר בדוכן הזה כוללים כריך פלוקה של פילה דג ים צלוי מתובל, פיש אנד צ'יפס, פילה סלמון נורבגי ברוטב שום וזעפרן, "פיש בורגר", "קריספי טרול" שהם 300 גר' דגי בייבי אנשובי טריים פריכים, וגם מיקס מכל הטוב הזה, למי שמתקשה להחליט, בצירוף טבעות בצל או צ'יפס.

מגוון, צבעוני ובריא. "פוקה ואן"

הפודטראק החמוד של "פוקה ואן", סניף של רשת ארצית, מציע "פוֹקה בול", אחת המנות האהובות בהוואי, הכוללת דגים נאים על אורז או קינואה, ירקות ורוטב שעליו שבבי קשיו, שום ובוטנים.

התוצאה מגוונת, צבעונית ובריאותית. הוואן החמוד מוצב בתוך לובי בניין "צים" במתחם פארק העסקים מת"ם אז הוא גם מתאים לימים סגריריים. לידו, בתוך אותה מבואה, פועל דוכן פיצה וקפה שאינו כלול במיזם עיריית חיפה ולא זוכה ליחסי הציבור שלה. לך תבין.

כולל ג'חנון בשבת. "המבשלה"

יש עוד. רובם אגב לא ממש "משאית אוכל", אלא עגלה נגררת, אבל מי מדקדק בפרטים הלשוניים. יש את "המבשלה" משוק תלפיות שעכשיו מיוצגת בפודטראק על טיילת הים ברחוב יוברט המפרי, עם מבחר בירות תוצרת עצמית ותפריט מתחלף שהשבוע כלל נקניקיות, לאבנה ופרעצל, סחלב, קפה, מוחיטו, למונערק, שייקים וכמובן בירות המבשלה: חיטה, לאגר, אדמונית, IPA ופורטר בלגית. באחת השבתות הגשומות לאחרונה אפילו נגסתי שם בג'חנון עם ביצה.

לא הרחק משם, מעבר לעגלה ההודית יש את ג'וסי, פודטראק שכבר מתחבא באוהל ענק שנבנה מעליו ומציע גלידות, מיצים טבעיים ושייקים (על בסיס חלב, מיץ תפוזים, מי קוקוס, חלב סויה או משקה אורז ושקדים אורגני).

הנוף כלול. "קפה לוריס"

יש גם שני פודטראקים של פלאפל. "פלאפל גורדון" באותה סביבה ימית של טיילת גוראל, ו"פלאפל המערה" של באסל עאסלה, מול מערת אליהו.

שניצל מצוין אפשר למצוא בפודטראק "שילו", החונה עכשיו קבוע בקריית אליעזר, סמוך לבית הספר רעות, ויש את "קפה לוריס" בטיילת לואי, לא הרחק ממרכז הכרמל, עגלת קפה אוסטרי משובח שמטביעה כל כתובת שתרצו על הקצף של הקפוצ'ינו שלכם. לצד הקפה היא מציעה גם מאפים וגולת הכותרת היא כמובן הנוף המדהים של המפרץ, עד ראש הנקרה. הכול כלול.

על הים. פלאפל גורדון

המיזם החיפאי היה בא לעולם גם בלי קורונה, ככל הנראה, וכל הזכיינים משוכנעים שהם יישארו במקומם גם אחרי שהמגיפה תלך. אלה שמציעים ארוחות של ממש מפעילים גם שירות משלוחים.

בעירייה קיוו לעשרות דוכנים, בינתיים פועלים אחד עשר רשמיים, כשלידם הוצב תמרור רשמי, וכאמור, יש עוד בתכנון. כמה מהלוקיישנים קיבלו חיים חדשים בזכות המיזם, החיפאים נענים ומתגודדים, ויש כבר אפילו כאלה שמגיעים לעיר מבחוץ, לסיבוב טעימות. כעת רק נשאר לעבור את החורף, להעלות את הרף עוד יותר ולהתחיל לפתח מסלול טעימות למיטיבי לכת.

מפת הפודטראקס המלאה של חיפה

משאיות האוכל בחיפה, תמונת מצב:

אויסטר Oyster
העצמאות 67 (מתחת לגשר המוביל לנמל, סמוך לתחנת רכבת מרכז השמונה)

הַמִּבְשָׁלָה
יוברט המפרי 11 (טיילת אריה גוראל החדשה, ליד רכבל בת-גלים)

סלמתרק Salamtruck
טיילת אריה גוראל החדשה, ליד המכון לחקר ימי

פלאפל גורדון
יוברט המפרי 11 (טיילת אריה גוראל החדשה, ליד רכבל בת-גלים)

קפה לוריס Cafe Lorees
טיילת לואי (ממש בהתחלה, מכיוון מרכז הכרמל)

פוקה ואן Poke Van
אנדרה סחרוב 9, בניין מת"ם 1

ג'וסי Juicy
טיילת אריה גוראל החדשה, ליד המכון לחקר ימי

קפה לנטנה Lantana
ביאליק 3 (מול בניין עיריית חיפה)

פלאפל המערה
דרך אלנבי (מפרץ החניה מתחת למערת אליהו, סמוך למוזיאון הימי)

שניצל שילו
רחוב צה"ל 41, קריית אליעזר (ליד בית ספר רעות לאמנויות)

גארדן קפה
שד' אבא חושי, רמת אלמוגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully