וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחנו את הגבינות האלה לטועם הכי קשוח שלנו והחזקנו אצבעות. התוצאה מפתיעה

מהפיכת ערגליות, מהפיכת פתי בר, מהפיכת בורקס ומהפיכת עדשים: טועמי "חדש על המדף" יצאו לרחובות

חנות "ממתקים של פעם", הרצליה/ניב אהרונסון

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך. והפעם - פתי בר וניל שלא מפחד מאף אחד, בורקסים שגרמו לנו להתגעגע פחות לאיסטנבול, מהפיכת ערגליות וגם גבינות שהפתיעו את הטועם הטבעוני הכי קשוח שלנו. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

קולקציית גבינות חורפית, מעדני הטבע

גבינת פיסטוק בלסמי, מעדני הטבע. חן זבולון,
גבינת פיסטוק בלסמי של מעדני הטבע/חן זבולון

בתווך שבין שבין "טעים מאוד" ל"לא טעים בכלל" יש על סקאלת הטעמים גם את "אכיל". זאת אולי המילה הכי עצובה שאפשר להגיד על אוכל. נסו פעם להגיד לאמא או לאבא שהארוחה שהם הכינו לכם הייתה "אכילה". לרוע מזלה של הקהילה הטבעונית, לא פעם הם נאלצים להסתפק בתחליפי חלבון מן החי שזוכים לביקורת "אכיל", בהבנה פשוטה שההחלטה לעבור לטבעונות אולי הייתה נכונה מוסרית או בריאותית, אבל יש לה מחיר (בכל הנוגע לחוש הטעם לפחות).

יש הרבה מותגים שמוכרים "המבורגר טבעוני", יש כבר לא מעט "גבינות טבעוניות" על המדפים בסופרמרקט. מדובר לרוב במוצרים מעובדים שמרוב שהם מנסים לחקות את הטעם המקורי, הם שוכחים שהמוצר אמור להיות לא רק "אכיל", אלא גם טעים.

ויש כאלה שבוחרים אחרת. "מעדני הטבע" הם כרגע פנינה של איכות והקפדה בתוך עולם התחליפים הטבעוניים, בעיקר כי לא מדובר בתחליף בכלל. לא מדובר בחיקויים של גבינות חלביות, אלא בממרחי אגוזים שלגמרי ראויים לתואר "גבינה" (מעצם פעולת ההגבנה בחיידקי פרוביוטיקה שנעשית בהם) גם בלי להכיל אפילו תזכורת ללקטוז.

דגמנו מספר גבינות כאלה. הייתה שם גבינה חצי קשה מפיסטוקים עם תוספת חומץ בלסמי שנראתה נהדר, ונמסה על הלשון במתיקות של עוגה עשירה ושומנית. קיבלנו גם גבינת שקדים אפויה, גם היא במרקם עוגה מפתיע, עם קראסט פריך ומלא טעם. באגף החצי קשה חיכתה גם גבינת ההיקורי המעושנת, שפשוט שלחה את חוש הטעם שלנו למסע נוסטלגי לגבינות המעושנות שנחתו בסופרמרקטים בתחילת שנות ה-90 יחד עם העלייה הרוסית. מרוב טעמים, כמעט שכחנו שזה עשוי מקשיו ולא מחלב.

אלא שהמנצחות האמיתיות היו דווקא הגבינות הרכות, שכמוהן טעמנו כבר הרבה אבל לא ברמה הזאת. הלבנה הייתה מוקפדת, עם יחס מושלם בין החמיצות, הזעתר ושמן הזית שהרגיש איכותי יותר מכל מוצר קנוי. גבינת הקשיו בתוספת חתיכות השיפקה הצליחה להוסיף פלפל (תרתי משמע) לכל ביס, בלי לוותר על מרקם מוקפד - ומעל כולן הייתה זו גבינת השום-שמיר. כביכול, הפשוטה שבגבינות שקיבלנו, שיש כמוה כביכול בכל מכולת, אבל אין בכלל מקום להשוואה. לראייה, ברגע שסיימתי ללקק את האצבעות נכנסתי לאתר של "מעדני הטבע" והזמנתי עוד.

(עמית סלונים)

הכי קרוב שהגענו לניו יורק בשנה האחרונה

בננה פודינג בדיוק כמו של "מגנוליה"

לכתבה המלאה

צ'ונגו פופקורן, עוף טוב

צ'ונגו פופקורן, עוף טוב. סטודיו עוף טוב,
צ'ונגו פופקורן של עוף טוב/סטודיו עוף טוב

חברת "עוף טוב" מרחיבה את הסדרה הפופולרית שלה עם "צ'ונגו פופקורן", חטיפי מיני שניצל עוף בציפוי קלאסי ובציפוי מתובל עסיסיים וקריספיים במיוחד, עשויים מנתח שלם, ללא אנטיביוטיקה.

הסדרה, שהושקה לפני כמה חודשים בתצורה של רצועות שניצל עסיסיות וקריספיות, מתרחבת כעת על המדף ו"מצטמצמת" בנגיסה, עם חטיפים קטנים יותר, אידיאליים לביס אחד, ופריכים הרבה יותר בשל צורתם וגודלם.

לבד מהקראנץ', הביס עצמו מצליח לשמור על עסיסיות ולשמור על עולמות התוכן-צ'יקן שמהם הוא בא, כשהציפוי הקלאסי אכן קלאסי, וזה המתובל לא מתפרע יותר מדי. מדובר בנשנוש צהריים עם קצת יותר אחריות תזונתית, או בארוחה שלמה לילדים, שזקוקה רק לתוספת ליד.

מסטיק PURE FRESH בקופסה, מנטוס

מסטיק מנטוס. פרפטי ואן מלה, הולנד,
מסטיק PURE FRESH בקופסה של מנטוס/פרפטי ואן מלה, הולנד

מותג "מנטוס" משיק את מסטיק PURE FRESH בקופסה עם שלושה טעמי פירות - תות, אבטיח וטרופי.

הסדרה החדשה מצהירה על מסטיקים איכותיים, ללא סוכר, ששומרים על טריותם וטעמם לאורך זמן. בפועל ההצהרות האלה לא רחוקות מהמציאות. המסטיקים אכן מרגישים טוב בפה, לא "נעלמים" לאחר כמה לעיסות ומספקים בדיוק את כמות הרעננות הנדרשת מהם. התות מעט מתוק מדי לטעמנו, הטרופי מעט יותר טוב, והאבטיח היה מוצלח מכולם. אולי זה פשוט הגעגועים לקיץ.

בורקס פילאס, מעדנות

בורקס פילאס, מעדנות. מעדנות,
בורקס פילאס של מעדנות/מעדנות

חברת "מעדנות" משיקה סדרת חטיפי בורקס מבצק פילאס במילוי גבינה ובמילוי תפוחי אדמה.

ענקית המאפים הקפואים לא התרחקה יותר מדי מבסיס-האם שלה, והלכה על גירסה ים-תיכונית לבורקס האהוב. נכון, לא מדובר כאן בדוכן אותנטי בשוק של איסטנבול, אבל התוצאה הביתית מספקת ומצליחה איכשהו להכיל את הגעגוע.

דפי הבצק הדקים אלגנטיים יחסית לז'אנר, הפריכות קיימת והתוכן בהחלט טעים. אנחנו הרכבנו מזה ארוחה שלמה, עם לא מעט ירקות וביצים וממרחים, ולפחות באותו ערב לא רצינו לנסוע ישירות לנתב"ג.

מיני גריסיני ושמן MCT, קיטו-שף

גריסיני ושמן MCT, קיטו שף. קיטו שף,
מיני גריסיני ושמן MCT של קיטו-שף/קיטו שף

KETO CHEF מבית מצות אביב משיק מוצרים חדשים בסדרת המוצרים הקטוגניים - קיטו מיני גריסיני ושמן MCT.

החטיף, על בסיס קמח שקדים (9 גרם פחמימות ל-100 גרם) מנסה לספק פריכות וטעם, אך מצליח רק באחרון ומעט נכשל בראשון, עם מרקם שצריך להיות יותר קראנצ'י אם מכוונים לגריסיני.

השמן, עם חומצות שומן בינוניות, משווק ככזה שמתאים לטיגון, אפייה ותיבול, הצליח לשמור על טעם מאוזן ולא השתלט על החביתה שהכנו לארוחת ערב, או על הסלט שהכנו לצידה.

שאר היתרונות - שומנים שהגוף יכול לנצל לייצור אנרגיה שמתפרקים בגוף בצורה יעילה יותר ממקביליהם - הם כבר נושא לדיון אחר, המערב את חוזקות התזונה הקטוגנית, אך גם את אתגריה. מי שבעניין של תזונה דלת פחמימות ועתירה בשומן ימצא כאן פתרון נוסף ולא רע לחלק מהדברים שנמנעו ממנו עד כה.

עיגוליות תות, אסם

עיגוליות תות, אסם. סטודיו אסם,
עיגוליות תות של אסם/סטודיו אסם

אסם מטלטלת את עולם הערגליות המיתולוגי עם שינוי צורה לגירסת התות - עיגולים במקום גליל.

המותג, שגם מי שפחות מתחבר אליו יכול להעריך את היציבות שלו, לא הלך כאן על שינוי דרסטי מדי, אבל בכל זאת שינה קונספט - במקום גליל עם נוכחות, חטיף עגול וקטן יותר, מיני-ביס פריך שלא מוותר על הטעם התותי מהילדות.

לעת עתה לא ברור אם המהדורה, שמכוונת לחג פורים במאפייניה, איתנו בשביל להישאר, אבל היא כן מעוררת ציפיות וכן מסקרנת, בטח בכל מה שקשור לאפשרויות הגלומות בריענון הערגליות.

עדשי פינטרולס

פינטרולס עדשי שוקולד. פינטרולס,
עדשי שוקולד של פינטרולס/פינטרולס

אחד המותגים המוכרים בעולם עושה עלייה באיחור דרמטי ומפגין נוכחות בשוק שידע עד עכשיו בעיקר M&M וכמה מתחרים מקומיים.

ההכרזה - סוכריות שאי אפשר להפסיק לנשנש, ללא צבעי מאכל מלאכותיים, ללא גלוטן, ועשויות משוקולד חלב איכותי - עמדה בבילד-אפ.

לא מדובר כאן כמובן באיזו בשורה חדשה, אבל כן באריזה שברגע שהיא נפתחת יש לה רק גורל אחד אפשרי - חיסול. השוקולד כן מרגיש טוב יחסית, הגודל מספק אליבי-נשנוש למצפון להורים ובאופן כללי תמיד כיף מדי פעם להיזכר בימים נטולי הדאגות של הילדות.

ביסקוויטים, קרקרים ובייגלה, מקור הכוסמין

פתי בר, מקור הכוסמין. מקור הכוסמין,
פתי בר של מקור הכוסמין/מקור הכוסמין

חברת ההפצה והשיווק גורי צירפה לאחרונה את מוצרי "מקור הכוסמין" לקולקציית המוצרים שלה, ומציעה כעת קמחיםף בייגלה, פסטות, קרקרים, פתי בר ופתיתים.

המותג מצהיר על הנגשת תחליף החיטה לישראלים באמצעות מזון בריא יותר, איכותי יותר ובמחירים לכל כיס. אנחנו התנסינו בקרקרים שהיו פריכים וכיפיים, לבדם או עם ממרח, בפתי בר בטעם וניל שעשה לגמרי את העבודה ליד התה החורפי, וגם בבייגלה כוסמין שלא הפגין רגשי נחיתות מול חבריו למדף. אופציה טובה למחפשי התחליף וגם לאלה שרוצים להיכנס לעולם הזה בצעדים קטנים.

seperator

הצעות, טעימות, התנסויות ושאלות למדור "חדש על המדף" אפשר לשלוח לעמוד האינסטגרם שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully