וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חושב עליך חבר שלי": בישראל ובצרפת מחזיקים אצבעות לשלום קדוש

עודכן לאחרונה: 27.3.2021 / 21:38

אירוע התקיפה האלים הותיר את השף הישראלי במצב קשה, וחבריו מהארץ ומהעולם מתקשים להתמודד עם המראות

תיעוד: השף שלום קדוש מתעמת עם גנב ונפצע בראשו/מערכת וואלה!

שעות ספורות לאחר פרסום הידיעה על תקיפת שלום קדוש, ועולם האוכל מתקשה להתמודד עם המראות העולים מתיעוד האירוע, ועם הדיווחים מבית החולים.

קולגות מהארץ ומהעולם, לרבות השף הראשי של ארמון האליזה והשף הראשי של הכנסת, אמנים ואנשי בידור, וגם ירושלמים ללא זיקה מקצועית אך עם שנים של היכרות הביעו תקווה להתאוששות מהירה, והחזיקו אצבעות פומביות לבשורות טובות.

"אם יש קדושים בירושלים, השף שלום קדוש הוא אחד מהם", כתב יותם נבין בפייסבוק, "מהעדינים, האדיבים המוכשרים והאהובים שבבני העיר. המחשבה שחיית אדם חבטה באיש הרך הזה מכות רצחניות מטלטלת. הלוואי שיצא מכלל סכנה ויחזור לאיתנו".

מחזיק אצבעות מפריז. השף של ארמון האליזה במחווה לקדוש:

קדוש הותקף במהלך שוד ומאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האירוע התרחש לפני כמה ימים בתחנת דלק בדרך בית לחם בבירה - ושעות ספורות לפני חתונת בתו. ככל הידוע, השף הבחין בשודד כשהוא פורץ למכוניתו ומנסה לגנוב ממנה פריטים, ניסה להתעמת איתו, הוטח בחוזקה לקרקע ונפגע בראשו.

במהלך סוף השבוע נודע כי המשטרה עצרה חשוד במעשה, תושב מזרח ירושלים. תיעוד - קשה לצפייה - ממצלמות האבטחה במקום, פורסם זמן קצר לאחר מכן, ומתאר את המתרחש במתחם שניות ספורות לאחר התקיפה.

"לא יודע אם זה רק אני אבל התחושה שזה לא חדשה בשפה העברית", כתב הזמר ארקדי דוכין בעמוד הפייסבוק שלו, "זה נשמע כמו ידיעה מניו יורק או משהו רוסי כזה. ישראל 2021? בושה, עזבו אותכם מבחירות".

תיעוד האירוע

השף שלום קדוש הותקף במהלך שוד ומאושפז במצב קשה

לכתבה המלאה

"הלב נחמץ". סיון כהן מגיבה:

האירוע הקשה הוביל באופן טבעי לתגובות מזועזעות ולהודעות תמיכה רבות - מעולם האוכל ומכל תחום אחר למעשה.

גיום גומז, השף הראשי של ארמון האליזה, פירסם בעמוד האינסטגרם שלו הודעת תמיכה בשלוש שפות, ובה כתב: "אני חושב עליך חבר שלי, תחזור אלינו בקרוב ותהיה בריא".

רן מורדה, השף הראשי של משכן הכנסת, כתב בדאגה לקדוש כי "רק ביום שני התקשרתי כדי להתייעץ איתך ולהזמין אותך להיות אורח שלי בכנסת ויום למחרת אני מקבל טלפון שמודיע לי שקרה לך משהו. מאז, אני לא מפסיק לחשוב מי יכול לעשות לך דבר כזה אכזרי. מקווה שתחזור אלינו בריא ושלם, בקרוב. מתפלל למענך, שף יקר".

השף שלום קדוש עם אריאל שרון, 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קדוש עם אריאל שרון, 2005/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קדוש בן ה-74 נולד במרוקו. הוא עלה לישראל כשהיה בן 13, וגדל בעפולה. קריירת הבישול הארוכה שלו החלה בעבודה כטבח על אוניות נוסעים שיצאו מחיפה, עברה ב-1974 לירושלים, ונטעה בעיר שורשים עד עצם היום הזה.

הוא עבד במלון הילטון, עבר משם למלון "גן־אור" (שהפך במרוצת השנים ללאונרדו פלאזה) והפך לשף המלון, תפקיד אותו הוא מחזיק בגאווה במשך כמעט יובל שנים.

במהלך אותן שנים, ביסס קדוש את שמו בארץ ובעולם, ערך את "האנציקלופדיה לבישול ולאפייה", טווה קשרים עם כוכבים קולינריים גלובליים, ומעולם לא שכח את הבסיס שממנו יצא לדרך.

לפני כשלוש שנים, קיבל את עיטור העיר ירושלים. "הייתי בנסיעה וכמעט נכנסתי בקיר מרוב התרגשות", סיפר אז לאילנה שטוטלנד במעריב, "אני מאוד אוהב את ירושלים, והרגשתי נפלא כששמעתי זאת".

הגורו שלנו

קדוש, מאבות המטבח הישראלי המודרני, הוא מורה הדרך הקולינרי של עשרות שפים והאיש שהאכיל ראשי מדינה ושועי עולם, נשיאים ואינספור קולגות ממושלנות שביקרו בישראל. הוא עשה את כל זה מבלי לסטות ולו צעד אחד מדרכו הצנועה והחמה.

"שף גדול מתנהל כאדמירל מלא קסם וסמכות. ואכן קדוש נראה כזה. גבוה, זקוף ומאוד אלגנטי", כתבה שרי אנסקי במעריב כבר לפני 15 שנים, "אבל עיקר קסמו וכוחו מתבטא ברגישות, בטוב לב, בביישנות, בצניעות ובנדיבות. בדרכו זו חולש קדוש על צי שלם של שפים מהארץ ומהעולם".

לדבריה, "גם לשפים הגדולים ביותר יש גורו. לזה שלנו קוראים שלום קדוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully