וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכי טעימה שאכלתי, הכי טובה בישראל: לכו עכשיו, דברו עם הדוקטור אחר כך

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 12:20

אחת מצליחה לעשות משהו שתמיד מחביאים בצד, השנייה מחזיקה מבטא צרפתי כבד וממזריות ישראלית: שתי גלידריות שכבר החליפו לארון קיץ

גלידה. Giphy
סדר יום קיצי על הפרק. גלידה/Giphy

דעיכת הקורונה המעודדת והכיבוש הקייצי המהיר שמתרחש עכשיו בחוץ (עדיין אפריל של אביב, לפחות בתיאוריה, כן?) נתנו את האות לגיבוש סדר יום קולינרי רענן יותר, מותאם-טמפרטורות יותר ומחויך הרבה יותר.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

זה לא רק הפתיחות, הכותרות, ההשקות וחדשות האוכל, אלא גם הבנה שהישראלים חזרו מחדש לרחוב, עם אמביציה קשה להשלמת פערים, ולא מעט חשקים מכמעט שנה של בעיות מימוש. ובספר שלנו, רחוב+קיץ+חיסונים = גלידה.

אז שלחנו את עמית סלונים לבקר בסניף חדש של "ג'לידו" בתל אביב, והלכנו בעצמנו לבדוק מה התפתח עם "מיסטיק" הדיזנגופית. כי החיים הם גביע פריך עם המון דברים קרים בפנים, וכל מי שאומר לכם אחרת כנראה מעדיף צניחת טמפרטורות.

גלידה "ג'לידו"

גלידריית ג'לידו, תל אביב. אפיק גבאי,
דרושים ארבעה מבוגרים. גלידה "ג'לידו"/אפיק גבאי

יש בדיחה ישנה על טבעונים שהולכת ככה: "איך תזהו טבעוני במסיבה? אל תדאגו, הוא כבר יגיד לכם". טבעונים לא אוהבים את הבדיחה הזאת, כנראה בגלל שיש בה לא מעט מן האמת. נזכרתי בזה כשעורך מדור האוכל פנה אליי ואמר לי: "סלונים, נפתחה גלידריה חדשה בשינקין, אמורה להיות ממש טובה, רוצה ללכת לטעום ולכתוב עליה?". והתשובה המיידית שלי הייתה: "שכחת שאני טבעוני?".

ובכן, הסניף החדש של גלידריית "ג'לידו" ברחוב שינקין בתל אביב לא מציע עוד גלידה ארטיזנלית מפונפנת כמו הרבה מקומות בעיר העברית הראשונה, אלא עשוי לזכות בתואר "הגלידריה הכי ידידותית לטבעונים בתל אביב". זה לא רק השפע והכמות, אלא הרבה מעבר. למעשה, כבר בכניסה למקום, כשמגלים שמקרר הגלידות הגדול והקרוב לדלת הוא המקרר הטבעוני, מתחיל לרדת האסימון שמדובר במקום מסוג אחר.

חשוב לומר, לא מדובר במקום טבעוני ועל סמך הגלידות הטבעוניות שטעמתי אני יכול רק לשער שגלידות השמנת במקום הן מהאיכות הגבוהה ביותר (הערת המערכת: הן אכן כאלה). אני כן יכול להעיד שמדובר בגלידות הכי טעימות שטעמתי מאז שויתרתי על מזון מן החי. וזו הצהרה די מפוצצת כשמדובר בחובב מתוקים כמוני, אז אני אנסח אותה מחדש: מדובר בגלידה הטבעונית הכי טובה כרגע בישראל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גלידריית ג'לידו, תל אביב. אפיק גבאי,
בין טירוף מוחלט לגאונות. גלידה "ג'לידו"/אפיק גבאי
אני לא זוכר אם אי פעם טעמתי גלידת פיסטוק בה ממש יכולתי להרגיש את השמן האגוזי נוטף מתוך הכוס, כאילו שמדובר בקצפת שומנית

במטבח האחורי והדי מרשים, בטח בעבור גלידריה, מצאנו את עידו. שף גלסייר בן 32 עם רזומה של לימודים בבולוניה. כבר לפני שש שנים פתח את הסניף המקורי של "ג'לידו" ברמת החייל, ואז, בהחלטה שנעה בין טירוף מוחלט לגאונות, הוא החליט לפתוח סניף חדש בשיאה של מגפה עולמית שפגעה אנושות בענף ההסעדה, ובטח במקומות של אוכל רחוב קלאסי כמו גלידריות.

עוד לפני שהוא מגלה שאני טבעוני, עידו מספר די בגאווה על הטעמים הטבעוניים במקום, וטוען שבכל רגע נתון ניתן למצוא 20 טעמי גלידה טבעוניים משתנים פה.

לא ננסה להשוות גלידת שוקולד מריר לגלידת שוקולד שמנת, אבל כן ניתן להשוות בין מנות גלידה פירותית, מה שאנחנו רגילים לתת לו את כינוי הגנאי "סורבה". ובכן, מעולם לא טעמתי כזאת גלידת תות עשירה וטרייה. אני לא זוכר אם אי פעם טעמתי גלידת פיסטוק בה ממש יכולתי להרגיש את השמן האגוזי נוטף מתוך הכוס, כאילו שמדובר בקצפת שומנית.

יש לנו עוד זמן לדבר על חמאת הבוטנים והלוטוס? על "היער השחור" נוטף הרום המתוק? לא תמצאו פה מנות על בסיס חלב סויה או שקדים, כן תמצאו פה גלידת פקאן עם קרמל מלוח על בסיס שמן אגוזים. תודו לי אחר כך.

גרניטה אבטיח, גלידת גבינה בולגרית. "ג'לידו":

אם החיסון החדיר לי צ'יפ שמעביר את כל המידע האישי שלי ישירות למחשב האישי של ביל גייטס, הוא היה שווה בשביל מנת השחיתות הזאת

בשלב הזה, עוזרת ההפקה הצעירה שלי, ניל סלונים, עוד לא בת 5, הזמינה מהתפריט המורחב ופל בלגי עם שני כדורי גלידה ושני הרי קצפת מכובדים. למען הסר ספק, הוופל, הגלידה, הקצפת ואפילו הכפית האקולוגית (והאכילה!) - טבעוניים כולם. המנה, בעלות של 47 שקלים, יכולה להספיק לשניים עד ארבעה אנשים בוגרים. דוקטור, אני לא זוכר מה קרה שם בדיוק, אבל הילדה השאירה את הצלחת ריקה.

כשיצאנו אל גינת שינקין, ששוכנת בדיוק מול המקום, מצאנו פעילים נגד חיסוני קורונה שערכו הפגנה ברחוב וטענו שהעובדה שהם לא יכולים להיכנס לתוך חנויות הרחוב זו אפליה שמזכירה להם את השואה. אז קודם כל, תודה לפעילים שגרמו לילדה בגן טרום חובה לשאול "מה זה שואה?". דבר שני, האמינו לי, גם אם החיסון החדיר לי צ'יפ שמעביר את כל המידע האישי שלי ישירות למחשב האישי של ביל גייטס, הוא היה שווה בשביל מנת השחיתות הזאת.

seperator

"ג'לידו", שינקין 22, תל אביב. טלפון: 03-5041113

מחוסנת. שורדת. מנצחת. גלידה "מיסטיק":

ואם כבר החלטת גלידה נועזת בעיצומה של מגיפה גלובלית, אז "מיסטיק".

הגלידריה הצבעונית ברחוב דיזנגוף בתל אביב נפתחה בסוף 2020 המושמצת, חודשים ארוכים לפני שהחיסונים החזירו (בקושי) את החיים למסלולם, ותוך כדי הנחתות סגרים-פקחים-שיפוצים. ביקרנו בה כבר אז, מחזיקים אצבעות שהפרויקט הזה יצליח להחזיק מעמד ולשרוד, ושמחנו לגלות שמה שלא הורג - נכנס ללחמניית בריוש.

שכבות של קיץ. גלידה "מיסטיק":

האיש שאחראי לקסם הצבעוני והאלגנטי של "מיסטיק" הוא מארק שטיקמן, צרפתי שעשה עלייה, השתקע בארץ לפני שנים ספורות, ופיתח קרייב הולך ומתגבר לגלידה טובה.

חודשים ארוכים של לימוד עצמי, וחודשים ארוכים נוספים של ניסויים, טעויות, תהיות ואבחנות הובילו בסופו של דבר לפתיחה - והתוצאות מנכיחות את התהליך. בקטע טוב, כמובן.

יש כאן גלידה רכה, צרפתית מאוד באיכויותיה וישראלית מאוד בפירותיה, יש את אותו סנדוויץ' פחמימתי-גלידתי פוטוגני, יש "אפרסק מלבה" גבוה ומזמין כפית גבוהה, ויש גם קינוח שכבות, שקורא לעצמו "Delice Glace". או במילים שלנו - קופסת ההפתעות של מארק.

צרפת. איטליה. ישראל. גלידה "מיסטיק":

היום של שטיקמן מתחיל מוקדם בבוקר, עובר בתחנות עבודה של חומרי גלם דוגמת חלב וגלידה, ממשיך לאפיית בסיסי הקינוחים ומסתיים בלא מעט חיוכים על הגשמת חלום.

"הטעמים שאבו השראה מצרפת, אבל גם מאיטליה כמובן. בסוף כל גלידריה טובה אפשר למצוא מישהו איטלקי", סיפר אז לוואלה! אוכל, תוך שהוא מביע תקווה לפתיחה מחודשת של הרחובות, והעיר. "הלקוחות עדיין נכנסים ויכולים לקחת כמובן, אבל כל אחד שקונה גלידה רוצה מן הסתם לעצור, לשבת על כיסא וליהנות ממנה".

seperator

"מיסטיק", דיזנגוף 138, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully