וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בעכו: מסעדת "אורי בורי" בעיר העתיקה הוצתה

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 7:41

מוסד האוכל הוותיק ומלון "האפנדי" הסמוך לו, שניהם בבעלות אורי ירמיאס, נפגעו קשות במהומות שפרצו באזור

בווידאו: מסעדת אורי בורי הוצתה בעכו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

מהומות קשות בעכו: מסעדת "אורי בורי" שבעכו העתיקה הוצתה אמש (יום שלישי), ותיעוד האש המשתוללת בשטחה עלה לרשתות החברתיות. מלון "האפנדי" המפואר, הממוקם לא רחוק ממנה, הוצת אף הוא, והפורעים הוסיפו לפעול באזור זמן רב לאחר מכן, לעבור בין מבני התיירות, לבזוז ולהעלות באש את הנקרה בדרכם.

עד כה, נפגעו באירועים 12 בני אדם, לרבות גבר בן 84 שנפצע באורח קשה בשריפה במלון, שוטר ששבר את רגלו ונער שנפגע קל משאיפת גז מדמיע.

ראש העיר שמעון לנקרי קיים הערכת מצב עם מפקד מרחב אשר במשטרה, תת-ניצב בני אבליה. לעת עתה, נראים רק שוטרים באזור העיר העתיקה - ללא כוחות כיבוי, בעוד הצתות נמשכות במקומות שונים במרכז העיר, גם ליד תחנת המשטרה עצמה, והדי נפצים וזיקוקים נשמעים באוויר.

"אנו רואים בחומרה רבה את האירוע הקשה הזה ומצפים ממשטרת ישראל שנמצאת בעיר בכוחות מתוגברים לנקוט ביד קשה נגד פורעי החוק", הצהיר לנקרי, "לא נאפשר פגיעה בנפש ונעשה הכול כדי להחזיר את העיר לשגרה".

תיעוד השריפה במסעדת "אורי בורי":

המסעדה, שנפתחה ב-1989 בנהריה על ידי אורי ירמיאס ועברה לעיר העתיקה של עכו כשמונה שנים לאחר מכן, שרדה מאז אינספור משברים, הפגנות, מהומות ונקודות מתח בין ערבים ליהודים.

לא רחוק ממנה, הקים ירמיאס את מלון האפנדי, שגם הוא הוצת ונפגע במהומות. ככל הידוע, כוחות כיבוי נמנעו מלהיכנס לאזור, ושכנים החלו בכיבוי. דקות ספורות לאחר מכן, הגיעו כבאים למלון וכיבו את האש, תוך שהם מוודאים שאין לכודים במבנה.

"אוכל שאני אוהב לאכול"

יום עכואי עם אורי ירמיאס

לכתבה המלאה
מסעדת אורי בורי. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
"עם סבלנות מגיעות תוצאות". מסעדת "אורי בורי"/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

"יש לי סבלנות", אמר ירמיאס לרעות סהר לפני כשלוש שנים וחצי, "היום כולם רוצים לעשות כסף מהר. אני אף פעם לא מיהרתי. לקח לי שנים להצליח להרוויח מהמסעדה, השקעתי במלון בידיעה שייקח למקום הרבה שנים להתחיל ולהחזיר את ההשקעה.

"הילדים שלי היום מגדלים פירות וירקות במשק פרטי שמשמשים אותנו כאן במטבח ברטבים, בצירים ואפילו בגלידות שאני מכין, זה דורש הרבה סבלנות והשקעה, יש לי נכד שלומד עכשיו איך לעבוד כאן במטבח, הוא מוכשר מאוד. יש לי סבלנות, ועם סבלנות מגיעות תוצאות".

אורי ירמיאס בכניסה למלון האפנדי בעכו. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
"יש לי סבלנות". ירמיאס בכניסה למלון האפנדי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

עד כה, עצרה המשטרה כ-26 חשודים במהלך המחאות שהתקיימו בחיפה, עכו, אבו סנאן ובסמת טבעון, בחשד להפרות סדר קשות, יידוי אבנים, חסימות כבישים, השלכת בקבוקי זכוכית, ירי זיקוקים ותקיפות שוטרים.

שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ויס"מ פעלו בגזרות השונות להשלטת הסדר ופתיחת צירי התנועה שנחסמו, ושלושה מהם נפצעו באורח קל במהלך הפעילות. "אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע או לסכן את השוטרים, מגני החוק", נמסר מהמשטרה, "ונמשיך לפעול באכיפה בלתי מתפשרת כלפי כל מי שיפעל באלימות או ינסה לפגוע בסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully