וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"די כבר, חלאס, אתם הורסים לכולנו": הושטת היד הערבית לאורי בורי

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 10:32

הוואקום המנהיגותי משני צדי המתרס הוביל מסעדנים ושפים לקרוא להפסקת האלימות. מסעדות נסגרו בצל האירועים. עדכונים שוטפים

בווידאו: מסעדת אורי בורי הוצתה בעכו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

ובמקום שבו אין פוליטיקאים, יש בשלנים: עולם האוכל הישראלי צפה בימים האחרונים באירועים האלימים ברחבי הארץ, נסער משריפת מסעדת "אורי בורי" בעכו, ועושה כעת מאמץ לעצור את ההידרדרות.

שפים ערבים בולטים, ובהם נשאת עבאס ממסעדת "ארמון סהרה" בכפר נין ולונא זרייק ממסעדת "לונא" בנצרת, פנו לעוקביהם ברשתות החברתיות בקריאה דרמטית לשקט. "תחדלו מיד מהאלימות, זוהי לא הדרך. אתם הורסים לכולנו את השקט", הדגיש עבאס.

"הלב התכווץ פעמיים". עבאס קורא לשקט:

"אני פונה לכל האחראים להבערת הרחובות - תחדלו מיד מהאלימות, זוהי לא הדרך"

"הימים האחרונים מתוחים מאוד ומייצרים אווירה קשה ברחובות המדינה", פתח עבאס, "מותר למחות. זאת זכות דמוקרטית במדינה דמוקרטית. אבל אלימות היא לא הדרך הנכונה. ונדליזם כנגד בתי עסק של חפים מפשע היא בטח ובטח לא הדרך".

הוא סיפר כי כשנודע לו בלילה על שריפת מסעדת אורי בורי בעכו, הלב שלו "התכווץ פעמיים - פעם אחת כמסעדן שמבין איך קולגה שלו נאלץ לראות את המוסד הקולינרי שלו ומפעל חייו נשרף לנגד עיניו. ופעם שניה מההיכרות האישית עם אורי. אדם שלא אחת שיתפנו פעולה יחדיו לחיזוק ולקירוב לבבות בין המגזרים היהודי והערבי דרך האוכל שבישלנו יחד וגם כשהרמנו יחד ארוחות התרמה לבתי חולים".

לדבריו, "בכל הזדמנות פגשתי בן אדם נפלא מולי. אדם שהוא בשר ודם, מלאך שעוזר לאנשים לא פחות מהרופאים עצמם. אורי, ליבי איתך הבוקר ואין לי שבריר של היסוס שתמשיך בדרכך הסופר אנושית לקדם ולחזק את המרקם החברתי בין יהודים וערבים בעיר עכו ובכלל".

עבאס סיים את דבריו בקריאת הרגעה נחוצה. "אני פונה לכל האחראים להבערת הרחובות - תחדלו מיד מהאלימות, זוהי לא הדרך. אתם הורסים לכולנו את השקט, מרקם החיים העדין והדו-קיום שנחוץ לחיות כאן, כולנו יחד, בבריאות ובשלווה".

חלונות מנופצים ו-SMS דרמטי

שיחזור ליל הלהבות של "אורי בורי"

לכתבה המלאה
נשאת עבאס, מסעדת ארמון סהרה, כפר נין. שני בריל,
"כולנו יחד". עבאס במסעדת ארמון סהרה/שני בריל
"לא זיהיתי את התוקפים כי היו רעולי פנים, אבל יש מספיק אנשים טובים בעכו שבאו להושיט יד"

המהומות הקשות בעכו הובילו להרס אדיר בשטחה של "אורי בורי", וגלשו במהירות גם למקומות אחרים באזור, לרבות מלון "האפנדי" המפואר, גם הוא בבעלות ירמיאס, ומסעדת "מרקטו". כ-15 בני אדם נפגעו באירועים, לרבות גבר בן 84 שנפצע באורח קשה בשריפה במלון, שוטר ששבר את רגלו ונער שנפגע קל משאיפת גז מדמיע.

בריאיון שהעניק לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, סיפק ירמיאס זווית נוספת לאירועים. "הייתי בתוך המסעדה, באו רעולים ושברו את החלונות. חשבנו שזה נגמר ובינתיים קיבלתי הודעה שניסו להתקיף את המלון ורצתי לשם", שיחזר, "במלון ראיתי שהוא כבר מלא בפיח ובסימני שריפה ואחד האורחים נכווה קשה בניסיון לצאת".

ירמיאס סיפר כיצד דאג להוציא את כל הדיירים, "ובינתיים קיבלתי הודעה ששורפים את המסעדה. הזעקנו את מכבי האש אבל הם התעכבו, ובינתיים כיביתי את האש בעצמי עם צינור גומי, רק שעה וחצי אחר כך הגיעו מכבי האש".

לדבריו, "הנזק גדול אבל אני לא כועס, כעס מעכב. לא זיהיתי את התוקפים כי היו רעולי פנים, אבל יש מספיק אנשים טובים בעכו שבאו להושיט יד".

"הורסים את הכול". הפוסט הכועס של לונא זרייק:

שעות ספורות קודם לכן, התייחסה גם השפית לונא זרייק ממסעדת "לונא" בנצרת לאירועים, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה דברים ברוח דומה - בערבית ובעברית.

"די אלימות... מלחמה... הסתה... אנרכיה ברחובות... הורסים את הכול", תקפה, "די..... ח'לאס.. מספיק. לאן אתם נוהרים? כולנו ביחד נשלם מחיר".

אורי ירמיאס מבשל באורי בורי. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
"כעס מעכב". ירמיאס במסעדת אורי בורי/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

רצף האירועים השפיע באופן טבעי על עולם האוכל הישראלי, ומסעדות רבות הודיעו על הורדת פרופיל ואף על סגירה. בין האחרונות ניתן למנות, לעת עתה, את דלידה, אריא, מגרב, אונזה ומשייה מתל אביב.

"אורחים אהובים", נכתב בעמוד הפייסבוק של מסעדת סנטה קתרינה בעיר, "היום אנחנו סגורים וכבר מתגעגעים. אנו נערכים עם מרחב מוגן. יש לנו מקלט שעובר ברגעים אלו אוורור וטאצ'אפ של ניקיון. שמרו על עצמכם. אוהבים אותכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully