וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסתבר שיש לי את הפיצה הכי שווה במדינה": הטאבון שהדליק פופ-אפ מושלם

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 14:24

החמארה הגרוזינית השמחה שבשוק הכרמל החליטה לעשות לכם חיים קשים ומשמינים, ולפתוח פופ-אפ מהטאבון שמחבר בין בצק חצ'פורי לבין פיצה. הכינו את המחטבים

פיצה בונסרה, ראשון לציון/יניב גרנות

לפעמים דברים הם הרבה יותר פשוטים ונאיביים ממה שאנחנו חושבים או מדמיינים. קחו לדוגמה את ההחלטה של לילי בן שלום, הבעלים של בר המסעדה ללה בשוק הכרמל, לפתוח פופ-אפ קיצי של פיצות גיאורגיות.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

זה קרה כשילד שהגיע עם אביו לאכול חצ'פורי ביקש בכלל פיצה. "הטאבון זה לב המסעדה שלי ותמיד חלמתי שאת כל החצ'פורי שאני מכינה אני אעשה שם", הסבירה, "אבל החום של תל אביב לא באמת מאפשר את זה".

ואז הגיע אותו ילד. "הוא אמר 'אני רוצה פיצה'. הסתכלתי על הטאבון והוא הסתכל עלי. אז הכנתי לו פיצה עם מלא-מלא גבינה, שמתי בטאבון ויצא מושלם. עכשיו מסתבר שיש לי את הפיצה הכי שווה במדינה", היא צוחקת.

ואם כל זה לא מספיק, היא מספרת שהפיצה בכלל טעימה יותר כשהיא קרה.

פופ-אפ פיצה פורי, ללה, שוק הכרמל. שרית גופן,
הכול כבר היה במטבח. פיצה-פורי של ללה/שרית גופן

לא בטוח שהיא מגזימה. הפיצה-פורי שיוצאת מהטאבון שלה היא מושחתת ומורכבת מבצק חצ'פורי ממולא בגבינות ומעל גבינה גרוזינית טרייה ואותנטית. על כל זה יש תוספות מיוחדות שמגיעות מהמטבח הגאורגי כמו בטטה מתוקה, רוטב שזיפים חמצמץ, פלפלים חריפים ושעועית. אתם עוד כאן?

"כל המרכיבים נמצאים אצלנו במטבח", הסבירה, "בפיצה אני משתמשת ברוטב עגבניות ופלפלים שאני מכניהס גם למאפים שלי שעשויים בצק שמרים, חלב ויוגורט ממולאים במיקס גבינות גאורגיות".

ולמעלה, כאמור, עוד הברקות - תוספות גיאורגיות לא שגרתיות של בטטה מקורמלת, רוטב שזיפים ירוקים, תערובת גבינות גיאורגיות וסולוגוני שיפקה, עלי מנגולד, ערמונים ועוד.

פיתה די מושלמת עומדת לקבל שדרוג פלילי

"עוד שנה אני האיש הכי חכם בת"א, או הכי אידיוט"

לכתבה המלאה
לילי בן שלום, ללה, שוק הכרמל. שרית גופן,
המרעננת הרשמית של הקיץ. בן שלום/שרית גופן

בנוסף לפחמימות הגבינתיות, מוגש פה גם תפריט קיצי מיוחד שנבנה במיוחד בשביל החום התל-אביבי. "העיר צועקת קיץ", אומרת בן שלום, "אז החלטנו לרענן עם סלטי פירות, שזה משהו שמאוד נהוג בגרוזיה. בבית למשל הייתי אוכלת מלון עם מלח שסבתא שלי הייתה מכינה לי. או פירות עם כוסברה, אבל יש הרבה אנשים שלא מורגלים לזה".

וכך, יוגשו במסעדה מנות כמו מבאלי, שהוא מעין סלט של דובדבנים אדומים, שום, והמון ירוקים, או סלט בלה שכולל ענבים שחורים ואדומים, ירוקים, בצל, שום וגבינת סולוגוני. יהיו גם עלי גפן, כרוב ובצל ממולאים באורז, ירוקים וצימוקים אוזבקיים וסביצ'ה בבי - חתיכות לברק, צנון, כוסברה, בצל, שיפקה, שום, תותי יער ורוטב קינצמרי אגוזים.

בן שלום, שעמדה בראש מאבק המסעדנים והסוחרים בשוק בתקופת הקורונה, הפכה לאחרונה ליו"ר ענף המסעדנים והתאחדות המלאכה והתעשיה, ואף הייתה בצוות היועץ לעצמאים של השר בני גנץ. את החיידק הפוליטי היא לא מסתירה, וגם לא את העובדה שלמרות מה שנראה לכולם, החיים במתחם לא חזרו למסלולם והתיירים עוד חסרים. עד שהיא תצליח לפתור את הבעיות הכבדות האלה, תנו לה לפחות לנצח את הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully