וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ-אפ הקינוחים של ענת עמרם אלון: כן, הכלב הזה עולה 85 שקלים, ויש תור שמחכה לו

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 14:36

ענת עמרם אלון לקחה את "הקינוח המושלם" והפכה אותו לקינוח-עוד-יותר-מושלם. זאת התוצאה

אור שפיץ חוגגת שנה לקונדיטוריה/שי מכלוף

כמו כל בן אנוש עם דופק וסמארטפון, אך ללא כל כישורים חברתיים, נימוסים או הליכות, אני נעמד בדיוק בזווית שהכי מפריעה לענת עמרם אלון ומצלם את מה שנראה כקינוח המושלם. היא מחייכת אליי ברוחב לב שהתמודד רק הבוקר הזה עם עשרה מטרידנים אינסטגרמיים גרועים לפחות באותה מידה, ומסמנת לי עם העיניים שהיא עוד לא סיימה.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

על הצלחת הלבנה הענקית מונחת באותן שניות ספירלה סימטרית להפליא של קרם שוקולד, והיא מפזרת מעליה קארמבל קקאו שאותו העמיסה לתוך כף מקופסת הפתעות שהתחבאה עד אותו רגע במעקמי הדלפק. אני מצלם בשנית, הפעם עם חיוך ניצחון, רק כדי לגלות ששוב הקדמתי סלפי לתרבות.

ענת שולפת כעת שקית זילוף אדומה מהמקרר וגודשת את הצלחת בתלוליות של קרם פטיסייר בייגלה מלוח. עוד צילום. עוד ניצחון בדרך לסטורי. עוד אכזבה. מה הולך פה?

הגיע תורם של המקרונים, שחומים מקקאו, ומועמדים בזוויות של סימון ביילס על הקרם והספירלה. אני כבר לא תמים, ומסתכל היטב על היצירה לפני שאני לוחץ. זה עדיין לא נגמר. איך. זה. עדיין. לא. נגמר.

צלוחית מתכת מתקרבת לקינוח. פניני קראנץ' וקראנץ' בייגלה מלוח זורמים ממנה למילימטרים הבודדים שבהם לא הונח משהו מתוק. אתם כבר לא צריכים אותי בשביל לדעת שזה ממש לא הסוף.

גלידה, אני רואה. גלידת שוקולד חלב. היא ודאי תסיים את המאסטרפיס. לא. אפילו הגלידה לא.

ענת עמרם אלון מוציאה רוטב בייגלה מלוח ומקווקוות אותו מעל הספירלה והקרם, הקראמבל והפטיסייר, המקרונים והקקאו, הפנינים והקראנץ' והגלידה. אני כבר לא מצלם שום דבר. אני סתם מעולף.

פופ-אפ קינוחים, ענת עמרם אלון, מלון רויאל ביץ' תל אביב. איציק בירן,
נרשמו התעלפויות. הספירלה של ענת עמרם אלון/איציק בירן
אתם לא צריכים להתעסק בלוחות עץ ובלוחות זמנים. אתם רוצים קינוח

ההרפתקה השוקולדית המתוארת למעלה היא רק אחת מתוך חמש סימפוניות, כולן גמורות, שמנגנת עמרם אלון כבר כמה ימים בפאתי הלובי של מלון רויאל ביץ' בתל אביב.

המיתוג של הפופ-אפ הזה בסיסי - "הקינוח המושלם של ענת עמרם אלון" - ומוצדק בבסיסיותו. שלטי העץ הגבוהים שמבשרים על המיזם זמניים (לעת עתה, הוא אמור להסתיים ביום שישי הקרוב, אם כי טוב יעשו כל המעורבים אם יחליטו להאריכו, ואני מאוד עדין בניסוח הזה), והכוכבת שמקשטת אותם כבר הודיעה שהיא לוקחת אותם הביתה ברגע שהם מקופלים.

אתם, בכל מקרה, לא צריכים להתעסק בלוחות עץ ובלוחות זמנים. אתם רוצים קינוח.

אסטלה מדברת

הקינוח שהפיל, הקינוח שגרם לי לדמוע

לכתבה המלאה

המסע הטעים של עמרם אלון החל בדרום אמריקה, המשיך לפריים-טיים הארגנטינאי, עבר בכמה מהמטבחים הנחשבים בתל אביב (קיטשן מרקט, למשל, ויפו תל אביב), ונחת לפני כחמש שנים במלון, ובמסעדת ווסט סייד שבתחומו.

הקיץ הנוכחי, שהביא אותה למסך עם ריאליטי המתוקים הממכר השוא "הקינוח המושלם", הכריח אותה ואת מנהליה לשבור מעט קירות ותבניות, תיאורטית ומעשית כאחד, ולהתייצב בפינת הלובי, צמוד לבר הג'ין המתוחזק והמתוקתק במקום.

הבועה התל-אביבית. באבלס סלט פירות של ענת עמרם אלון:

אז מה בעצם אוכלים כאן? התפריט של אחת המתמודדות הבולטות בעונה הקצרה מדי של "הקינוח המושלם" סולידי וגרנדיוזי כאחד. אם עקבתם אחרי הספירלה בהתחלה בלי לפספס שום שלב, אתם מבינים בקווים כלליים מה הולך פה.

מלבדה, יש "באבלס סלט פירות" (עוגת דקואז קוקוס, קולי פטל וכדורי סורבה בטעם מנגו, תות, בננה, קסיס, לימון, אשכולית אדומה) מרהיב ומאוד קיצי, שמעניק בניגוד לציפיות טעמים מובחנים לכל "פרי", וגם "מעשה בשני בלונים", שהוא עוגת גבינה אפויה ועוגת גבינה פירורים, שתיהן מצופות פירות יער ופסיפלורה, שתיהן מצטיינות במרקם ובטעם, ושתיהן מספקות סוף מתוק הרבה יותר ממה שספר הילדים העניק לנו.

יש גם "רוז", מעין ורד מרהיבה, עשויה קרם מלבי ופירות יער, שמחביאה בתוכה קרם פיסטוק ודקואז פיסטוק, ואת ה"גולדן דוג" המיתולוגי - כלב שוקולד ממולא קרם מסקרפונה וניל, קרמו שוקולד חלב ובייליס, קראנץ' פאייטה, גרואה ופנינים - שהצליח להכניס את ג'ף קונץ לקשת 12.

גם הספירלה כמובן בפנים, ובט"ו באב תהיה מהדורה מוגבלת ואדומה-לוהטת של הבאבלס, ואפילו המיקסולוגים מאחורי הדלפק הצטרפו, עם תפריט קוקטיילים ייעודי - שלושה "אמיתיים" (לרבות ג'ין-מנגו ו-וויסקי-שקדים מצוין) ושניים תמימים יותר (מרטיני שוקולד לבן, למשל, שאפילו ג'יימס בונד יאשר).

הופעת אומנית-יוצרת. ענת עמרם אלון:

שנדבר על המחירים? ברור שנדבר על המחירים. הפופ-אפ ממצב את עצמו גבוה מאוד על הסקאלה הכלכלית, אפילו ביחס לעיר שהצמידה כבר לפני שנים את מדד מחירי הקינוחים שלה לעולמות הקריפטו-מטבע.

הרוז הצנוע עולה 58 שקלים, וכך גם בלוני הגבינה. הספירלה נעצרת ב-64, הבאבלס שלושה שקלים יותר גבוה, ואילו הכלב מאמיר ל-85 שקלים. הקוקטיילים, אגב, מתומחרים ב-52 שקלים מפתיעים, בטח אם זוכרים כמה עולה קוקטייל בעיר הלבנה.

אז שווה את זה? לא שווה את זה? כמה היה שווה לכם את זה? כרגיל, מדובר בשאלות בלתי אפשריות ובלתי תשובתיות.

אם אתם חיים בוואקום שכולו טבלאות אקסל, אז הטוקבק שלכם כותב את עצמו. אם אתם מחפשים חוויה, בילוי קולינרי של ממש, שמשלב הופעת אומנית-יוצרת מול העיניים (והסמארטפון), וקינוח שבכיף יכול להספיק לזוג, אתם כבר בדרך לכאן. רק בואו מהר, לפני התור, ולפני שענת אורזת את הקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully