וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכריך או למקלחת, זה לא באמת משנה: ממרח חשוב נחת בארץ

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 15:46

מבול של שלגונים, חיבוק מיפן האמיתית וכל הסקוויזים שבעולם: טועמי "חדש על המדף" לוחצים

אור שפיץ חוגגת שנה לקונדיטוריה/שי מכלוף

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך. והפעם - מבול של שלגונים, חיבוק מיפן האמיתית וכל הסקוויזים שבעולם. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

גלידות חדשות, נסטלה

גלידות חדשות, נסטלה. סטודיו אסם,
גלידות חדשות של נסטלה/סטודיו אסם

גלידות נסטלה צועדות לעבר הקיץ עם לא מעט כותרות והשקות.

מדובר, לעת עתה, בשלגון Crunch בציפוי שוקולד בלונדי, עם ליבת נוגט וחמאת בוטנים, שהיה מעט אנמי בטעמיו ומאוד כבד בגודלו. בשלגון LION (גלידה בטעם קרמל בציפוי שוקולד חלב עם שבבי ופל וביסקוויט) שהיה קרמלי ומוצלח, שלגון מילקה בטעם שוקו-וניל בציפוי שוקולד, עם ריפל שוקולד שהיה אלגנטי ומעודן יחסית לז'אנר, ובביסקולידה אקסטרה, שלקחה את הקסטה האהובה והגדילה אותה משמעותית, אם כי לא ברור כל כך למה. במקביל, נולד באגף הטילונים חבר חדש בדמות טילון אוריאו, בעל ציפוי פריך ושחום ותוך ונילי מתמסר - ובגודל נהדר.

בתשע מילים: טילון אוריאו, איך לא עשו את זה עד עכשיו?

רק אל תשכחו בירה

הבשר שגרם לנו להדליק את הגריל

לכתבה המלאה

ממרח מילקה אגוזי לוז

ממרח מילקה אגוזי לוז. מילקה,
ממרח מילקה אגוזי לוז/מילקה

נשארים בעולמות המילקה: ענקית השוקולד ראתה כי טוב באירופה והוביל הלישראל ממרח אגוזי לוז

הממרח, שמשתמש בשמן חמניות ולא בשמן דקלים, מגיע בשני גדלים - 350 גרם ו-600 גרם - אבל אתם יכולים כבר מעשכיו לוותר על שאיפות ההסתפקות במועט. הוא קרמי מאוד, עם סמיכות בול, טעם לא אגרסיבי, ואפטר-טייסט של שוקולד הדיוטי האהוב עלינו.

בשלוש מילים: הכינו את הסנדוויצ'ים.

תה ירוק מאצ'ה, 22 קרבון

תה ירוק מאצ'ה, 22 קרבון. יניב גרנות, מערכת וואלה!
תה ירוק מאצ'ה של 22 קרבון/מערכת וואלה!, יניב גרנות

מקפוא ללוהט: חברת "22 קרבון", מבית אירני סחר, משיקה בארץ משקה מאצ'ה טבעי, עשוי מ-100% אבקת תה ירוק יפני.

העברנו את המארז (49.90 שקלים) לאחד מצרכני התה הנלהבים שאנו מכירים, והוא לא איכזב:

"אני מכור לתה, ואין לי שום כוונה להיגמל. אני משתמש במילה 'מכור', בעלת הקונוטציה השלילית, כי זו הדרך המערבית להסתכל על אדם שאינו יכול לחיות את חייו ללא איזה מוצר צריכה או מזון מסוים. אלא שאין שום דבר שלילי בתה. בין אם הוא מר כמו שורשי האדם או מתוק כאהבה פראית, תה הוא הרבה מעבר למשקה. תה זו דרך חיים. במזרח, מקור התה, יודעים להתייחס לעץ בעל שלושת העלים המבורכים כמתנה משמיים. חדרי התה, הטקסים המיוחדים, כולם באים להבדיל את התה מכל דבר אחר שאנחנו מכניסים לגופנו בתאווה.

במערב למדנו להגיד על זוטות שהן 'סערה בכוס תה', במין לגלוג לתכונות הנפלאות שיכולות להירקח במגע שבין המים החמים (לא רותחים, רק כמעט) לעלים המחומצנים. ביפן, להבדיל, התה משמש בדיבור היומיומי כשם תואר. כך למשל, ציניקן חסר תקנה ואמפטיה יזכה לכינוי 'אדם שאין בו תה'. בעוד ידידו הדרמטי, המוגזם, שמפליג בתיאטרליות בתגובה לענייני דיומא, יכונה 'אדם שיש לו יותר מדי תה'.

ככל שהשנים עוברות, המסע אל ספל התה המושלם הופך ליותר ויותר קל. הזוכים בתחרויות היפניות מגיעים עד לפתח ביתי באמצעות דואר שליחים כבר שנים. לא מן הנמנע שניסיתי כבר את כל האולונג שגדל באזור טאיוואן. יש חוואי אחד בסין ששולח לי מייל בכל פעם שמתחיל הקציר החד-שנתי והדי נדיר של התה הלבן. ועדיין, למצוא תה איכותי בתל אביב במחיר סביר הוא אירוע די נדיר (ולא, זאת אפילו לא התנשאות להגיד שהתיונים האלה שמוכרים בסופר אינם באמת ראויים לתואר המכובד: 'תה').

וכעת עושה עלייה חברת Heapwell הבריטית, ומביאה לכאן את תה המאצ'ה היפני שלה, שמגיע מאזור שיזואוקה ביפן. למרות שמדובר בבשורה משמחת, שכן מדובר בעליית מדרגה בכל מה שקשור בשיווק מאצ'ה בארץ הקודש, עדיין מדובר בגרסה די בסיסית של אבקת התה הטקסי המסורתי (בחו"ל החברה מוכרת גם גרסאות אורגניות וטקסיות של התה, במחירים גבוהים יותר).

המארז מכיל את כל מה שצריך כדי להתחיל את הרומן עם משקה המאצ'ה היוקרתי - כפית ומקציף מבמבוק, כוס זכוכית במראה יוקרתי ו-50 גרם של אבקת מאצ'ה באיכות לא רעה, כזאת שבהחלט תספק משקאות לאטה ממותקים, ואפילו תתאים להכנת גלידות או מסכות פנים.

מדובר בפתיחת דלת לעולם טעמים מרתק, כשבהמשך כדאי לנסות גם גרסאות איכותיות יותר של מאצ'ה, כאלה שמרגישות בידיים כמו טלק ומשי, שיוצרות שכבה של קצף ממים חמים בלי בחישה מיותרת, ושמספקות טעם של שלווה אסתטית עם כל לגימה".

בפחות מ-364 מילים: התחלה טובה.

ביסלי פריסטייל, אסם-נסטלה

ביסלי פריסטייל, אסם-נסטלה. סטודיו אסם,
ביסלי פריסטייל/סטודיו אסם

41 שנים של ביסלי הובילו את אסם לטלטל מעט את פסי הייצור, ולהשיק מהדורת פריסטייל.

מדובר באותו חטיף, לכאורה, אך פתוח ושטוח ומעט גלי ומחוספס. הוא מגיע בשלושה טעמים חדשים - חמוץ-חריף אדמדם, בצל מעושן סגלגל (מרכז סלק), ועל האש צהבהב - ובכמות פחותה ביחס לאריזות המוכרות.

הקשר המאולץ משהו לביסלי לא הפריע לנו - מה בעצם זה משנה איך קוראים לחטיף? - ולכן ניקינו את הרעש והתחלנו בטעימה. המהדורה החמוצה-חריפה התבררה כחלשה במשולש, עם קשת טעמים שמלכתחילה היה קשה לאזן כנראה. העל האש היה חמוד, עם ארומה קלה של עישון, והבצל המעושן לקח את הזהב, עם טעם טראשי (בקטע טוב) שהיה קשה להפסיק לנשנש.

בחמש מילים: לא ביסלי, אבל למי אכפת?

פיטנס מולטיגריין שום ופלפל, אסם-נסטלה

פיטנס מולטיגריין שום ופלפל. סטודיו אסם,
פיטנס מולטיגריין שום ופלפל של אסם-נסטלה/סטודיו אסם

חברת אסם-נסטלה מרחיבה בצדק את אחת ההשקות המוצלחות של החודשים האחרונים, ומצרפת לסדרת פיטנס מולטיגריין חבר חדש במדות חטיף שום-פלפל.

השקית האישית (25 גרם, 199 קלוריות) שומרת על קראנצ'יות מבורכת ומרקם די אידיאלי, אם כי הטעם החדש פחות מובחן מחבריו הראשוניים.

בארבע מילים: בינתיים שומרים אמונים לחלוצים.

רביולי טרי, פסטה ריקו

רביולי, פסטה ריקו. אסף אמברם,
רביולי של פסטה ריקו/אסף אמברם

חברת "פסטה ריקו" משיקה סדרה טרייה חדשה של פסטות - כולן ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל.

המצטרפות הן רביולי בטטה, רביולי תרד, רביולי ריקוטה ורביולי גבינות, וכן פלין פטריות פורטובלו וריקוטה בטעם כמהין. אנחנו טעמנו את שתי האחרונות. רביולי הגבינות היה מצוין, טוב יחסית למוצרים מתחרים, ודרש רק 2-3 דקות של בישול במים, ואז פנימה לרוטב עגבניות. כיסוני הפלין המאורכים יותר התנהגו באופן דומה, שודכו להמון חמאה וסיפקו גם הם ביס כיפי של פסטה מהסוג שאף אחד לא באמת עושה בבית בשגרה.

בארבע מילים: ארוחה איטלקית אמיתית, מהמדף.

סדרת סקוויז, מאסטר שף

סדרת סקוויז, מאסטר שף. מאסטר שף,
סדרת סקוויז של מאסטר שף/מאסטר שף

המותג הקולינרי השופע מרחיב את מדפיו עם סדרת ממרחים בבקבוק לחיץ.

בהשקה הזאת ניתן למצוא ממרח כמהין (מיונז עם פטריות כמהין, או ליתר דיוק "תבלין פטריות כמהין משוחזרות") עם ארומות מובחנות וטעם מוצלח, ממרח לייט שהיה סביר יחסית לדיל הקלורי, ממרח ספייסי שהיה עוקצני אך לא יותר מזה וגם ממרח שום טעים שהיה יכול ללכת אפילו עוד צעד לכיוון. לבד מאלה, יש גם מיו-קטש - מיונז הולנדי עם מתבל עגבניות - שהיה טוב לסוגו אם כי עדיין לא עזר לנו להבין לשם מה קיימים בעולם מוצרים כאלה, וגם מיונז הולנדי עשיר וטעים AS IS.

בשלוש מילים: סקוויז זה החיים.

טחינה בבקבוק לחיץ, תבואות

טחינה בבקבוק לחיץ, תבואות. אייל גרניט,
טחינה בבקבוק לחיץ של תבואות/אייל גרניט

נשארים בז'אנר: חברת תבואות משיקה שתי טחינות גולמיות אורגניות בבקבוק לחיץ.

מדובר בטחינה משומשום אתיופי ובטחינה עם שום - שתיהן מ-100% זרעי שומשום אורגני. הראשונה הייתה עמוקת טעם ומכבדת את התחרות העזה הניטשת בשוק הזה. השנייה, שחיברה לשומשום מעט אבקת שום (אורגנית, אלא מה), עזרה מעט בפעולה שרובינו עושים בלאו הכי, אם כי אוהבי השום נדרשו למעט חיזוק בכל מקרה.

בשש מילים: תמיד יש מקום לעוד טחינה טובה.

רוטב ויניגרט אסייתי, אסם

רוטב ויניגרט אסייאתי, אסם. סטודיו אסם,
רוטב ויניגרט אסייתי של אסם/סטודיו אסם

עדיין לוחצים: אסם משיקה רוטב ויניגרט אסיאתי חדש, שנועד לקצר דרכים בדרך לסלט השורשים המושלם.

יש כאן מעט שום וג'ינגר, סויה-חומץ-סוכר ועקיצונת של צ'ילי, וכפתרון זריז למנת אורחים דחופה הבקבוק יעשה לכם את העבודה, אם כי הוא כן דורש טעימה מוקדמת כדי שתבינו איפה אתם עומדים מבחינת איזונים.

בחמש מילים: בסיס טוב למשחקי מזרח רחוק.

מים תפוח-אגס, נביעות

נביעות מים תפוח-אגס. FIREWORKS,
מים תפוח-אגס של נביעות/FIREWORKS

חברת נביעות מתרעננת עם שני טעמים חדשים לסדרת התפוח המוצלחת שלה.

מדובר בטעמי תפוח-אגס ותפוח-פירות יער - שניהם מבוססים על מים מינרלים טבעיים, בתוספת 10% רכיבי פרי. אנחנו טעמנו את הראשון בלבד, ונהנינו ממשקה סביר מאוד במתיקותו, עם טעמים פירותיים ומעט ארומות של תפוח ואגס, אם כי קשה היה להבפריד ביניהם (ואולי זה בעצם כל הקטע).

בארבע מילים: תחליף טוב לפצצות הסוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully