וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראינו הכול, חוץ מאת הכספת: ביקור קצפתי במפעל של מילקי

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 16:46

האם נכונה השמועה שמי שטועם מעדן היישר מפס הייצור כבר לא ירצה לקנות אותו מהסופר? בדקנו

בווידאו: סיור במפעל מילקי של שטראוס/צילום: שלומי גבאי

הדרך לגביע של מילקי אינה מערבת בימינו קרב סופרמרקט רצחני, ולא תשוקה בלתי מוכלת למעדן חלב ספציפי. אנחנו כבר לא שם, אם כי (גילוי נאות, ונו אופנס אביבה פז) אנחנו ממוקמים כבר שנים, מבעוד מועד ובאופן בלתי מעורער, בפינה של חלי גולדנברג. מבחינתי, היא יכולה לריב על שקית הקורנפלור האחרונה ברמי לוי בלי להידרש להסברים. הכול מניח את הדעת בטים חלי.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

כן, יש אינספור סיבות אחרות לריב היום בשגעת בין המעברים - רובן הגיוניות באותה מידה של ויכוח אייטיז מיתולוגי שעירב בשלב מסוים את בר רפאלי, סנדי בר, יגאל שילון וקובי אשרת אך ויתר כמובן על תסריטאות מבוססת לוגיקה - והמדפים של אותו סופרמרקט מתפקעים ממילא מאפשרויות מפתות לא פחות.

הנשים שעומדות היום מאחורי המותג יודעות את זה מצוין, אז זה לא מפתיע שהן בוחרות להשתמש בנשק-אוכל שובר שוויון אך מעורר מחלוקת, שנפסל כבר מזמן לשימוש על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם.

הן ניגשות אליי בחיוך - 90% מקצועי, 10% קונספירטיבי - ואומרות בווליום שמספיק בדיוק כדי להתגבר על רעש המכונות: "בוא תטעם, אין כמו מילקי שהרגע ירד מהפס".

טים חלי לנצח. הקרב על המילקי

הכניסה למחלבה הצפונית של שטראוס באחיהוד אינה שונה בימים אלה מכל כניסה נורמטיבית למפעל שרק רוצה לשרוד עוד יום בלי לדבר על מאומתים. הרבה מלתחה והרבה מאוד מיגון אחר כך, אנחנו נכנסים בחיוך לחלל הענקי והמצונן, מתחילים לחייך, ומוכנים לזמום על אותו "מילקי מהפס".

המכונה החדשה מריצה לנו מול העיניים סטים של מעדני קצפת ONLY, אחת המהדורות המבוקשות ביותר על ידי הצרכנים, שחוזרת כעת למדפים במעין קאמבק קיצי אוורירי, שמאפייניו המיתולוגיים שמורים כמובן בכספת.

באופן פרופורציונלי לחלוטין, מושטת לעברי רביעייה לבנבנה כזו, עם כפית אחת בלבד. האם אכן מדובר בסוד ליודעי דבר? האם הקצפת טובה יותר כשהיא מורדת באבחה חדה מהמכונה? לא יכול לאשר או להכחיש, בטח לא בפה מלא.

יש מילקי ויש מילקי

מילקי שוקולד תוצרת בית

לכתבה המלאה
סיור במפעל מילקי של שטראוס. יניב גרנות, מערכת וואלה!
אמת בפרסום. מהדורת קצפת של מילקי/מערכת וואלה!, יניב גרנות

"מילקי הוא מוצר שקיים כבר הרבה מאוד שנים, עם מתכון שכמעט לא השתנה - קקאו, חלב, שמנת, סוכר, קצת וניל ועמילן, כדי שיהיה לו מרקם קרמי ונעים", שיתפה איילת עזריאלי, מנהלת פיתוח מעדנים וגבינות בחברה, תוך שהיא מתמודדת עם אינספור השאלות הפרטיות שלי, ורבות נוספות שקיבלתי כצידה לדרך.

היא מדברת על מחסום הסוכר ("אנחנו כבר הרבה שנים עובדים לשיפור מתמיד של המתכון, עשינו הפחתות סוכר והפחתות מתיקות כדי להרגיל את החיך של הצרכן, אבל לא בבת-אחת"), סופרת לצדנו יותר מ-100 מהדורות, טעמים וקונספטים ומשתפת מה באמת מדליק את המעריצים. "כבודו של המילקי שוקו במקומו מונח, אבל המוצר שהכי מבקשים שיחזור זה באמת המילקי קצפת עם הכפיות".

סיור במפעל מילקי של שטראוס. Giphy
2.5 מיליון זה לא מספיק. ריקוד המכונה השוקולדית של מילקי/Giphy

אנחנו ממשיכים בסיבוב, נעים בין טמפרטורות, חדרים נסתרים ומקומות שחלמנו עליהם מילדות, לרבות המכל הענקי שבו מתערבב הקקאו עם הסוכר, והמסוע שמחזיק את המהדורה היחידה של מילקי שאי אפשר לכסות באופן ממוכן (מילקי TOP, אני מדבר עליך).

עזריאלי מכמתת את מה שהעיניים רואות בכ-700 אלף גביעים של מילקי ביום, ועוזרת לנו לחשב - 2.5 מיליון גביעים בשבוע, "וגם זה לא מספיק", כהגדרתה. עוד סיבוב על המסוע, הפעם בתצורת המילקי הקלאסי, מוביל לטעימה נוספת, סקפטית אפילו יותר מהקודמת.

אני לוקח כפית, אבל באותה מידה הייתי יכול להשתמש במזלג. המילקי הטרי שונה כמעט לחלוטין ממה שהתרגלנו לקחת מהמדף. נוזלי הרבה יותר, אבל נוזליות סמיכה שכזאת, שוקולטה סטייל, טעימה וטריה, ובדיוק במרקם שיגרום לי להתנשא על כולם לנצח. מילקי?! מילקי הכי טוב לצרוך ישר מהמכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully