וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרט אימה: פילה הדג החל לקפץ בזמן הצלייה בתנור

31.8.2021 / 23:40

בחורה העלתה לרדיט סרטון מלחיץ שבו היא חושפת כיצד נתח הדג שהכניסה לתנור קיפץ שם במשך כמה שניות כאילו הוא חי. הצופים נדהמו וניסו למצוא היגיון, אך מסתבר שיש לכך הסבר מדעי

דג קופץ בתוך התנור/REDDIT

קרה לכם פעם ששמתם נתח של דג בתנור והוא התחיל לקפץ בחום הלוהט? סביר להניח שלא. אבל זה בדיוק מה שקרה לאישה שפתחה את התנור לבדוק מה המצב של פילה הדג ונדהמה לראות את הנתח מקפץ ונתקע בקצה העליון של התנור. הדג המשיך לנוע בפראות לפני שנעצר בסופו של דבר.

הסרטון הזה הועלה לרדיט, כאשר הצופים ניסו להסביר את התופעה ההזויה והתנועה של הדג המת.

צפו בסרטון המלחיץ

אז למה זה קורה?

"זה בגלל שעמוד השדרה של הדג עדיין שולח פולסים אלקטרוניים לשרירים", כתב אחד המגיבים, "כדי להיפטר מזה צריך לתקוע מקל בעמוד השדרה של הדג אחרי שחותכים את הראש". "כן, אם תוקעים מיץ לימון או מלח בגופה טרייה של דג, זה יגרום לתופעה הזו", כתב מגיב נוסף ועוד אחד כתב ש"יש מסעדות יפניות שמגישות דברים כאלו. הייתי שמח לקבל את זה, לפחות את יודעת שהדג טרי".

בעוד שהסרטון הזה נראה כאילו לקוח מסרט אימה, יש הסבר מדעי למה שקרה לדג. לפי האתר המדעי IFLScience.com, למרות שהמוח והלב של הדג לא מתפקדים, התאים בגוף שלו עדיין מגיבים לגירויים - כולל נתרן ולכן דג מת יכול להמשיך לזוז כשהוא מרוקן את כל האנרגיה שלו. זה לא אומר שהדג חי או סובל מכאבים.

אגב, התופעה הזו לא מאפיינת רק דגים. גם צפרדע מתה יכולה עדיין לבעוט אחרי שהיא מתה ותרנגולת יכולה לרוץ אפילו 30 שניות בלי הראש שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • דג
  • תנור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully