וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Justin's Pies: טעימה אוסטרלית בישראל, והכול התחיל מאבא שנשאר בבית

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 17:09

בינינו, זה הכי קרוב שתגיעו לשם בימים אלה, אבל זאת ממש לא הסיבה היחידה להזמין

פאי לימון/רונית אבידן שיינפלד

צירוף המילים "אוסטרליה" ו"פאי" בגוגל יעניק לכם 199,000,000 תוצאות חיפוש. זה נשמע מעט מוגזם בתחילה, בטח ביחס למאכל עממי אך נישתי גיאוגרפית, אבל נבירה ראשונית בעמודים האלה מכניסה את כל הספקנים לפרופורציה.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

אינספור מתכונים מרכיבים באופן טבעי את רוב-רובה של רשת הפאי הזאת, אבל פה ושם צצים גם מאמרים מלומדים יחסית על ההיסטוריה של המאכל (עדויות טעימות מגיעות עד המאה ה-2 לספירה), על העם שצריך להחזיק בפטנט עליו (כנראה הבריטים, אם כי אין סיכוי שניכנס לפינה הזאת), על התערוכה המקיפה שהוקדשה לו לפני שנים ספורות בקווינבייאן ועל המקומות הטובים ביותר לצרוך אותו כעת (שוב, אנחנו חיים בעולם עגול ונטול פינות).

בין היתר, מצוין שם כי המטרה העיקרית שלשמה הוא נולד לראשונה בצורתו המוכרת היא, כצפוי, "משהו שיצליח להחזיק את הבשר תוך כדי תנועה". אני חושב על זה ארוכות בזמן שאני יושב בבית ונובר עם מזלג וסכין וגם כף בתוך פאי הבשר של ג'סטין וינדרבאום מרעננה, ותוהה אם לא היה עדיף כבר לאכול את היצירה הזאת עם הידיים, ולמה הייתי חייב לסבך את מה שהוא לבטח סטריט פוד פופולרי ולגיטימי בקצה השני של העולם.

חושב, תוהה וממשיך. כשהביס כזה, שום דבר לא משנה.

Justin's Pies. יעל אילן,
כולל הצבע המושלם. Justin's Pies/יעל אילן

ג'סטין האוסטרלי וסנדרה הקנדית נפגשו בישראל לפני שנים, התחתנו, חזרו לקנדה והחליטו לעשות עלייה לפני כ-12 שנים. הם התמקמו ברעננה, גידלו חמישה ילדים והתייצבו על עבודות נינוחות, ולכן - ידעתם שיגיע הטוויסט הזה עכשיו, נכון? - אף אחד לא הופתע כשהקורונה החלה לעשות שמות באותה יציבות.

מחשבות על הבית הובילו אותו להיכנס למטבח ולעמוד מול התנור, והניסיונות האלה, בתורם, תרמו לעוד יותר מחשבות על הבית. זה היה מעגל בלתי פוסק שחלקו תסכול וגעגוע וחלקו תקווה ויצירה. סופו של המעגל הזה, למזלנו, היה הבצק המושלם שאני מחזיק כרגע ביד (אכן ביד, התייאשתי מהסכו"ם), ותחילתו של "Justin's Pies".

המופע של קיקה

הארגנטינאי הכי ישראלי שיש מפגיז אמפנדס (והוא אפילו מחבב טבעונים)

לכתבה המלאה
Justin's Pies. יעל אילן,
טעימה של אוסטרליה בישראל. ג'סטין והפאי/יעל אילן

"התגעגעתי מאוד למדינה ולמשפחה שלי שעדיין שם", סיפר, "אני אוהב לעבוד עם אוכל וחשבתי שאני צריך לעשות משהו בכיוון, לנסות להביא טעימה של אוסטרליה לישראל".

המשימה הראשונה - בצק אידיאלי, כאמור, הייתה גם הקשה מכל. "עבדתי קשה מאוד עליו כדי להגיע למרקם המושלם בעובי המושלם, לנגיסה שתיתן קצת פריכות מבחוץ וקצת רכות מבפנים, תהיה נוכחת אבל לא תאפיל על המילוי. זה לקח לי שלושה-ארבעה חודשים", תיאר.

פריצת הדרך התרחשה במהלך "חופשת הקיץ" של ג'סטין, שהיא למעשה שם קוד לחודשים הארוכים שהעביר בגפו במטבח הניסיונות שלו. "אשתי הייתה עם הילדים בקנדה במשך חודש, וביליתי את רוב הזמן הזה, יום ולילה, בפיתוח המתכון והפאי. זה היה הקיץ שלי, אבל זה היה שווה את זה".

משפחת וינדרבאום, Justin's Pies. באדיבות המצולמים
כולל הגשמה עצמית. משפחת וינדרבאום/באדיבות המצולמים

אז מה אוכלים כאן בעצם? התפריט מורכב ממוצר אחד בתריסר וריאציות עשירות. יש כאן, בין היתר, "סטייק פאי" בגירסה קלאסית ("עם הרוטב המפורסם שלנו") או עם יד חזקה מעט יותר על הפלפל, יש פאי עוף ופטריות או קארי מתובל בדייקנות, אסאדו-פאי שהוא בשר מפורק ורך, פאי צמחוני עמוס ירק וגם כוכב מתקתק בדמות פאי תפוחים-קינמון קלאסי.

העסק הכשר פועל כרגע מרעננה, ומציע משלוחים מתוקתקים לפי ימים ואזורי חלוקה. אתם מקבלים הביתה גירסה קפואה של תבניות אישיות (25 שקלים) או משפחתיות (110 שקלים), מפעילים תנור ל-190 מעלות, ומכניסים את החברים לכחצי שעה פנימה.

בתמורה לסבלנות הזאת, תתקבל ארוחה של ממש, לא גירסת-מיקרו שחוממה וחוממה וחוממה, אלא משהו שנאפה מול עיניכם, ויצא מהתנור כשהוא שחום, קריספי מבחוץ ולוהט מבפנים. יש סיבה שאנשים אוכלים את זה עם הידיים, כי למי יש כוח לנימוסי שולחן מול הצלחת הזאת?

Justin's Pies. Justin's Pies,
"מקבילה לפלאפל". התפריט של Justin's Pies/Justin's Pies

"באוסטרליה זו המקבילה לפלאפל הישראלי, נגיד", הסביר ג'סטין את האובססיה, "אוכלים פאי אחרי בית ספר, במשחקי כדורגל, ברחוב וגם במסעדות".

לעת עתה, קהל היעד המקומי צריך לעשות היכרות ראשונית עם המאכל (ועם שירות הלקוחות האוסטרלי, שאפשר לומד בעדינות אך בכנות שהוא ניחן במאפיינים שונים לחלוטין - לטובה כמובן - מזה הישראלי), אבל בסיס כבר יש, בדמות קהילה של כ-12 אלף אוסטרלים שחיה כאן, והייתה מאוד מרוצה מהחדשות. "כשפירסמתי את התפריט בפעם הראשונה, שמתי אותו בעמוד פייסבוק של אוסטרלים שגרים בארץ, והייתה המון התרגשות", תיאר, "חבר שלי אמר לי: 'יש לנו כבר בלאנדסטון ו-UGG, ועכשיו יש גם פאי'".

חופשת הקיץ שהזניקה את העסק עומדת להסתיים, וג'סטין יחזור לדיי-ג'וב שלו כמורה בכפר סבא, הפעם רק באופן חלקי. "הגעתי לישראל, למדתי בלווינסקי, לימדתי, לקחתי הפסקה כדי לעזור לאשתי בעסקי הנדל"ן שלה, וחזרתי ללמד", סיפר, "זה כיף, אבל אתה מגיע לנקודה שבה אתה רוצה לעשות משהו גם עבור עצמך, להגשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully