וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדק מחקרית: זה היין שהישראלים הכי אוהבים

סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 15:19

אנחנו יכולים לדבר שעות על עפיצות, חמיצות ומינראליות, אבל אין לנו מושג איזה יין הישראלים אוהבים באמת. יקבי כרמל הרימו את הכפפה, בדקו את הנושא לעומק, והשיקו את היין האידאלי לטעם הישראלי. זה מדעי

אחרי 139 שנות בציר, סביר להניח שביקבי כרמל יודעים את כל מה שצריך לדעת על גידול כרמים, ייצור ושיווק של יין במגוון איכויות וסגנונות. השנה הוחלט ביקב לברר לעומק מהו היין האידיאלי לטעמם של הישראלים. לא הישראלים שרצים בכל סופשבוע מטעימה לטעימה, מכירים כל יצרן ויבואן בשמו הפרטי ולא נכנסים למטבח לפני שהם מחליטים איזה יין ילווה את הארוחה שהם עומדים לבשל, אלא כאלה ששותים קצת פחות. ליתר דיוק: הישראלים ששותים יין לפחות פעם בחודשיים.

גוף מלא, טעמי פירות וחמיצות לא מאוד גבוהה

בחודש אפריל השנה, ערכו יקבי כרמל מחקר בשיתוף עם חברת קנטר, שכלל מאה צרכנים בגילאים 25-65 שהרגלי השתייה שלהם מסתכמים במינימום של פעם בחודשיים. בחדר טעימות ייעודי שהוקם בקניון איילון, הוצגו למשתתפים ארבעה יינות בתהליך, ובסיום הטעימה נערך בין המשתתפים משאל העדפה על פי פרמטרים שונים והם התבקשו לענות על שאלות לגבי ההעדפות הכלליות שלהם. התוצאות לא באמת הפתיעו: לטעמם של 48 אחוז מהמשתתפים היין האידיאלי צריך להיות בעל גוף די מלא. על פי המחקר: "היין האופטימלי בעיני הצרכנים מאופיין בתחושת מתקתקות וטעמי פירות, עם אלכוהול חזק יחסית וחמיצות לא מאוד גבוהה".

אדום ישראלי: יין לכולם

ממצאי המחקר הועברו אל יפתח פרץ וצוות הייננים של היקב, שהרכיבו את היין האידיאלי ממספר זנים אדומים: קברנה סוביניון, קריניאן, טמפרניו, מרלו ושיראז - חבר חדש בסדרת 'סלקטד', סדרת היינות הנמכרת ביותר בישראל. בטעימת היין המסורתית של מועצת סנהדרינק, שהתקיימה לפני מספר ימים השתתף גם היין הזה 'סלקטד אדום ישראלי'. הטועמים שלנו, שרובם שותים יין לפחות פעם ביום, חשבו שהוא עשוי היטב, פירותי מאוד, עשיר, לא מאתגר ונעים לשתייה, כך שאין ספק שצוות הייננים של כרמל הצליח לענות על העדפות שעלו במחקר. אם תקררו אותו היטב כמה שעות לפני הפתיחה, תקבלו יין שכל אחד יוכל לאהוב, אפילו אם הוא לא ישראלי. המחיר: 30 שקלים

יקב כרמל, סלקטד, אדום ישראלי. אייל קרן,
יקבי כרמל, סלקטד, אדום ישראלי/אייל קרן

היין השיתופי הראשון בישראל

לדברי רן אסא, מנהל השיווק ביקבי כרמל: "סלקטד היא סדרת היינות הנמכרת והמובילה את קטגורית היינות בישראל. ראינו לנכון לבחור עם צרכני הקטגוריה ככלל, וצרכני סלקטד בפרט את היין הכי ישראלי ברמת מאפייני היין, ולהשיק תחת סדרת סלקטד הסדרה הנמכרת והמובילה בישראל את יין 'סלקטד אדום ישראלי' שהותאם לחיכם של צרכני היין הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully