וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסמבלאז' - הרבה מעבר לאוכל

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

20.9.2021 / 7:45

קפה אסמבלאז' הוא חלק מקומפלקס עוטף של מלון בוטיק בבניין לשימור בן כ-100 שנים, גלריית אמנות ומרכז תרבות צעיר ושוקק. התפריט העונתי מורכב ממנות פיוז'ן מתחלפות ומלאות אופי

מלון אסמבלאז'. רן בירן,
החצר הסודית של מלון אסמבלאז' (צילום: רן בירן)/רן בירן

פיוז'ן - ביותר ממובן אחד. תשכחו את מה שחשבתם שאתם יודעים על ארוחת ערב במלון. לא עוד בופה עמוס בקערות ומגשי אוכל עצומים בלי שיק. כל תחום המלונאות השתנה בשנים האחרונות וסחף איתו את תחום הקולינריה, הכל במטרה להעניק חוויה כוללת ומקיפה לאורחים. דוגמה למגמה הוא אסמבלאז', מלון בוטיק חדש ברחוב אלנבי המתחדש, שהוא גם צומת מפגש בין תרבות, אמנות, אירוח ואוכל. הקומפלקס כולל מלון בוטיק מ-1929, בר-קפה-מסעדה, חצר אירועים, גג לנפוש בו וגלריה לאמנות מתחלפת. וכל זה במרחק הליכה קצר מחוף הים. תל אביב במיטבה.

מהפכה נוספת שמתרחשת בעולם הקולינריה היא העדפת מנות קטנות ובינוניות, בדרך כלל עתירות מרכיבים ומתוחכמות, על פני מנות גדולות ועמוסות לעייפה. המטרה היא להעניק מגוון טעמים ומרקמים כדי ליצור חוויה ולא להעמיס כמה שיותר. במילים אחרות - איכות על פני כמות. אין פלא אם כך ששתי המגמות - קולינריה משובחת בבתי מלון ומנות קומפקטיות ומתוחכמות - שלובות זו בזו.

לקריאה נוספת:
קולינריה בהשגחה: הכשרות הטובות בת"א

אז לצד לינה ואמנות, כדאי להגיע בשביל החוויה הקולינרית שמציעה המעטפת הייחודית שמתרחשת במלון. קפה אסמבלאז', כמו גם המלון, פועל בבניין לשימור מחמיר, אחד היפים והמיוחדים שנבנו בתל אביב בתחילת המאה ה-20, כחלק מרצף של מבנים אקלקטיים היסטוריים ומרשימים, שנכללו בתחום אזור החיץ של הכרזת "העיר הלבנה". זה כבר לוקיישן מיוחד לכל הדעות. כעת, לצד ארוחות הבוקר המוגשות ללנים, השיקו במלון את תפריט הערב החדש שהרכיבו היועץ הקולינרי רן פולק (שעבד בעבר בבראסרי וניהל את בית הספר בישולים) ושף המלון אופיר טוטי, יוצא בית רומנו ומזנון של השף אייל שני.

מלון אסמבלאז'. אפיק גבאי,
חוויה קולינרית ייחודית בקפה אסמבלאז' (צילום: אפיק גבאי)/אפיק גבאי

"הקו הקולינרי בתפריט הערב שלנו מתבסס על טריות ועל חומרי גלם מקומיים ועונתיים. הקרבה לשוק הכרמל, לדגים ולפירות המגיעים מדי יום לצד ירקות עונתיים, הובילו אותנו להרכיב תפריט של מנות שאינן גדולות במידותיהן אך הן מלאות אופי ועונג, מעין פיוז'ן ים תיכוני עם קריצה לצרפת", מספר טוטי.

אז מה אפשר לאכול בחצר הפנימית? בין היתר אפשר להזמין מסבחה קלמרי צרוב, גרגירי חומוס, ירוקים, בצל ירוק וצ'ילי (48 שקלים); טאקו דג ים עם שעועית שחורה, ירוקים, סלסה וקרמה (48 שקלים); רוסט שייטל פרוס דק, עלים ירוקים וחרדל (48 שקלים); ביס גוואקאמולי ושרימפס על נאצ'ו (38 שקלים); ושלל מנות מתחלפות ועונתיות. את מנות הפיוז'ן מגישים החל מהשעה 18:00 מידי ערב, לצד אלכוהול וזה קורה על רקע מגוון אירועי תרבות בחצר הסודית של המלון והקפה, בקומת הכניסה במלון.

ביתר השעות, מ-8 בבוקר, אפשר להגיע ולאכול מהתפריט היומי המציע כריך גבינת עיזים וארטישוק בלחם כוסמין (28 שקלים); כריך שרימפס - לחמניית בריוש, שרימפס, מיונז, לימון, טרגון, סלרי וחסת אייסברג (36 שקלים); כריך ביצים ובוטרגו (ביצי דגים) בלחמניית בריוש (28 שקלים); כריך סלמון בבייגל (27 שקלים); סלט עגבניות ובצלים (34 שקלים); סלט אנדיב (38 שקלים) ועוד, לצד קפה ומשקאות אחרים. בצהריים אפשר ליהנות ממנות קלות וצבעוניות, שאף הן מתחלפות בהתאם לעונה ולהיצע בשווקים, בהן סלט עוף בקארי (39 שקלים); סלט קייל ואורז שחור עם תפוח ואבוקדו (34 שקלים); רוסט שייטל פרוס דק עם ירוקים וחרדל (48 שקלים); שרימפס וצ'יפס (52 שקלים); פלטת גבינות שוק הכרמל עם פוקצ'ות (58 שקלים) ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אוכלים ומטיילים - מטיילים ואוכלים: מסעדות שוות בכל הארץ

בשיתוף ZAP REST
מלון אסמבלאז'. אפיק גבאי,
חזון קולינרי קליל וצעיר (צילום: אפיק גבאי)/אפיק גבאי

הקונספט שהוביל את פולק וטוטי הוא חזון קולינרי קליל וצעיר תוך מחשבה על הקהל שוחר התרבות והאמנות שפוקד את המלון ואת הקפה במגוון אירועי התרבות הנערכים בחצר. במלון יש 20 חדרים מהודרים בגדלים שונים, שעוצבו כך שישתלבו עם ההיסטוריה המפוארת של המבנה לשימור. החדרים המאובזרים והמעוצבים מתאימים ליחידים, זוגות, משפחות ואנשי עסקים, שרוצים לחוות את תל אביב האותנטית וההיסטורית.

קפה אסמבלאז', אלנבי 48, תל אביב, 24:00-8:00, 077-7066760

יוליה פריליק-ניב, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully