וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצה כמו בנאפולי, מאפייה כמו בפריז: 5 המלצות אוכל שוות בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 10:08

לא מעט בדיחות מתמקדות במתרחש בגבולות המוניציפליים האלה, אז היינו חייבים ללכת לבדוק בעצמנו. ספוילר: בואו רעבים

רגאצי פיצה, פתח תקווה. אסף קרלה,
רגאצי פיצה/אסף קרלה

יותר מרבע מיליון תושבים ושטח מפלצתי של כמעט 40 אלף דונם סייעו לפתח תקווה לעמוד זקוף ולהגיב לאינספור הפאנצ'ים שנזרקו לעברה לאורך השנים בדרך היחידה האפשרית - בשקט, בביטול, ובביטחון.

מי שנחשבת לעיר אוכל מנומנמת יחסית וגנרית יחסית (ואני עדין מאוד עם התפיסה הישראלית הקולקטיבית של אם המושבות) השכילה בשנים האחרונות להתנער ולנער את עצמה, להוליד וליזום, לפתח ולהתעקש.

התוצאה - לפחות כתייר פנים שהסתובב בה בשבועות האחרונים עם רעב וסקרנות - טעימה, מקצוענית, מפתה. רוצים את זה במילים שכולן כותרת? פיצה מהטובות בישראל, וקרואסון שיכול להגר לצרפת. רוצים את זה פשוט יותר? חמישה מקומות שווים לאכול בהם בפתח תקווה.

רגאצי

אחד הטרנדים הקולינריים המוצדקים ביותר מתקרב בצעדים מהירים למיצוי עם פריסה יסודית מאוד ורחבה מאוד של פיצריות נפוליטניות בארצנו. אבל לא לפני שנדבר על "רגאצי".

הבועה האיטלקית המקומית הושקה כמעט במקביל למגיפה, בנתה לעצמה קהל לקוחות יציב ונאמן באמצעות משלוחים, ויצאה מהסגרים האיומים מחוזקת ומסבירת פנים.

יש כאן מבואה נעימה, מנותקת יחסית מהמתרחש וצמודה ל-Jackie O, בר שגם הוא שייך לבעלי המקום. יש האפי האוואר למקדימים, זווית צפייה ישירה לעוסקים במלאכה הבצקית החשובה ובעיקר יש טאבון לוהט שמוציא יצירות מופת, לא פחות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, תפריט קטן של מנות שאינן פיצות, לרבות גירסה ישראלית עשירה לקפרזה ומשחקי ירקות מצוינים נוספים, אבל העיקר - ובצדק - הוא קולקציית פיצות מגוונת ומרשימה.

מדובר כמובן במרגריטה, ארבע גבינות ובמרינרה קלאסיות יותר, בקרצ'ופי ומלנזנה נורמטיביות, ובלא מעט מיוחדות כמו פיצה תפוח אדמה מדורה שמצליחה לספק כל הבטחה שארבע המילים האלה זרקה לחלל (עם תלוליות שמנת חמוצה כמובן), פיצה "בלאק גולד" עם אוריינטציה פטרייתית, פיצה חריפה, פיצה ירוקה וגם אחת בצלית, מתקתקה אך מאוזנת, עם המון ירוקים מלמעלה ותחושה כללית ממכרת של אנשים שבחרו טוב מהתפריט.

לקינוח יש את גירסת הכנאפה של הפיצות, מלבי הום-מייד וגם פצצת נחמה בדמות קלצונה לוהטת, פריכה ומתמסרת עמוסה בנוטלה ובמסקרפונה.

רגאצי פיצה, שחם 32, פתח תקווה

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דרימרי

שלוש שנים של פחמימות סייעו לעידן מימון ול"דרימרי" שלו לבסס מקום חם בלב (ובבטן, אין להתכחש) של לקוחות האזור. וכשאני כותב "אזור", אני מתכוון גם להרבה מאוד מבקרים שמגיעים לפה במיוחד.

הסיבה היא דו-ראשית - ויטרינה מפתה שמציעה, בין היתר, קווינאמן עם קרמל מלוח וקרואסון מפוספס במילוי שוקולד וממרח אגוזי לוז, וגם תפריט ישיבה מושקע, שחורג בהרבה מהמקובל ביישובי הסביבה, עם בנדיקט טרטופו, למשל, או קרואסון בולנז'רי עמוס.

בשישי המבחר מעלה הילוך, ובצהריים ובערב של ימות החול המקום משנה פאזה ומציע ארוחות מתוזמנות היטב, עם מנות פסטה דוגמת טורטליני דלעת וערמונים, חמישיית פיצות מפתה ואגף מבוסס אפייה. כי כשמשהו טוב בואכה מושלם, אסור כנראה להסתיר אותו.

דרימרי, הסיבים 49, פתח תקווה

בייקר סלון

בייקר סלון. בן יוסטר,
בייקר סלון/בן יוסטר

לא ברור כמה שעות שינה מצליח מימון להכניס ביממה אחת, ובהינתן שהיום שלו מתחיל בדרימרי ומסתיים כשהבייקר סלון נסגר, נראה שהתשובה דורשת צנזורה.

הבר החדש יחסית הוקם בצמוד לבייקרי, ונהנה ממטבח משותף. הההשראה הייתה לונדון של תחילת המאה ה-20, הכיוון היה קלאסי ואלגנטי, והביצוע יושם כסולידי, אך כזה שלא מפחד להעלות הילוך כשהלילה דורש את זה.

את הקוקטיילים יצרו האנשים הטובים והמקצועיים של האימפריאל, שרקחו כאן ג'ין סמית, למשל (ג'ין טנקרי, סירופ תפוחים ביתי, סלרי, ליים) ודאץ' גימלט (וודקה קטל וואן, ג'ין טנקרי, ליים, תמצית אננס) ואת כל השאר יצר מימון, לרבות פיש אנד צ'יפס קלאסי, סיגר דג ים, טטאקי טונה וטאבון אימתני ונוצץ שמוציא פיצות לוהטות.

בייקר סלון, הסיבים 49, פתח תקווה

דוניס

מסעדת דוניס, פתח תקווה. גיל אבירם,
מסעדת דוניס/גיל אבירם

מסעדת הדגים בהובלת השף איתן פאר שואבת השראה מהטברנות המוכרות והאהובות של יוון, אבל לא שוכחת לרגע איפה מוצבים השולחנות שלה.

בפועל, זה אומר ש"דוניס" רוקדת בווירטואוזיות מרשימה אך יציבה בלא מעט חתונות - תפריט חול עשיר (איקרה וסנדוויץ' דייגים, למשל, או עראייס דגים ופופקורן סלמון) וקבלות שבת עם קוקטיילים ובוזוקי, חגיגות יווניות בערבי חמישי ועסקיות זריזות יותר בצהריים. או במילים אחרות - תנור לוהט וכל הטוב של הים, מה צריך יותר?

דוניס, הערבה 1, מתחם SIV, גבעת שמואל

פיט מאסטר

פיט מאסטר, פתח תקווה. אפיק גבאי,
מסעדת פיט מאסטר/אפיק גבאי

מתישהו מישהו ירים את הכפפה היזמית ויציע למעוניינים מרתון מעשנות ברחבי ישראל, כולל לינה כמובן בתום כל ארוחה. עד אז, כדאי להזין לוויז הפרטי שלכם את "פיט מאסטר".

המסעדה הקרניבורית החדשה יחסית עושה את מה שאתם חושבים שהיא עושה - סעודות בשר שיתופיות - בצורה קצת יותר אלגנטית ולא פחות מקצוענית מכל מעשני הבשר הביתיים.

הדיל פשוט: 250 שקלים לסועד יקנו לכם מקום בשולחן (אבירים, כמובן שאבירים) גדול, ורשת מצלמות ישדרו LIVE את המתרחש במטבח. השואו מושקע, אך מכיוון שלא באתם לכאן בשביל שואו, הוא מתקיים תוך כדי הגשת נתחים אקספלוסיבית (וגם בירה, יין, סלטים ומנות ראשונות).

תוכלו לנגוס כאן, בין היתר, ב"עראייס עוגת טורטיות" וברולדת בשר, במסבחה עם בשר מעושן מפורק ובשוק אווז קונפי, בשווארמה טלה ופרגית ובספייריבס, בבריסקט ובאסאדו שנופל מהעצם בדיוק בזמן. יש כאלה שיקראו לזה "ארוחה מאוזנת", וכל השאר ממילא פחות רלבנטיים.

פיט מאסטר, הברקת 4, פתח תקווה, 073-2777777

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully