וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב כישור: יינות עם אופי

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 0:20

עידון ואיפוק בפרי, נוכחות תיבול משמעותית והימנעות ממוחצנות; אבי אפרתי מבסוט מיינות יקב כישור

תמיד נעים לפגוש את יינות יקב הבוטיק כישור, מהיישוב כישורית בגליל המערבי. מעבר להיותו יקב הפועל ביישוב בו חיים בעלי צרכים מיוחדים שגם עובדים בו, בכישור עושים עבודה מצוינת. היינות, שמגיעים כולם מכרמים בגליל העליון המערבי, סוחבים לסגנון ים תיכוני. הקו המנחה שלהם, אותו מובילים הבעלים ריצ'רד דייויס והיינן היועץ איתי להט, נסוב סביב מידה של עידון ואיפוק בפרי, נוכחות תיבול משמעותית והימנעות ממוחצנות. לצד אלו, לכל היינות אופי וגם הבסיסיים שבהם מצליחים שלא להרגיש בנאליים וגנריים. לכל היינות מקדם תמורה לכסף ראוי. אלו אמנם אינם יינות מרכולים זולים אבל יחסית לאיכות הם יותר ממשתלמים. את יינות כישור אפשר להשיג באתר הבית שלהם. לחיים!

כישור, אדום 2019. יח"צ,
כישור, אדום 2019/יח"צ

כישור, אדום 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס קברנה פרנק, סירה, מרלו וקברנה סוביניון מכרמים בגליל העליון המערבי. תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי בשר, פיצה, פסטות.

דבר המבקר: בלנד אדום בסיסי, קל יחסית, עם פרי כייפי, שופע למדי אך לא מוגזם וחמיצות נעימה. זה יין שאפשר, אפילו כדאי, לקרר קצת וללגום להנאה גם בימי צהריים חמים כמו אלו שעדיין יש לנו. מצוין עם תקרובת בסיסית.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: יין שנגמר לא הרבה אחרי שפותחים.

כישור, 2019 GSM. יח"צ,
כישור, 2019 GSM/יח"צ

כישור, 2019 GSM

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס ענבי גרנאש, סירה ומורבדר מכרמים בגליל העליון המערבי. 14 חודשי חביות עץ אלון צרפתי, 15% מהן חדשות. צבע אדום מעט רובי. באף פרי אדום ותבלינים, מעט פרי שחור, אדמתיות. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: מינוט סטייק, קבב, סטייקים.

דבר המבקר: בלנד ים תיכוני טיפוסי, שרוב התיבול מנגן בו כינור ראשון, לצד פרי מאופק ונימה אדמתית מובהקת. גבוה קצת יותר מקודמו, גסטרונומי מאד ומיטיב לשקף את הטרואר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: ים תיכוניות בהתגלמותה.

יקב כישור viognier 2020. יח"צ,
יקב כישור viognier 2020/יח"צ

כישור, ויונייה 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מכרמים בגליל העליון המערבי. חמישה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע זהוב. אף ארומאטי מאד, הדרי, פרחוני. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף.

דבר המבקר: ארומאטי, חד ופרחוני, עם חמיצות מצוינת ויובש טוב. יין שקשה להפסיק ללגום ממנו, עם או בלי אוכל, ומומלץ מאד לא לצרוך אותו קר מידי. מידת המורכבות והפרופיל הארומאי שלו נפגעים מכך מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: ויונייה מקומי במיטבו.

כישור, סירה 2019. יח"צ,
כישור, סירה 2019/יח"צ

כישור, סירה 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה מכרמים בגליל העליון המערבי. 20 ימי תסיסה ו-14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, 10% מהן חדשות. צבע אדום מעט כהה. באף פרי אדום ושפע פלפל שחור. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קדירות טלה וכבש.

דבר המבקר: פרי מאופק ומעודן, שפע תבלינים מעקצצים, חמיצות מאזנת נעימה, רכות מקסימה והרבה אופי. יין אוכל ים תיכוני מאופק ומוצלח מסוגו שמספק תמורה מצוינת לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: יופי של סירה עם עודף ממאה.

כישור, קברנה פרנק 2019. יח"צ,
כישור, קברנה פרנק 2019/יח"צ

כישור, קברנה פרנק 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה פרנק מכרמים בגליל העליון המערבי. 25 ימי תסיסה ו-14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום מעט רובי. באף פרי שחור ופרחים.

גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

דבר המבקר: בנוי היטב, מתובל, לא מוחצן, שופע תבלינים. כמו קודמו, המקדם הגסטרונומי שלו גבוה, מה שהופך אותו ליין אוכל ראוי מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: קברנה פרנק זני מוצלח מאד מסוגו.

כישור, כרם מצודת תפן 2018. יח"צ,
כישור, כרם מצודת תפן 2018/יח"צ

כישור, כרם מצודת תפן 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס קברנה סוביניון, קברנה פרנק וסירה מכרם יחידני מצודת תפן בגליל העליון המערבי. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, כ-75% מהן חדשות. צבע אדום כהה, מעט אטום. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות בקר וטלה. נתחי בקר גדולים על העצם, מיושנים ממושכות.

דבר המבקר: גוף בנוי היטב, פרי אלגנטי, חמיצות מאזנת מדויקת, המון תבלינים, עומק, מורכבות ואיפוק סגנוני. כל הטוב הזה נוכח כשהיין הזה עודנו צעיר. אחסון בן שנה יעמיק ויחדד עוד את האיכויות. שלוש עד חמש שנים עדיפות. יין דגל של יקבים בארץ הוא כמעט תמיד עניין יקר מידי. עם תג מחיר שכזה, זהו יין דגל יוצא דופו במקדם התמורה שלו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: קנו, התאפקו, אפסנו וחלצו בעוד שנתיים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully