וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המדף: אז מה חשבנו על הפיצה החדשה של דומינו'ס?

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 9:50

דומינו'ס פיצה נכנסת לראשונה לקטגוריית הפיצות העבות ומשיקה פיצה מלבנית מבצק מחמצת - מה חשבנו עליה? וגם, המהלך הגאוני והמתבקש של עוגיות לוטוס, האם עוד יש מקום בעולם למנה חמה ומה קרה לנו כשטעמנו טונה טבעונית? חדש על המדף

דומינוס. דן פרץ,
העבה של דומינו'ס/דן פרץ

פיצה מחמצת עבה של דומינו'ס

דומינו'ס פיצה משיקה פיצה סיציליאנית - פיצה עבה וקריספית במיוחד מבצק מחמצת. לראשונה למעשה נכנסת דומינו'ס לקטגוריית הפיצות העבות, עם פיצה סיציליאנית מלבנית ועבה, כשההשראה מגיעה מהגרסה הניו יורקית לפיצה הסיציליאנית הנפוצה באזור פלארמו, סיציליה. פיצה מלבנית העשויה מבצק מחמצת, לאחר תפיחה של מספר שבועות, לטובת מרקם קריספי ואוורירי. הסיצליאנית החדשה של דומינו'ס מוצעת עם רוטב עגבניות חדש, שהרשת פיתחה במיוחד עבור הפיצה ונגיעות חמאת שום בתחתית להענקת קריספיות וטעם

מה חשבנו: אנחנו מודים שאנחנו קצת חצויים בעניין המהלך החדש של דומינו'ס. דווקא עכשיו כשכל פיצה נהייתה "פיצת שף" יש לנו חיבה מסוימת לקלאסיקה של דומינו'ס, בעולם בו יש המון חוסר וודאות, יש משהו מנחם, לדעת מה נקבל בכל פעם מחדש, וגם אם זה פשוט מדי או ילדותי, יש לה לפיצה הרגילה של דומינו'ס מקום, בדיוק כמה שהיא, בלי שינויים ותחכומים. ופתאום גם היא רוצה להיות מלבנית ועבה, ונשאלת השאלה למה? האם זה הכרחי?

לגופו של עניין, הבצק טוב, הוא אכן עבה ואוורירי, עם קריספיות למטה, בדיוק כמו שהבטיחו לנו. היא לא מרגישה צ'יפית, אלא אפילו קצת כמו פיצה שעושים בבית (בקטע טוב). היא לא שמנונית, ולא מותירה את הידיים שמנוניות בסוף אכילה, היא אפילו לא גרמה לנו לתחושה רעה שאכלנו ג'אנק.

מדובר בפיצה חביבה בסף הכל, האם היא עונה על קרייב ספציפי לפיצה דומינו'ס? לא, האם היא נותנת מענה למשהו שחסר בשוק? ממש לא. אבל אם יש חובבי דומינו'ס בקהל שרוצים לגוון קצת עם פיצה עבה ומלבנית ואולי קצת יותר איכותית - קיבלתם.

שטראוס דלישס. שייק דיזיין,
שטראוס דלישס/שייק דיזיין

שטראוס דלישס

שטראוס החלה לשווק את מוצרי מותג "שטראוס דלישס", ובהם מגוון ארוחות קפואות המוכנות תוך דקות ספורות. המוצרים מחולקים לשתי קטגוריות מרכזיות: ארוחות שף להכנה מהירה במיקרו, וארוחות מאפה לחימום בתנור בהשראת תרבות הטייק אוויי.

מה חשבנו: למרות המיתוג הלא מאוד מקורי ("דלישס"? השתמשו בזה פעם, פעמיים או שבעים, לא?), הסדרה הזאת מפתיעה במיוחד. זה אולי לא אוכל של אימא או טייק אוויי "אמיתי" ממסעדה, אבל זה מאוד, מאוד מכובד, מהיר וטעים. ב-7 מילים: כנראה סדרת המוצרים הקפואים הטובה ביותר שאכלתם.

עוד בוואלה!

פיצה האט מאק אנד צ'יז - כולם עיקמו את האף, בסוף היא נגמרה

לכתבה המלאה
מנה חמה רייס נודלס. סטודיו אסם,
מנה חמה רייס נודלס/סטודיו אסם

מנה חמה נודלס אורז

אסם - נסטלה משיקה לראשונה מנה חמה רייס נודלס - מוצר חדשני בשלושה טעמים: נודלס אורז בסגנון מוקפץ עוף פטריות; נודלס אורז ברוטב קארי צהוב, נודלס אורז ברוטב סויה בסגנון סיני- מהדורה מוגבלת.

מה חשבנו: מרגע הוספת המים עולה הריח המוכר של מנה חמה, וזיכרון של "איזה טעים זה היה בשמירות בבסיס". לאחר 4 דקות, בביס הראשון הבנו שהעולם אולי השתנה, הקולינריה התפתחה, אבל מנה חמה נשארת מנה חמה. לטוב ולרע. ביום-יום אין שום סיבה לאכול את זה. עוף זה לא, פטריות זה לא (טוב, אולי כן, מיובשות) וטעים... זה עניין סובייקטיבי. אטריות האורז לא מספיקות לספוג טעם כלשהו, והאבקה עצמה בעיקר מאוד מלוחה. לא ממש מזכירה מרק עוף.

היום, כשבכל פינת רחוב יש מוקפץ כזה או אחר, אין סיבה אמיתית לאכול את זה, אם זה לא בסיטואציית קיצון (קמפניג, שמירה בצבא, התרסקות מטוס). זה עדיין אותו הטעם המלאכותי שהתרגלנו לקבל ממנה חמה, רק עכשיו יש כל כך הרבה אופציות מסביב.

VUNA. יח"צ,
VUNA/יח"צ

טונה טבעונית (VUNA)

צוות הפיתוח של אסם-נסטלה פיתח טונה מן הצומח. המוצר, שישווק תחת המותג VUNA, מיוצר בישראל ובשלב ראשון, ישווק בשוק המקצועי (מסעדות, בתי קפה ועוד), ובהמשך ישווק לצרכן הפרטי.

מה חשבנו: הדבר הראשון שתוקף אותך הוא הריח. צחנה מעוררת נוסטלגיה של דג מבותר בשמן. רק שאין שם דג. הידיעה שאף יצור תבוני לא נאלץ להקריב את חייו למען ארוחת הצהריים שלך היא נקודת המוצא המוסרית של רוב הטבעונים, וסנדוויץ' הטונה החדש מבית אסם/נסטלה עומד במבחן הזה. ריח הטונה שעולה מהמנה הוא ההוכחה הסופית להשקעה של מהנדסי המזון במוצר החדש, שמגיע תחת השם המתחכם VUNA. הם לא הסתפקו רק בטעם, במרקם ובמראה - אלא גם בריח. מדובר באחד התחליפים הטבעוניים הכי מושקעים שהגיעו לכאן מאז הביונד בורגר האהוב.

את ה-VUNA לא זכינו לטעום בפני עצמה, אלא בתוך ג'בטה טריה ורכה למגע שהוכנה מבעוד מועד על ידי מומחי המזון שמשווקים את המוצר החדש. הג'בטה הגיעה עם כמות נדיבה של "טונה", לצד ירקות טריים וקראנצ'יים. זו קצת רמאות. כמו לטעום קטשופ חדש כשהוא מגיע יחד עם צ'יפס מושלם שכרגע יצא מטיגון כפול. ובכל זאת, קשה היה שלא להתרשם. הטעם של סנדוויץ' הטונה המושקע היה פשוט טעם של טונה. והריח, כאמור, היה אותו הריח. אפילו לא ידעתי שהתגעגעתי כל כך לארומה החמוצה הזאת.

כיום ניתן למצוא את ה-VUNA רק ברשת לנדוור כחלק מתפריט הכריכים הטבעוני שלהם, אך בעתיד יהיה ניתן להשיג אותו ברשתות השיווק לשימוש פרטי. בשביל לא מעט טבעונים וגם "מפחיתנים" זה יכול להיות גיים צ'יינג'ר של ממש.

עוגיות לוטוס סנדוויץ'. הילה דפנה,
עוגיות לוטוס סנדוויץ'/הילה דפנה

עוגיות לוטוס סנדוויץ'

דיפלומט, המשווקת הרשמית של המותג הבינלאומי לוטוס, משיקה סדרת עוגיות לוטוס חדשות: עוגיות סנדוויץ' לוטוס - זוג עוגיות בטעם הלוטוס הייחודי, עם שני טעמי מילוי: קרם בטעם וניל וקרם לוטוס.

מה חשבנו: נגיד את זה פשוט - עפנו על העוגיות החדשות. מבחינתנו זה בדיוק השדרוג הכל כך מתבקש עבור עוגיות הלוטוס. קרם הווניל מעדן מעט את טעם הקרמל הדומיננטי כל כך של הלוטוס, והופך אותה מביסקוויט מעט יבשושי לעוגייה הרבה יותר מעניינת, ועם זאת עדיין מעודנת. כן נציין שמדובר בעוגיה מאוד מתוקה, אבל אנחנו מחבבים את הז'אנר. גם מילוי קרם הלוטוס מוצלח מאוד, אבל לחובבי לוטוס באקסטרים. סך הכל יופי של מוצר.

m&m בראוני פאדג'. יח"צ,
m&m בראוני פאדג'/יח"צ

M&M's בראוניז פאדג'

סדרת עדשי השוקולד המובילה בארץ ובעולם, מתרחבת ומתחדשת עם M&M's בראוני פאדג'. "מרגיש כמו בראוניז שיצאו מהתנור. מילוי רך וטעים ללא אפייה" - כך על פי ההודעה.

מה חשבנו: ראשית, נקדים ונאמר שבתור חובבים מושבעים של המותג שלוטשים עיניים בקנאה למבחר הטעמים האדיר מעבר לים אנחנו תמיד שמחים ומברכים על טעמים חדשים שמצטרפים לחגיגה המקומית. עם זאת, לא הצלחנו למצוא יתרון משמעותי לטעם הבראוני פאדג' החדש, נכון הסוכריות עצמם גדולות יותר, ויש יותר מילוי, אבל איך שהוא זה לא הופך אותן לכיפיות או מפנקות יותר, או אפילו שוקולדיות יותר. בסופו של דבר, אנחנו נשמור אמונים לקלאסיקה. גילוי נאות: השקית חוסלה, שלא יהיה ספק.

ספלנדיד צ'אנקס. יח"צ,
ספלנדיד צ'אנקס/יח"צ

ספלנדיד צ'אנקס

סדרת טבלאות השוקולד של ספלנדיד מבית עלית מתרחבת ומעתה תכלול גם טבלאות שוקולד עם תוספות מפנקות - שוקולד מריר אקוודור 62% עם אגוזים ושקדים, שוקולד חלב חוף השנהב 36% עם אגוזים ושקדים, ושוקולד בלונדי עם אגוזים ושקדים.

מה חשבנו: נתחיל בנראות, האריזות ממותגות נהדר, בצבעים כיפים ועם תמונה מגרה, ובהחלט עושות חשק. גם כשפותחים את האריזה, סוף סוף יש אמת בפרסום, השוקולד נראה מזמין ומגרה, ממש כמו בתמונה, והוא אכן כזה. שוקולד נהדר, איכותי, מרקם כיפי, והתוספות נדיבות ואכן מאוד מפנקות. שוקולד פשוט מעולה, שלא נופל מאף שוקולד תוצרת חוץ. בהחלט מוצר שנחזור ונקנה.

חטיפי שוקולד עלית. יח"צ,
חטיפי שוקולד עלית/יח"צ

פרפקט בייט

השקה נוספת מבית עלית, היא של חטיפי שוקולד קטנים באריזות משפחתיות - חטיפי שוקולד חלב במילוי קרם אגוזי לוז עם שברי אגוזי לוזו שקית מיקס אגוזי לוז שוקולד חלב במילוי קרם קרמל מלוח ושברי ביגלה.

מה חשבנו: טוב, זאת לא האיכות של ספלנדיד, אבל זה חטיף חמוד ולא רע בכלל, שסוגר פינה של מתוק שכה נדרשת לפעמים. הטעם הקלאסי יותק, הזכיר לנו קצת טעם של פסק זמן, למרות שהקרם כאן קצת יותר דומיננטי ומפנק, מילוי הקרמל מלוח עם הבייגלה, היה פחות מוצלח בעינינו, קצת יצר מתיקות יתר, ואולי פשוט מאסנו בשילוב הזה כבר. סך הכל יציאה חביבה.

חטיפי SOOM. יח"צ,
חטיפי SOOM/יח"צ

חטיפי שומשום בטעמים

שטראוס משיקים סדרת חטיפים מבוססי שומשום המגיעים במארז זוגי - חטיף שומשום בטעם קרמל מלוח, חטיף שומשום שחור לבן וקצח וחטיף שומשום עם קקאו וקינמון. החטיפים הדקיקים מעניקים תחושת ביס קריספית, ומליחות עדינה שמקורה בשומשום. חטיפי סום מכילים 68% שומשום וחצי כפית סוכר בלבד לחטיף (ללא מדבקת סוכר). מקור השומן הנו חומר הגלם - שומשום, בלבד. החטיפים נותנים מענה למגוון קהלים שכן הם טבעוניים ולא מכילים גלוטן.

מה חשבנו: מדובר באחלה חטיפים, פיתרון קליל ומושלם, שסוגר פינה במתיקות מעודנת ולא מוגזמת, נטולת רגשות אשם. אהבנו.

מק גלידה. מקדונלדס ישראל,
מק גלידה/מקדונלדס ישראל

מק גלידה

אבולוציית הגלידה של ענקית ההמבורגרים מקדונלדס הולידה עמדות ייעודיות כבר לפני שנים, ומתרחבת עתה - באופן טבעי, אם יותר לנו - לסניפים קרירים של ממש, מופרדים לחלוטין מריח הטיגונים ופיתויי הצ'יפס.

הקונספט פשוט - גלידת הבסיס המוכרת של הרשת, שמתערבבת לה עם 9-10 טעמים פוטנציאליים, וזוכה לחיים חדשים, בתצורת פארטי משפחתית (39 שקלים ל-600 גרם), ומק פיצוץ ענק (20 שקלים). יש כאן חשודים מיידיים כמו שוקולד אגוזי לוז, פירות יער וקרם בייגלה מלוח (כמובן), אך גם יציאות מעניינות יותר כמו ברולה בננה, קפה או קוקוס-שקדים-שוקולד לבן, ויש גם דונאטס למי שמגיע למק גלידה אבל לא רוצה גלידה.

מה חשבנו: אנחנו ניסינו נוגט (מתוק מעט יותר מדי לטעמנו אך עדיין טעים ועדיין מתחסל) עם שברי ופל מלמעלה, וגם גרסה כיפית של קרם בוטנים מלוחים.

הערה לשיפור: מקדונלדס החליטה אמנם בצדק למנף את הגלידה הפופולרית שלה עם קולקציית חיזוקים, אבל עצרה לדעתנו כמה צעדים לפני קו הסיום האמיתי. כלומר, דרוש קראנץ', רצוי בדמות ויטרינה עמוסת תוספות שישחקו קצת עם המרקם ויהפכו את כוס הקרטון הגדולה למעניינת יותר. השלב הבא באבולוציה ללא ספק.

וניליה. אור שושן,
וניליה/אור שושן

הטעמים הטבעוניים של וניליה

רשת "וניליה" השיקה גלידות טבעוניות בטעמים: באונטי, עוגיות לוטוס קרם ושקדים ,בננה שוקולד וחמאת בוטנים ומבחר טעמי סורבה.

מה חשבנו: הדעות בעניין טעמי הגלידות הטבעוניות היו מאוד חלוקות, וניתן אולי לחלק אותן בין אלו הטבעונים לאלו הלא טבעונים. מכייון שהגלידה מיועדת לטבעונים נתרכז בדעתם של הראשונים.

הבננה שוקולד הכי דומה גם במרקם וגם בטעם לגלידה צ'אנקי מאנקי של בן&ג'ריס והיא הייתה הכי טובה מבין אלו שטעמנו. חובבי הלוטוס יאהבו את גלידת הלוטוס שהיא בטעם מאוד מרוכז ובמרקם של העוגיות הקרמל האלה, מי שלא אוהב - שלא יתקרב. גלידת האשכוליות הייתה לחובבי הז'אנר - אך יש כאלה שטענו שהיא מרה מדי ואילו אחרים אמרו שלא מספיק מרה. הקוקוס לטעמנו היה הכי פחות טעים, אולי בגלל שטבעונים רגילים לטעמי קוקוס בהרבה גלידות, והוא גם היה מתוק מדי לטעמנו.

מעדן רוזטה. יח"צ,
מעדן רוזטה/יח"צ

רוזטה

מחלבות גד משיקים מעדן "רוזטה" במהדורה מוגבלת. מעדן ים תיכוני על בסיס שקדים מולבנים עם שבבי קוקוס קלוי בטעם מרציפן אמיתי ובמרקם קרמי.

מה חשבנו: מכמות הסוכר המצוינת על גבי האריזה, ציפינו שהמעדן יהיה מתוק יותר, אך הוא היה מתוק במידה. טעם השקדים דומיננטי, ומורגשת בו מעט חריפות המזכירה רום. החיבור עם הקוקוס הקלוי היה מעט מוזר, טעם הקוקוס לא התחבר לטעם השקדים-רום, ושבבי הקוקוס בעיקר נתקעו בשיניים.

אין לנו בעיה עקרונית לאכול מעדנים לא בריאים (סוכר, הרבה פחמימה וחלבון נמוך) אם הם מפנקים, עשירים ומספקים, ומנגד אין לנו בעיה להתפשר על טעם או מרקם, אם יש ערך בריאותי, אך נדמה שפה אין לא את זה ולא את זה. הרוזטה טעים, אבל הוא לא מספיק מפנק ועשיר כדי להיות בקטגורית המפנקים, ומנגד לא מספיק "בריא" כדי להיות בקטגוריה הבריאה.

שוקו קוקוס קקאו. רוצים את הטבע,
שוקו קוקוס קקאו/רוצים את הטבע

שוקו קוקוס

"שקוף שזה טבעי" משיקים "שוקו על קרם קוקוס", המשקה משווק בידי חברת "רוצים את הטבע", המתמחה במוצרי מזון מהטבע. השוקו מתאים לילדים, צמחונים, טבעונים, שומרי כשרות ולכל מי שנמנע ממוצרי חלב. השוקו עשוי מקקאו משובח ומקוקוס טרי (94%) ומכיל רק 3.5% סוכר. ללא גלוטן, צבעי מאכל, כולסטרול, חלב או חומרים משמרים.

מה חשבנו: מדובר באחלה משקה. טעים מאוד, מרגיש כמו הדבר האמיתי, לנמנעים מחלב, בשל רגישות, טבעונות, או סתם כאלה שכבד להם שוקו על חלב זה מוצר מעולה. הטעם הדומיננטי הוא של הקקאו, הקוקוס אינו משתלט על הטעם.

פומפדור. אסף לוי,
פומפדור/אסף לוי

חליטות פומפדור

המותג פומפדור משיק לחורף 2022, סדרה של 3 חליטת פירות ללא תוספת סוכר וללא קפאין, בטעמים ייחודיים: חליטת אפרסק, חליטת אוכמניות וחליטת לימון. הסדרה החדשה משלבת פירות אמיתיים המעניקים את המתיקות של הפרי למשקה באופן טבעי וללא תוספות של סוכר.

מה חשבנו: סדרת התה החדשה של פומפדור מאוד מאוד מוצלחת, טעמי הפירות דומיננטים וכמובטח הם אכן מספקים מתיקות טבעית נהדרת. התחבבו מאוד גם על ילדים, והעובדה שהמוצר ללא קפאין הופכת אותו לתה נהדר גם לפני השינה.

וודקה בלוודר. יח"צ,
וודקה בלוודר/יח"צ

וודקה בלוודר

שנים ארוכות של עיסוק הולך וגובר ביקבים ומזקקות, טרואר ויישונים (שלא להזכיר עפיצות ומינרליות) הותירו את עולם הוודקה מעט מחוץ לשיח האלכוהולי הגבוה, שלא בצדק. מותגים מושקעים כבר מרימים את הכפפה הצרכנית, ו-BELVEDERE הפולניה מגדילה לעשות עם שני שגרירים שאמורים לספק מענה עמוק מהרגיל לשאלות שבאות אחרי הדרינק.

מדובר בשני בקבוקים חדשים (בישראל) של סדרת Single Estate Rye (שיפון מזן יהלום דנקוסקי, מחלקת אדמה אחת) - LAKE BARTĘŻEK מחווה ששוכנת על האגם בצפון-מזרח המדינה, ו- SMOGÓRY FOREST מהיער שבמערבה.

הוודקה הוותיקה - מותג יציב עם מד-איכות מוכר בשגרה - מעלה הילוך עם שני הבקבוקים האלה. זה "האגמי" סוחב מעט ובמרומז לכיוונים הירוקים-פירותיים, ואילו זה שמגיע מהיער מחזיק בת-טעם עמוקה וממושכת יותר, עם "קיק" קטנטן לסיומת.

כך או כך, מדובר בלגימה קפואה - בפני עצמה או כבסיס לעירבוב - וקלילה מאוד, חלקה ואלגנטית מהמקובל בז'אנר, ולצורך העניין לא ממש חשוב אם אתם טיפוסים של יער או אגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully