וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 דברים שאתם צריכים לאכול החודש

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 17:18

בראוניז, ערמונים, הדרים, שטרודלים, מרקים וראמן אחד מפורסם, אספנו עבורכם 11 אירועי אוכל משמחים שקורים החודש שלא תרצו לפספס. פתחו יומנים

קולקציית בראוניז בביסקוטי. בועז לביא,
בראוניז פיסטוק בביסקוטי/בועז לביא

קולקציית בראוניז בביסקוטי, כל הארץ

קונדיטוריית ביסקוטי משיקה קולקציית בראוניז ובלונדיז עשירה במיוחד לחורף. הקולקציה החדשה כוללת שישה טעמים - פיסטוק, פיננסייר פירות יער, בצק עוגיות, קלאסי, בלונדיז אוראו, ועוגת שכבות בלונדיז בראוניז במעטפת גנאש שוקולד רושה עשיר. (40-48 שקלים לקופסא, 128 שקלים לעוגת שכבות).

הקולקציה תימכר בכל הסניפים ובמשלוחים מאתר האונליין של הרשת לכל רחבי הארץ החל מה-5 בינואר.

ביסקוטי, (בני ברק, פתח תקוה, נתניה) או במשלוחים מהאתר.

פסטיבל ערמונים אצל דוד לאור. גל קלדרון,
פסטיבל ערמונים בקיוסק של דוד לאור/גל קלדרון

חודש ערמונים בקיוסק של דוד לאור, ירושלים

לפני כשנה פתחו השף-קונדיטור המוערך דוד לאור ושותפתו מיכל לודריקס קיוסק אינטימי בגן גדעון בירושלים, בו נמכרת תוצרת קונדיטוריה צרפתית כהלכתה. כעת, לכבוד החורף, הם פוצחים בקיוסק (וגם בסדרת ספיישלים בסניף המקורי במבשרת ציון) בחודש שיוקדש לשלל מאפים מתוקים ומלוחים וקינוחים על טהרת אחד מחומרי הגלם החורפיים הכי טעימים שיש - הערמונים. חודש ינואר נחשב לשיא עונת הערמונים וב"דוד לאור" הרימו את הכפפה ושילבו אותו בדברי מאפה וקינוחים מיוחדים.

הקיוסק הקטן והמשגע שבגן גדעון יתהדר במהלך ינואר בקלאסיקות כמו מון בלאן - שילוב של מרנג, קצפת וזילופי קרם ערמונים (32 שקלים), לצד פרשנות אישית לקלאסיקות צרפתיות כמו באבא או רום, פחזנייה במילוי פטיסייר וערמונים מסוכרים (11 שקלים) ומקרון ערמונים (6 שקלים). בגזרת המלוחים יימכרו קיש בטטה וערמונים (19 שקלים) ומאפה עלים עם כרישה ושמנת.(21 שקלים).

כמו כן, יצר לאור שלל מאפים בשילוב האגוז המיוחד: מקרואסון שוקולד חלב (18 שקלים), דרך בריוש קרם שקדים (15 שקלים) ועד טוסט בריוש עם ממרח ערמונים. להשלמת האווירה החורפית, יימכר במקום שוקו עם קצפת ערמונים, וכן קרמבו ערמונים בציפוי שוקולד לבן (18 שקלים) ועוד.

דוד לאור, גן גדעון, ירושלים, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 07:30-19:00, שישי 07:30-15:00

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חודש הדרים בקלארו. אפיק גבאי,
חודש הדרים בקלארו/אפיק גבאי

חודש הדרים בקלארו

החל מה-10 בינואר ולמשך חודש ימים, תקדיש מסעדת קלארו בראשות השף רן שמואלי תפריט המבוסס כולו על הדרים. התפריט - פרי שיתוף הפעולה של שמואלי ושף המסעדה בפועל טל פייגנבאום לפרדסנים מאזור עמק חפר, יציע מנות חורפיות המשלבות תפוזים, קלמנטינות, פומלות ולימונים, ויכלול למעלה מעשרה זנים שונים עם שימושים יוצאי דופן בפירות.

בין המנות בתפריט: קרפצ'ו של לוקוס עם וינגרייט של אשכולית אדומה, שומר, שמן נענע ופילטים של הדרים; סלט חזיר קריספי - פומלות, קרם שומר, עשבי תיבול ווינגרייט של קרמל פומלה; ג'יבנה והדרים- גבינת ג'בנה עטופה בעלי גפן עשויה בגריל, סלט עלים ירוקים רענן, פילטים של תפוזים ותפוזים סינים ופריקי מטוגן; חזה ברווז עם סלט של גזרים, עלי גזר ותפוז סיני על קרם של גזר ותפוזים עם קרמבל בשר קריספי; אסאדו בקר מבושל בתפוזים עם פירה חרדל ובצל מקורמל ורוטב קלמנטינות וחמאה; מינוט סטייק של הדרים - בשר דקיק צרוב במרינדת תפוזים צ'ילי ושום, סלטון עשבי תיבול ותפוזים מקורמלים.

באגף הקינוחים תוכלו למצוא קרפצ'ו של ארבעה סוגי הדרים - לימונים שרופים, פומלה, אשכולית תפוז דם ותפוז סיני מוגש עם עוגת ספוג וקרם לימון עם שמן הדרים ופורטוקלי- עוגה עשויה פילו ספוגה בסירופ הדרים עם מוס לבנה. בנוסף יוצע תפריט קוקטיילי הדרים.

קלארו, הארבעה 23 פינת דוד אלעזר, תל אביב, 03-6017777

פופ אפ שטרודלים. שני בריל,
קולקציית השטרודלים של שטפן/שני בריל

פופ אפ שטרודלים של שטפן, ת"א

במהלך החודשים ינואר ופברואר, יושק בבייקרי האוסטרי 'שטפן' פופ אפ שמח וחורפי עם תפריט של שמונה סוגי שטרודלים מתוקים ומלוחים, בפרשנות עכשווית, עשויים במלאכת יד. את מנות השטרודל יגישו במקום לפי מיטב המסורת הוינאית, בצלחת פורצלן שלצדה תוספת גלידה טרייה שנעשית אף היא במקום מידי יום וקצפת מתקתקה או לצד שמנת חמוצה בגרסה המלוחה (42 שקלים למנה).

בין השטרודלים שתוכלו לדגום מאגף המתוקים תמצאו שטרודל במילוי תפוחים קלאסי, שטרודל במילוי דובדבנים וגבינה, שטרודל במילוי קרם שקדים ואגסים, או שטרודל מוצרט קוגל עם שוקולד ומרציפן. באגף המלוח תמצאו שטרודל במילוי כרוב, כרישה ומוצרלה מעושנת, שטרודל במילוי תפוחי אדמה ובצלים, שטרודל במילוי תרד, בצל ירוק מנגולד ופטה, ושטרודל במילוי מגוון פטריות עם גבינות ועירית קצוצה.

שטפן, טשרניחובסקי 21 תל אביב, שעות פתיחה: א - ה 12:00-22:00, שישי 10:00-22:00, שבת 12:00-22:00, 03-6799788

עוגת אגוזים מאפה נאמן. נאמן סטודיו,
עוגת אגוזים מתוך קולקציית ט"ו בשבט של מאפה נאמן/נאמן סטודיו

קולקציית ט"ו בשבט בקפה נאמן, רחבי הארץ

רשת "מאפה נאמן", משיקה קולקציה חדשה וחגיגית לכבוד ט"ו בשבט. הקולקציה משלבת פירות טריים לצד פירות יבשים, שילובים של אגוזים טבעיים ושלל גרעינים, לצד תבלינים מעניינים ותוספות כמו קרם פטיסייר, שוקולד לבן ומייפל.

בין היתר תמצאו בקולקציה החדשה: לינזר (טורט) אגוזים דובדבן, לינזר (טורט) אפרסק אגוזים, פאי אגוזים, בחושה תותי פרוטי - עוגה בחושה עם דובדבני אמרנה, שזיף מיובש ואגוזי לוז בציפוי שוקולד לבן, עוגיות פיצוץ גרעיני ועוד דברים רבים.

את הקולקציה ניתן כבר לטעום ב-49 סניפי הרשת הפזורים ברחבי הארץ

פסטיבל סיפורי מרק. Funia,
פסטיבל סיפורי מרק, מרקים ב-10 שקלים/Funia

פסטיבל "סיפורי מרק" באשדוד

שבוע המרק באשדוד חוזר לעיר בין התאריכים 16-22 בינואר. 15 מסעדות בעיר יוסיפו לתפריט שלהן מנת מרק מיוחדת למשך שבוע, במחיר של 10 שקלים בלבד. בין המרקים יחכו לסועדים מרק מינסטרונה איטלקי במסעדת לוצ'נה, מרק שורפה בוכרי ב"מפגש חברים", מרק ח'רירה בשניצל ג'יג'י, בורשט במטילדה, מרק עדשים הודי במסעדת נמסטה, מרק אונטריב מעושן בסומקאיט, מרק בוקרים בטמדה, מרק בטטה בפיתה בסטה, מרק עגבניות בברבריני ועוד.

אירוע פתיחת הפסטיבל יתקיים ב-13 בינואר, בבית אריה קלנג בעיר, עם דוכני מרק של כל המסעדות המשתתפות, שיגישו טעימות של מרקים מעדות שונות ובשלל טעמים, ובהמשך השפית ועיתונאית הקולינריה מאיה דרין, בסיפורי מרק מחממים ומשעשעים שצברה לאורך השנים, ומופע של הזמר והפזמונאי אביהו מדינה עם מיטב שיריו. להזמנת כרטיסים לאירוע.

"סיפורי מרק" - שבוע המרק הישראלי במסעדות אשדוד, 16-22 בינואר, במגוון מסעדות.. פרטים נוספים בפייסבוק "תיירות אשדוד - Visit Ashdod"

ארוחת צוקמן ראמן של תום שמיר. גל קלדרון,
ארוחת צוקמן ראמן של תום שמיר/גל קלדרון

קמאקורה מארחת את השף תום שמיר לארוחת ראמן, רמת גן

מסעדת קמאקורה השוכנת במלון הבוטיק אינדיגו ברמת גן, ממשיכה במסורת ארוחות קייסקי ותארח את השף תום שמיר (תום תום ראמן) לשתי ארוחות משותפות עם השף איליה גולדמן בימים שני ושלישי, 24-25 בינואר.

תום שמיר, לשעבר טבח במסה וקיצ'ן מרקט ושף מלון וייט וילה בת"א. היום הוא מבשל ראמן משובח שנקרא צוקמן - Dipping Ramen ובו האטריות והתוספות מוגשות בנפרד מהציר, כשהמטרה היא לקחת את האטריות ולטבול אותן בציר ולא לערבב את כל הכל ביחד. את כל מרכיבי הראמן הוא מכין בעבודת יד - מהציר ועד האטריות.

בארוחה המשותפת יגישו צמד השפים תפריט טעימות הכולל 6 מנות וקינוח. בין המנות שיוגשו: טוסטדה - טרטר טונה, סלסת אבוקדו, חלמון כבוש מגורד; ארטישוק בגריל- קרם ארטישוק ירושלמי מקורמל בגליז מיסו וציפס ארטישוק. לעיקרית מנת ראמן לבחירה על פי סוג החלבון: בקר מעושן - ציר בקר מעושן, טארה סויה ובקר, אסאדו מעושן, ביצה, בקצ'וי צרוב, דייקון מגורד, ווסאבי, שערות צ'ילי; צוקמן ראמן עוף - ציר עוף סמיך בהיר, טארה סויה, שמאלץ ארומטי, אטריות רחבות, צ'אשו חזה, קראגה, ביצה, תירס; ראמן דג - ציר עצמות דג צלויות צלול, טארה סויה, סורימי, פילה דג, צ'יפס גפרורים, ביצה, בוניטו ואצות, ליים או ראמן טבעוני - ציר בצל מקורמל, שיטאקה וירקות שורש, אטריות דקות, טארה מיסו שומשום, צ'אשו כרוב, במיה צרובה, חציל צרוב במיסו. הארוחה בשיתוף בירה אסהי כוללת בקבוק בירה ראשון חינם לכל סועד. מחיר: 240 שקלים לסועד.

קאמקורה, מלון אינדיגו רמת גן, 073-2777778. כשר בהשגחת צהר

ארוחה ספרדית אסטריה. רו בירן,
ארוחות בהשראה ספרדית/רו בירן

שבוע 'הכוכבים של אסטרייה' - ארוחות בקונספט ספרדי (ת"א, חיפה ואשדוד)

מותג הבירה הספרדי, אסטרייה דאם, משיק החודש את פרויקט 'הכוכבים של אסטרייה' יחד עם ארבעה שפים מובילים. השפים מיכאל גרטופסקי (וניה ביסטרו), מוטי טיטמן (מלגו ומלבר), הלל תווקולי (אנימר) ויחי זינו (פסקאדו) חזרו בחודש שעבר מטיול של קולינריה ספרדית בברצלונה שם ביקרו, טעמו וקיבלו השראה ממיטב המסעדות בעיר. כעת, כל אחד מהשפים יארח ערב מיוחד וחד פעמי אצלו במסעדה עם תפריט שנבנה בהשראת הסצנה הקולינרית של ברצלונה, ובליווי בקבוק אסטרייה דאם לסועד.

הארוחות יתקיימו בתאריכים 17-22 בינואר. מחירים: החל מ-530 שקלים לזוג סועדים (הנחה למחזיקי אמריקן אקספרס).

לפרטים נוספים על הארוחות והזמנת כרטיסים

אביתר מלכה מתארח בפיד. ספיר קוסה,
אביתר מלכה מתארח בפיד/ספיר קוסה

ארוחת טעימות חד פעמית של אביתר מלכה ב-FEED, ת"א

חלל העבודה המעוצב FEED מבית היוצר של בית קנדינוף, מארח את השף אביתר מלכה, זוכה תוכנית הריאליטי משחקי השף לערב אחד בלבד. ביום רביעי, ה-12 בינואר יהפוך החלל של פיד למסעדת שף בה יגיש מלכה ארוחת טעימות בת שבע מנות, על טהרת הדגה הטרייה וירקות החורף.

המנות שיוגשו במסגרת הארוחה : פוקאצ'ה בהתפחה של 72 שעות, בצק קרואסון כרוך על אצטרובלים בניחוח אורנים לצד פלפל שושקה שרוף חמאת אריסה וזיתי טאסוס שבורים; לבבות ארטישוק טרי גרמלוטה של זעתר ואיולי לימונים עוקצני; סשימי דג ים על גספצ'ו שקדים לבנים וסלסת מלפפונים ושאלוט; תבשיל עולש בר חוביזה ואפונת גינה נמסים, קלמארי צרוב, חמאה חומה וקראמבל חלה; טורטליני עגבניות שרופות ומולים שחורים בחמאת עגבניות; פילה דג ים עטוף בדף כרישה צרוב בתנור אבן ברוטב צלפים והדרים; ולקינוח - טארט לימון קלאסי וקצפת רכה לקינוח. מחיר לסועד - 390 שקלים.

FEED, שוקן 23 תל אביב, 052-9568922

בריגדריה. לוסיאנה ברסלר,
בריגדריה/לוסיאנה ברסלר

בריגדריה - בוטיק קינוחים ברזילאי, נפתח בשוק הכרמל

הקונדיטורית הברזילאית, מיירי נוסבכר, פותחת בשוק הכרמל דוכן של קינוחים ברזילאים, ובראשם הבריגדרו. לפני 3 שנים, כשעלתה לארץ , פתחה נוסבכר בריגדריה ברעננה, ובימים אלה פתחה דוכן של קינוחים ברזילאים בשוק הכרמל בתל אביב.

הדוכן יתמקם ממש במרכז השוק (הכרמל פינת מלן), ובו ימכרו כדורי בריגדרו במבחר טעמים, קאפקייס של בריגדרוס, (שוקולד וגזר), עוגות אישיות ממגוון הקונדיטוריה הברזילאית, צנצנות של ממרחי בריגדרו, טפיוקה ופרופה ברזילאים איכותיים, גווארנה (משקה ברזילאי) ועוד.

הבריגדרו הוא הממתק הלאומי של ברזיל, בעל מרקם קטיפתי ועשוי מתערובת של חלב מרוכז שוקולד בלגי וקרם חלב, אליה מוסיפים טעמים ותוספות כמו שוקולד מריר קלאסי, פיסטוק, קוקוס קלוי, שוקולד חלב, שקדים לימון, תות ועוד. את מסורת הכנת הבריגדרו למדה מיירי בברזיל וכל בריגדרו עשוי על ידה בעבודת יד. בין הטעמים שיימכרו במקום: חמאת בוטנים, קפה, צ'ורוס, פיסטוק, לימון, קוקוס, קוקוס קלוי, שוקולד מריר, תות, דולצ'ה דה לצ'ה, אוראו, נוטלה, קיט קאט, קרמל מלוח, קינדר בואנו, שוקולד לבן, שוקולד בלגי ועוד, זאת לצד מתוקים נוספים. מחיר: 7 שקלים ליחידה.

בריגדריה בשוק הכרמל, הכרמל 17 , פינת מל"ן, שעות פתיחה: ראשון - חמישי 10:00-18:00, שישי 9:00-14:00

KFC. יח"צ KFC,
KFC מגיעה לזכרון/יח"צ KFC

KFC פותחת סניף נוסף בזכרון יעקב

רשת KFC ישראל פותחת היום סניף נוסף, הפעם בזכרון יעקב וחושפת כי בקרוב תפתח שני סניפים חדשים באזור חיפה: חוצות המפרץ והקריון.

הסניף החדש שנפתח היום, התמקם בקניון מול זכרון בזכרון יעקב, כאשר השניים הנוספים ייפתחו בשבועות הקרובים ויביאו את מספר מסעדות KFC בישראל ל-11 וימשיכו את מגמת ההתרחבות של הרשת הבינלאומית לכל רחבי הארץ, תוך הנגשה של המנות האהובות של הרשת לקהל הישראלי.

התפריט בישראל שומר על הטעם המקורי המבוסס על מתכון סודי של 11 תבלינים ומסורת ההכנה של המנות במסעדות הרשת ברחבי העולם.

KFC, קניון מול זכרון, ראשון-שבת: 12:00-22:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully