וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רושפלד עשה כמה דברים מוזרים בשנים האחרונות, הפעם הוא הצליח להפתיע גם אותנו

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 7:42

קולינריק, הסופר-מעדניה החדשה בהובלתו של יונתן רושפלד, מעניקה, סופסוף, לתושבי רמת גן וגבעתיים את האפשרות לרכוש אוכל ביתי מוכן גם בשישי בערב ובשבת. יצאנו לטעום כדי להבין האם באמת מדובר בשדרוג משמעותי לאיכות החיים

קולינריק. אלכס לפינר,
עומד בקדמת הבמה. רושפלד/אלכס לפינר

לאורך השנים, אחד מחוקי האצבע ברמת גן-גבעתיים הציב בפניכם שתי אפשרויות אם נתקעתם בלי ארוחה לשישי בערב ואין לכם רצון או יכולת ללכת למסעדה: לרכוש אוכל ביתי באחת מהמסעדות/מעדניות הרבות על רצועות כצנלסון-סירקין-ביאליק עד שעות אחר הצהריים המוקדמות, או לנסוע לסניפי דגל של טיב טעם (רמת החייל) או קשת טעמים (פתח תקווה) בשעות הערב. מאחר שלרובנו, במיוחד בעידן הנוכחי, אין שום רצון להוציא את הרכב ולנסוע קילומטרים כדי להביא אוכל הביתה, במקרה שנזכרנו מאוחר מדי קרוב לוודאי שניתקע עם עוד משלוח מיותר, יקר וחסר ייחודיות של פיצה או המבורגר.

בסירקין תמצאו סניף קטן של טיב טעם ובאזור כפר הישוב שוכנות שתי מעדניות רוסיות מיתולוגיות ומשובחות. בכל אלה יש מלאי מכובד של מקררים ומדפים עם מוצרים נוטפי שומן מהמטבח האירופי, אך אין עמדת אוכל מוכן, תופעה מדהימה לכשעצמה כשמדובר בעיר גדולה כל כך. תהליך האולטרה-חילוניזציה שעוברת רמת גן מאז כניסתו של כרמל שאמה הכהן ללשכת ראש העיר קיבל בתחילת ינואר בוסט משמעותי - קולינריק, סופר-מעדניה מבית קשת טעמים, שעליה מוטבעת החותמת של השף יונתן רושפלד. המקום הזה פתוח שבעה ימים בשבוע ומוכר מוצרים לא כשרים בלב רחוב ביאליק השמרני, בסמוך לבניין העיריה.

קולינריק. אלכס לפינר,
מבחר גדול היישר מבית היוצר של קשת טעמים/אלכס לפינר

בין אם רושפלד הוא באמת השף שאחראי למאכלים הללו או לא (בסופו של דבר, הוא חתום על האוכל. כמה מזה הוא באמת מייצר? אתם תשפטו), הבשורה העיקרית מנקודת המבט העסקית היא הניסיון של קשת טעמים לחדור את ביצורי גוש דן, שאליהם התקשתה כל כך להיכנס לאורך 20 שנות קיומה. כשמסתכלים על המפה של סניפי הרשת, מגלים שאף לא אחד מהם שוכן בחגורה המקיפה את תל אביב (הסניף הקרוב ביותר, בפתח תקווה, נמצא בחלק הצפוני והמרוחק יותר של העיר). יש לציין שבעלי הרשת אריאל לכט זיהה פה הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים, את הוואקום שקיוו לסגור אלה שמשוועים לנישה שלו לא היה קשה למלא. בקרוב ייפתח סניף גם במודיעין, וזו כבר תהיה הצהרה של ממש.

לפחות על פי השבועות הראשונים, נראה שהפרויקט הזה החל ברגל ימין. בפעמיים הראשונות הגענו ביום שישי בצהריים, היה מפוצץ ולא נכנסנו, בגלל הצפיפות הבלתי נסבלת ומחשש לחשיפה מוגברת לקורונה. הפעם השלישית הייתה בצהרי שבת. העפנו מבט, האוכל נראה בעינינו עצוב ולא טרי (למען ההגינות נציין שמדובר במראה עיניים ובהתרשמות בלבד ללא טעימות. יכול להיות שגם האווירה הרגועה מדי השפיעה). לאחר הניסיונות הכושלים נתנו צ'אנס רביעי, הפעם בשישי לפנות ערב.

זו הייתה בחירה נכונה. המקום מתרוקן בשעה הזאת. התרשמנו עמוקות מיופיו, מהסדר ומתחושת החדש. נעזוב את כל זה, אמרנו לעצמנו, אנחנו פה בשביל האוכל המוכן ותו לא. עוד מעט שש בערב והבטן מקרקרת.

עוד בוואלה!

ואז שילמתי על שווארמה ושתייה 83 שקלים ומשהו בי נשבר

לכתבה המלאה
קולינריק. אלכס לפינר,
קולינריק/אלכס לפינר

הוויטרינה נראתה לנו מאוד מוכרת, שכן בכל המאכלים בה נתקלנו בסניפים הגדולים של קשת טעמים. מה לא היה שם? הסוסג' האהוב ועוד מספר פריטים שזכרנו, אבל בסך הכול המבחר היה לא רע וגם טוב מראה. לא הכול נראה מגרה, אבל היו דברים שבהחלט כן. במקום להלאות אתכם בפסקה מבולבלת נעשה את זה מסודר.

מנות מתוך קולינריק. דוד רוזנטל
המנות על המחבת/דוד רוזנטל

התפריט שלנו (המחיר בסוגריים הוא לקילו)

  • שרימפס ברוטב שמנת (129 שקל) - לקחנו 430 גרם (55 שקלים), מנת שרימפס עטופה בשמנת בטמפרטורת החדר (ניתן גם לחמם) שבהחלט עמדה בציפיות ואפילו מעבר לכך. מצוין ויקר, כמצופה משרימפס.
  • קציצות בשר ואורז עם לימון (79 שקל) - חמצמץ וטעים, הבשר, האורז והלימון משתלבים נהדר.
  • שוק אווז בשום (149 שקל) - נימוח ומתובל היטב, טעים בטירוף, אבל אפילו הבחור שהגיש לנו הופתע מכך שאנחנו בוחרים במנה יקרה כל כך. שוק אחת עלתה לנו 35 שקלים.
  • קציצות עוף עם הודו (79 שקל) - החימום הראשון על מחבת היה סתמי. השני בתנור כבר הפך אותן לראויות.
  • לזניה בשר (99 שקל) - נזכרתי שכבר לקחתי בעבר את המנה הזאת בקשת טעמים והיא הייתה בעייתית. בלזניה מושלמת הבשמל משתלב היטב עם שאר המרכיבים. בלזניה הזאת הוא דומיננטי ומאפיל על הגבינה והבשר.
  • גלילת חצילים (69 שקל) - לא מדהים. הטעם בגלילת חצילים אמור להיות משמח ולא עמד ברף הציפיות.
  • סלט ביצים (75 שקל) - האיכות הייתה טובה בסך הכול, אם כי לפי הסופרלטיבים ששמענו עליו ציפינו לקצת יותר. חסר בצל שיוסיף קצת טעם.
  • קנישס בשר (89 שקל) - יחס הבצק-בשר מאוזן וזה מצוין. אחד מהפריטים שבקשת טעמים תמיד התגאו בהם, ולא בכדי.
  • אורז פרסי עם פול (49 שקל) - כיפי, מאוורר, קליל, נעים וטעים. התוספת המושלמת.
  • כיסונים עם בשר (79 שקל) - הם היו מוכנים לאכילה כבר בהגשה, ולכן החימום הפך אותם לקצת מושיים מדי. בשנייה ממש צרבנו אותם והם היו מעולים.
seperator

יצאנו עם חשבון של כ-320 שקל, כשאת הארוחה חילקנו לשניים - לשישי ולשבת. בסך הכול נהנינו ואפילו הופתענו לטובה מאיכות האוכל ומזריזות ההכנה (5-7 דקות חימום על המחבת, 10 דקות בתנור, פחות מזה אם אתם מעדיפים מיקרוגל - ויאללה, מתחילים לטרוף). מאחר שמדובר בשתי נפשות, החשבון הסופי יוצא כ-80 שקל למנה, סכום מאוד לא זול. עם זאת, יש לציין שוב כי בפלך הזה של מדינת ישראל אין עוד מקום שהופך את ארוחת הערב הקנויה שלכם לזמינה כל כך, מה גם שהמחירים במעדניות הכשרות, שמספקות תפריט הרבה פחות עשיר, לא נמוכים יותר, אם בכלל.

האם אנו ממליצים? כן, אבל בעירבון מוגבל. אם אתם בעניין ארוחת ערב ביתית אמיתית, תתחילו לבשל, זה יעלה לכם פחות מ-160 שקל לזוג וירגיש מיוחד יותר. אם אתם מחפשים קיצורי דרך ונמאס לכם משליחים על אופנועים, קולינריק היא אופציה מצוינת וייחודית, גם ואולי בעיקר בסופי שבוע. כנראה שלא תהפכו את זה להרגל, אבל קרוב לוודאי שכן תחזרו.

קולינריק, ביאליק 39 רמת גן, 077-602-2223, פתוח כל השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully