וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים רק עכשיו מגלים את האמת מאחורי השם של M&M's

17.4.2022 / 0:01

M&M's הם אחד המותגים הפופולריים ביותר שיש. סוכריות השוקולד הרב-צבעוניות בצורת כפתורים נמצאות על המדפים מאז 1941 - אך רבים לא יודעים מה מסמלים ראשי התיבות של השם

קים קרדשיאן חשפה את הדרך הנכונה לאכול M&M's/kimkardashiansnap

כמעט כולנו אוהבים ממתקים וגם מי שלא בטוח מכיר את חטיפי M&M's שנמצאים על המדפים מאז 1941 - סוכריות בצבעים שונים, שההבדל ביניהם הוא בתכולתם. כיום מיוצרים ממתקי M&M's הממולאים בשוקולד, בוטנים, שקדים, חמאת בוטנים, ריבת חלב, פצפוצי אורז, בייגלה ועוד. על כל ה-M&M's מצוירת האות M, אבל האם חשבתם פעם מה משמעות האות והשם?

כמו שרובנו יודעים, חטיפי M&M's מיוצרים על ידי היצרן שהביא לעולמנו את חטיף "מרס" - השוקלד המוכר והטעים עם הקרמל, אז אולי ניחשתם שלפחות אחת מהן היא לכבודה של החברה שמייצרת את הממתק - חברת מרס, אבל מה משמעות ה-M השנייה?

סוכריות M&M's. aperturesound, ShutterStock
סוכריות M&M's/ShutterStock, aperturesound

מסתבר שהסוכריות מבוססות על מותג בריטי ותיק יותר, סמארטיז. במהלך מלחמת האזרחים הספרדית בסוף שנות ה-30, פגש בנו של מייסד חברת מרס, פורסט מרס, בחיילים אמריקניים שהתלהבו מהממתק הבריטי, בשל העובדה שהסוכר בו הוא מצופה מונע מהשוקולד להידבק לאצבעותיהם. הוא רצה לחקות את ההצלחה ויצא גרסה משלו לממתק, אבל מאחר שבארצות הברית כבר היה ממתק בשם "סמארטיז", הוא נאל. לבחור שם אחר.

המשמעות של השם הנבחר, M&M, היא "מרס ומארי". אז המרס הוא אכן אחד מה-M אבל מי זה מארי? אז ככה, פורסט מרס, בנו של פרנק מרס שייסד את החברה, נכנס לעסקים של אביו והשתלט עליהם לאט לאט. הוא שינה את שם החברה ל-Mars, Inc והחליט לגייס את עזרתו של המתחרה שלו מחברת "הרשי" כדי שיעזור לחברה שלו והלך למשרדו של וויליאם מארי.

השניים החלו לשתף פעולה ופורסט נכנס לשותפות עם בנו של מארי, מה שהוליד את המותג M&M's. ה-M הראשונה של שמו של מרס והשנייה על שמו של ברוס מארי, בנו של וויליאם.

עוד על שוקולד

אחרי שתראו איך נראים פולי קקאו מבפנים - לעולם לא תאכלו יותר שוקולד

לכתבה המלאה

ככה נראתה פרסומת שלהם בשנות ה-70'

M&M's הושקו לראשונה ב-1941 כשהצבע המקורי של השוקולד היה חום והמוצר יועד בתחילה לצבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה. המטרה היתה לייצר חטיף שלא יימס בקלות וכך הומצא ציפוי הדרז'ה המוכר שבזכותו המוצר הותאם לתנאי השטח ועזר בהעלאת מוראל החיילים.

וככה היום

עוד עובדות על הסוכריות המצליחות -

  • סוכריות השוקולד והבוטנים של M&M's הפכו בשנת 1984 לחטיפים הרשמיים של המשחקים האולימפיים.
  • M&M's הפך לממתק הראשון בחלל, כאשר נבחר על-ידי האסטרונאוטים של מעבורת החלל הראשונה ב-1980 להיכלל באספקת המזון שלהם.
  • בכל יום מיוצרים 400 מיליון חטיפי M&M's;
  • הצריכה השנתית העולמית של M&M's תכסה 73 פעמים את היקף כדור הארץ מקצה לקצה;
  • ב-1995 ערכה MARS סקר בו התבקש הציבור האמריקני לקבוע את הצבע החדש שיתווסף לשאר הצבעים. כ-10 מיליון איש השתתפו במשאל והצבע הכחול נבחר ברוב של 54%;
  • ב-2002 נעשה סקר גלובאלי בו נבחר הצבע הסגול;
  • בשנת 2008, הושקו פרצופים לכל אחת מסוכריות M&M's, מה שאפשר ללקוחות להתחבר לאישיות של הממתק שלהם;
  • בשנת 2017 הושקו סוכריות M&M's קרמל והן גם הגיעו להודו, 75 שנה לאחר שהחלו להימכר בארה"ב;
  • M&M's הוא המותג הצומח ביותר בסגמנט הנשנושים בישראל, מכירות המותג עלו ב-13% השנה מול שנה שעברה, בעוד סגמנט הנשנושים כולו היה בירידה של 4%, לפי נתוני Storenext.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully