וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום עשינו היסטוריה": ליווינו את השפים הזוכים ברגעים המרגשים

יאיר גת, אבו דאבי

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 8:58

הדמעות של רז רהב, הנבואה של שר התיירות והמינגלינג עם קולגות מערב הסעודית. יאיר גת ליווה את השפים הזוכים באחד הערבים המרגשים בהיסטוריה של הקולינריה הישראלית

רגעי הזכייה של רז רהב במקום השלישי ברשימה/יח"צ סן פלגרינו

בוידאו: רגע ההכרזה המרגש

"כשהגענו לעשיריה האחרונה" סיפר לי שף רזי רהב ממסעדת OCD, "התחלתי לבכות מהתרגשות. זה לא רק להיכנס לרשימת חמישים המסעדות הטובות. זה להיכנס לעשר הטובות".

תועפות של התרגשות חגיגית ומתח תחרותי מילאו את אולם הכנסים, בו הוכרז מיקומן של חמישים מסעדות נבחרות, ברשימת חמישים המסעדות הטובות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. סביב השולחנות העגולים ישבו שפים, מסעדנים, אורחים ואנשי תקשורת מטוניס, מצרים, ירדן, לבנון, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, וכן. גם מישראל. תחרות 50 Best שממומנת ברובה על ידי מותגי המים סן פלגרינו ואקווה פנה, הגיעה השנה, בפעם הראשונה, לשכונה שלנו כשברשימת המסעדות הטובות ביותר משובצות שש מסעדות ישראליות.

"הסיבה להתרגשות כפולה", הסביר אחד המארגנים הוותיקים של התחרות, שפגשתי ליד הבר, לפני תחילת ההכרזה "כל שף שהגיע לכאן יודע שהוא ברשימה. עכשיו זה עניין של מיקום". מה שיותר מרגש לדבריו, זה שבשונה מתחרויות באירופה, שכוללות לרוב רק מספר קטן של משתתפים חדשים מדי שנה, המשתתפים בטקס הזה, עושים זאת בפעם הראשונה.

השפים הישראלים שנכנסו לרשימת 50 המסעדות הטובות. יח"צ סן פלגרינו,
השפים הנרגשים, רגעים לפני ההכרזה/יח"צ סן פלגרינו

המסעדות שהגיעו לרשימה נבחרו על ידי פאנל בן 250 שופטים מתשע עשרה מדינות, שחולקו לשישה אזורים. כל אחד מהשופטים: שפים, מבקרים ופודיז כבדים, התבקש לבחור שש מסעדות מהאזור שלו ואחת מאזור אחר, על בסיס החוויה הכוללת. המסעדות לא יכולות להגיש מועמדות, המבקרים חייבים להישאר אנונימיים ולמרות שההצבעה היא נטולת קריטריונים, הם חייבים להיצמד לתקנות השיפוט.

את עשרת המקומות האחרונים, איישו בעיקר מסעדות אסיאתיות. וכשהמנחה הגיעה למקום הארבעים ואחד, השמחה בשולחן שלי הייתה רבה: היי, אנחנו לא בעשיריה האחרונה. המקום הארבעים המכובד אליו הגיעה מסעדת "מלגו ומלבר", מילא אותנו בהתרגשות שהלכה ועלתה במהלך ההכרזה על העשיריה השלישית, עד שהתפוצצה עם "פסקדו" במקום העשרים וארבע. מה שהופך אותה למעשה למסעדה הכשרה הטובה בעולם.

בעשיריה השנייה שימחו אותנו מאוד שתי מסעדות ישראליות :"אנימאר" ו"הבסטה" במקומות 17 ו-14 בהתאמה. ואז, עם הכניסה לעשרת המקומות הראשונים זה התחיל יותר מותח. "ג'ורג' וג'ון" במקום התשיעי. וואו. עכשיו, האם רזי רהב, השף הישראלי היחיד שנשאר, יתמקם בחמישייה הראשונה? בשלישייה הראשונה? אולי אפילו במקום הראשון?

רז רהב זוכה. יח"צ סן פלגרינו,
רז רהב, מתברג למקום השלישי ברשימה/יח"צ סן פלגרינו

אל המקום הראשון ברשימה הגיעה בסופו של דבר מסעדת 3 FILS מדובאי. לדברי המנחה מדובר במקום חצי מחתרתי שלא לוקח הזמנות. ישראל, כמדינה, תסתפק במקום השלישי והסופר מכובד. "זה לא יעשה טוב רק למסעדות" ניבא באזני שר התיירות יואל רזבוזוב, שכיבד את האירוע בנוכחותו. "זה יעשה טוב לישראל". שאלתי אותו מתי ישראל תיפתח שוב לתיירות והוא אמר שעובדים על זה. נחזיק אצבעות.

בנוסף להתרגשות מהזכיות, אי אפשר היה שלא להתרגש מקבלתה הטבעית של הקולינריה הישראלית למרחב, בין מרוקו לערב הסעודית ובין לבנון לקטאר. בגדול, כמו שאמר לי חבר מדרום אפריקה, על כוס של וודקה מרטיני, באפטר פארטי של ההכרזה: "היום עשינו היסטוריה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully