וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: 6 מסעדות ישראליות ברשימת ה-BEST 50 היוקרתית

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 20:29

דירוג המסעדות היוקרתי BEST 50 של סן פלגרינו מפרסם לראשונה רשימה של המסעדות הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון, וישראל מככבת עם 6 מסעדות ישראליות בפנים, שתיים מהן בעשיריה הראשונה

רז רהב זוכה. יח"צ סן פלגרינו,
רז רהב עולה לבמה לקבל את הפרס/יח"צ סן פלגרינו

דירוג המסעדות היוקרתי 50 BEST של מותג סן פלגרינו הוא מהנחשבים והיוקרתיים ביותר כיום בעולם הקולינריה. לרשימה הראשית של 50 המסעדות הטובות בעולם (שבמקום הראשון שלה נמצאת מסעדת נומה מקופנהגן), יש גם תת רשימות על פי איזורים, 50 המסעדות הטובות באסיה, ו-50 המסעדות הטובות באמריקה הלטינית. כעת, לראשונה, מאז הושקה הרשימה המבוקשת לפני 20 שנה, מתפרסמת גם רשימה הסוקרת את 50 המסעדות הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון.

בטקס חגיגי שנערך הערב (שני) באבו דאבי, הוכרזה רשימת המסעדות הטובות ביותר החדש, של אפריקה והמזה"ת וברשימה המכובדת נמצא ייצוג של לא פחות מ-6 מסעדות ישראליות.

רז רהב, מסעדת OCD, תל אביב. חיים יוסף,
רז רהב ו-OCD, המסעדה השלישית הטובה במזה"ת/חיים יוסף

ואלה המסעדות שנכנסו לרשימה:

השף מוטי טיטמן, עם מסעדת מלגו ומלבר שלו בשדרות רוטשילד, ששומרת על רמה גבוהה ויציבות כבר לא מעט שנים, מקבלת ביקורות טובות ואת אהבת הקהל מתברגת במקום ה-40 ברשימה. בהצגת המסעדה נאמר בטקס כי טיטמן, השף הצעיר מוביל את המסעדה כבר כמעט עשור, ושהיא אחת המסעדות הפופולאריות והמעודכנות בת"א.

פסקדו, של השף יחי זינו, היחידה מבין המסעדות הישראליות שלא מגיעה מתל אביב, מסעדת הדגים הכשרה מאשדוד וחביבת המבקרים ואנשי האוכל, נכנסת למקום ה-24 ברשימה, ובכך הופכת למעשה למסעדה הכשרה היחידה ברשימה.

למקום ה-17 מגיעה מסעדת אנימאר של השף הלל תווקולי, שנפתחה בנובמבר 2019, זוכה גם היא להכרה וכבוד עם מקום מכובד מאוד ברשימה. תווקולי נחשב לאחד השפים המוכשרים בסצנה המקומית.

למקום ה-14 מגיעה מסעדת "הבסטה" בשוק הכרמל, בניצוחו של השף אילון עמיר, שזוכה גם היא לכבוד והכרה עם מקום מעולה ברשימה.

עוד בוואלה!

השף אסף גרניט קיבל כוכב מישלן

לכתבה המלאה

ובעשיריה הראשונה:

ג'ורג' וג'ון, של השף הצעיר והמוכשר תומר טל, במלון דריסקו שזכתה לשבחים רבים וביקורות מעולות, מאז שנפתחה במרץ 2019, מקבלת גם היא את ההכרה שהיא ראויה לה וזוכה להתברג למקום ה-9 והכה מכובד ברשימה.

ומובילה את הישראליות ברשימה - OCD של השף רז רהב שמגיעה למקום השלישי והמטורף. OCD זכתה בעבר במקום הראשון של מדריך גומיו שהגיע לארץ, זכייה שעוררה בזמנו לא מעט ביקורת, והעלתה שאלות על הרלוונטיות של המדריך, מאז הוכיח רהב כי מסעדת OCD שלו היא לא טרנד חולף, וכעת היא מתברגת בשלישיה הראשונה של הרשימה היוקרתית והמכובדת. OCD זכתה לתואר המסעדה הטובה ביותר בישראל, ורהב הוא השף היחיד מישראל שאף עלה לבמה לקבל את הפרס.

השפים רהב, טיטמן, תוואקלי וזינו, ואבי זק (הבעלים של ג'ורג' וג'ון ומלון דריסקו) הגיעו לאבו דאבי ונכחו בטקס המרגש, לצד מסעדות מצטיינות נוספות מהאיזור - איחוד האמירויות, טוניסיה, מרוקו, לבנון, כווית, עמאן ועוד.

יש לציין שדווקא השפים המוכרים יותר, עם מסעדות בעלות שם גדול יותר, שאף זוכים לככב בלב הפריים טיים נעדרים מהרשימה.

השפים הישראלים שנכנסו לרשימת 50 המסעדות הטובות. יח"צ סן פלגרינו,
השפים והמסעדנים הישראלים שנכנסו לרשימה/יח"צ סן פלגרינו

הדירוג סוקר 50 יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות ממזרח התיכון ואפריקה: ממרוקו במערב הרחוק שלה ועד לאיראן ועומאן מזרחה יותר. הדירוג משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מ-250 מצביעים, המורכבים ממומחי קולינריה אנונימיים מרחבי MENA (Middle East & North Africa).

מטרת הדירוג ליצור רשימה של יעדי הקולינריה הגדולים ביותר ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, הכוללת מקומות סודיים לצד שמות גדולים בקולינריה האזורית, קלאסיקות לצד יעדים חדשנים מסקרנים. רשימת המסעדות הטובות בעולם, המתפרסמת מדי שנה מספקת תמונת מצב של כמה מהיעדים הטובים ביותר לחוויות קולינריות ייחודיות, ומגמות גסטרונומיות עולמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully