וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליף ישראלי מצוין לקדחת "אמילי בפריז": השף אסף גרניט קיבל כוכב מישלן

השף הישראלי המצליח זכה לכבוד הקולינרי האולטימטיבי עבור עבודתו במסעדה הצרפתית "שבור"

מסעדת "מחניודה" בתום הסגר הראשון/צילום: עידו שחם, עריכה: ניר חן

השף הישראלי אסף גרניט זכה לכבוד הקולינרי האולטימטיבי, וזכה בכוכב מישלן ראשון עבור עבודתו במסעדת "שבור" שבפריז. ההכרזה נערכה - כיאה לתקופת קורונה שכזאת - בשידור חי ביוטיוב.

"בראבו! 54 כוכבים חדשים נוספו במחזור 2021", נכתב בהודעת המדריך הצרפתי, "למרות המצב הבריאותי המורכב, הצליחו השפים להציג את מלוא היכולות שלהם, את כשרונם ואת רוח הלחימה המאפיינת אותם".

"Bravoooo": הכרזת מישלן על הזכייה

"שבּור" (Shabour) נפתחה לפני כשנה וחצי ברובע השני של בירת צרפת. היא מציעה שילוב אקלקטי של בר מפואר עשוי שיש, כלים אוריינטליים וצלחות פורצלן וינטאג', לצד ירקות ופירות פזורים, כמיטב המסורת הזרוקה והחיננית של מחניודה. התאורה המעומעמת בערב מלווה בנרות, והאווירה, לפחות כשעוד הייתה אווירה במסעדות, כיוונה לסקסיות פריזאית מעודנת.

התפריט הקצרצר, 11 מנות בלבד בזמן הפתיחה, מציע לפריזאים להצטרף לקונספט החלוקה המוכר פה מעט יותר טוב, ולבצוע לחם שאפוי כשהוא מגולגל על גבי ענף זית, למשל, ומוגש לצד ציזיקי ופתיחים נוספים כמו ביצי חמינדוס עם טחינה, בוטרגה וביצי סלמון או גרבלקס וקרם חזרת.

מנות מעט גדולות יותר נעות כאן מנתח וואגיו על פריקי וחצילים, תמנון שמוגש על באבא גנוש ואריסה, או טורטליני ממולא צ'וריסו שמוגש לצד מחלוטה ולאבנה.

הסערה שאחרי השקט

הערב הראשון של מסעדת מחניודה אחרי הקורונה

לכתבה המלאה

גרניט וצוות "שבור", מעט לפני הפתיחה

גרניט ושותפיו לקבוצת מחניודה - אורי נבון, דן יושע ותומר לנדסמן - החלו לכבוש את בלוטות הטעם הישראליות עם הקמת מסעדת האם הצמודה לשוק הירושלמי.

שנים ארוכות של שולחנות מלאים ורשימת המתנה אינסופית הטיסו את הקבוצה ללונדון, שם הצליחו להרים בהצלחה, בזו אחר זו, מסעדות משגשגות כמו ברברי, פאלומר ו-Coal Office. ההצלחה הבריטית הובילה, באופן טבעי, לשיט נינוח על התעלה, ולפתיחת "בלגן", שלוחה ישראלית שפרמה מעט את העניבה הצרפתית.

באופן אירוני, וחיובי לחלוטין מבחינתנו, דווקא טלטול הרגליים הכבדות הללו, המבוססות מסורת וכללים נוקשים בדרך כלל, הוביל את גרניט וחבריו להכרזה המכוכבת הנוכחית.

אסף גרניט. עידו שחם, עידו שחם
גרניט במחניודה/עידו שחם, עידו שחם

ערב הפתיחה שסימן את סוף סגר הקורונה הראשון שלח את רעות סהר לשבת מול גרניט על הבר של מחניודה, ולקבל גירסה אופטימית ומלאת תקווה של השף. "כל החיים שלי היו בקצב של סרוויס, מפגישה, להרצאה, לטיסה, לזה... וזהו, נעצר", תיאר לפני כשמונה חודשים בלבד, "אבל עכשיו כולם אחרי צום, כולם רוצים לצאת ולחגוג. אם נצליח לשמור על מגמה של עלייה, נצליח להחזיר 90% מהעובדים, זאת השאיפה שלנו".

הדממת המסעדות המקומיות והפיכתן למעין מפעלי משלוחים ותו לא הותירה את חותמה על התעשייה כולה, וגם צרפת לא הצליחה להתמודד עם המגיפה באופן יעיל הרבה יותר, קולינרית לכל הפחות.

לאחר ניסיונות עיקשים לשמר אורח חיים משוחרר יחסית, הוטלו בשבועות האחרונים מגבלות כבדות נוספות על חלקים רבים במדינה, לרבות עיר הבירה שלה, ודלתות המסעדות שבתחומה נותרו נעולות. זאת הייתה גם הסיבה שבגינה נערך הטקס המכובד באופן דיגיטלי בלבד, תוך תקווה למפגש שמח יותר בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully