וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף השבּור: החדשה של אסף גרניט בפריז

2.10.2019 / 11:32

השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה ממשיכים לכבוש את אירופה, אחרי שעשו בלגן בפריז, הם עושים את זה שוב, והפעם עם שבּור, מסעדה חדשה ברובע השני, ששוב שוברת את כל החוקים הנוקשים של הצרפתים

אסף גרניט מהפכה במטבח. מיכה לובטון,
אסף גרניט/מיכה לובטון

מצחיק לחשוב שהכוכבים הגדולים של הקולינריה בפריז, עולם קולינרי שנשען על המטבח הצרפתי המסורתי והנוקשה, הם דווקא חבורה ישראלית עליזה ששוברת את כל החוקים והכללים. אסף גרניט, אורי נבון, דן יושע ותומר לנדסמן, הלא הם קבוצת מחניודה כפי שאנחנו מכירים אותם כאן בישראל, הם לא רק כוכבים עולים בלונדון, עם המסעדות המצליחות ברברי, פלומר ו-Coal Office, הם גם אלו שעומדים מאחורי בלגן, מסעדה ישראלית שהצליחה להפוך לאחת הטרנדיות בפריז, רק נסו להשיג שולחן, גם היום, יותר משנתיים אחרי הפתיחה.

בלגן היתה כל מה שהפריזאים הזדקקו לו, מסעדה משוחררת ורועשת שמגישה צלחות צבעוניות ועמוסות, מין גרסה צרפתית של מחניודה שבה הטבחים מתלוצצים עם הסועדים וגם לא מעט זה עם זה, הסועדים ליד הבר רואים את הכנת המנות, יש אקשן במטבח ואווירה תמידית של חגיגה. רחוק שנות אור ממסעדות המישלן המעונבות ברחובות הסמוכים שבהן נשמעות בעיקר נקישות הסכו"ם בחלל השקט.

ובכן, הבלגן של בלגן לא הספיק כנראה לפריזאים שיצאו מגדרם לפני שבועיים כשהחבורה הישראלית פתחה את "שבּור" (Shabour) מסעדה חדשה ברובע השני. גם בשבּור (כמו הסלנג הישראלי הנפוץ עם דגש ב-ב'), מגישים אוכל ישראלי עם רמזים צרפתיים.

התפריט הקצרצר, 11 מנות בלבד מופיעות בו, מציע לפריזאים את קונספט החלוקה, משהו שאנחנו הישראלים מקבלים כמובן מאליו אבל בפריז נחשב לפריצת כל הגבולות, עם מנות כמו לחם שאפוי מגולגל על גבי ענף זית ומוגש לצד ציזיקי ופתיחים נוספים כמו ביצי חמינדוס עם טחינה, בוטרגה וביצי סלמון או גרבלקס וקרם חזרת. התפריט ממשיך עם מנות קצת יותר גדולות לבחירה כמו נתח וואגיו על פריקי וחצילים, תמנון שמוגש על באבא גנוש ואריסה, או טורטליני ממולא צ'וריסו שמוגש לצד מחלוטה ולאבנה.

"שבּור" היא מסעדה קטנה שרובה בר עשוי שיש יפהפה, עם הרבה כלים אוריינטליים מצד אחד אבל צלחות פורצלן וינטאג' מהצד השני עם ירקות ופירות פזורים על הבר. התאורה המעומעמת בערב מלווה בנרות והאווירה סקסית, כמו שזה צריך להיות בפריז. "שבּור" פתוחה בכל ימי השבוע מלבד יום ראשון, ואפשר להזמין אליה מקומות רק באתר האינטרנט.

Shabour, 19 Rue Saint-Sauveur, 75002 Paris

עוד בוואלה! אוכל

איפה אוכלים בפריז?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully