וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 תשובות מעולות לשאלת השאלות - איפה אוכלים בראנץ' שווה?

יוליה פריליק ניב

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 14:32

זאת ללא ספק עונת הבראנצ'ים, השמש מתחילה לצאת, ואיתה ארוחות הבראנץ' האהובות צצות כמו פטריות אחרי הגשם. הרכבנו לכם רשימה של 23 בראנצ'ים שווים ברחבי הארץ, שעושים כבוד לארוחה הבאמת חשובה של היום

בראנץ' ב-sama. אפיק גבאי,
בראנץ' ב-sama/אפיק גבאי

אחת השאלות שאחנו נשאלים הכי הרבה היא איפה אוכלים בראנץ', או לפחות ארוחת בוקר טובה ומיוחדת, כזו שתשאיר שמחה בלב וחום בבטן.

הקורונה ללא ספק שינתה את כללי המשחק והיום יש פחות מקומות שמתהדרים בבופה עמוס שנגיש לכולם, עם קערות עמוסות מטעמים. זו נותרה נחלתם בעיקר של בתי המלון. רוב המסעדות עברו לפורמט אינטימי יותר, של הגשה לשולחן, מה שמטבע הדברים צימצם כמויות ושפע וחייב את המסעדנים לדיוק רב יותר - איכות על פני כמות.

ובכלל, בראנץ' הוא מושג חמקמק. זו הארוחה שבין הבוקר לצהריים ומשלבת משני העולמות אבל כאן נגמרת בערך ההגדרה הפורמלית ומתחילה המציאות היצירתית. בראנץ' יכול להיות חלבי, בשרי, גם וגם, או טבעוני, מבוסס על טריות או על תבשילים, מרובה פחמימות או דווקא דל בהן, עם אלכוהול או בלי, עם הרבה מנות קטנות או דווקא מכונס לכדי מנה אחת גדולה ועיקרית, וכיד הדמיון הטובה על השף.

הרשימה הבאה לא כוללת כמובן את כל האופציות, אבל מונה בעיקר בראנצ'ים חדשים, ובעיקר השתדלנו לבנות לכם תמהיל טעים ומגוון. קבלו אותם.

צ'נה. אסף קרלה,
בראנץ' בצ'נה/אסף קרלה

בין סרדיניה לתוניסיה: צ'נה, ת"א

בבר האוכל צ'נה החדש של השף תומר אגאי (האוחז בסנטה קתרינה המוצלחת) בקומה הראשונה של מלון בראון תיאודור החלו להגיש ממש לאחרונה גם ארוחות בראנץ', בהשראת דרום איטליה, סרדיניה, תוניסיה וכמובן ישראל.

הבראנץ' משלב מנות קטנות, פיצות ומאפים שמפיק הטאבון הענקי ומנות עיקריות. יש גם חצר פנימית שבה אפשר לסעוד וללגום את אחד הקוקטיילים המקוריים, שהורכבו בהשראת יעדים באיטליה. בגזרת המנות הקטנות אפשר למצוא: סלט סלקים צלויים עם ג'יבנה שרופה; ירוקים צלויים עם יוגורט; קרודו של דג לבן מהים התיכון; טרטר פיאמונטזי מפילה בקר; ועוד מנות מקוריות (תמחור פר מנה, בטווח של 75-24 שקלים). בגזרת המנות החמות יש ברוסקטה אבוקדו; אגז פלורנטין בקרואסון; פפרדלה על ראגו עגבניות שרי; ברוסקטת סטייק סינטה; שיפוד דג ים מקומי צלוי עם פרי עונתי; ועוד (84-67 שקלים); ויש מקום של כבוד לפיצות מעניינות שהרכיב אגאי (69-59 שקלים).

הבראנץ' מתקיים בכל שישי-שבת, בין 12:00 ל-16:00.

צ'נה - הרצל 10, 03-7660504, לא כשר

עוד המלצות של וואלה! אוכל

בין הכרמים: 10 יקבים מושלמים לבילוי רומנטי

לכתבה המלאה
מייזון קייזר. אפיק גבאי,
בראנץ' במייזון קייזר/אפיק גבאי

נגיעה של פריז: מייזון קייזר, ת"א

בביסטרו מייזון קייזר החלו להגיש גם ארוחות צהריים וגם ארוחות בראנץ', זאת לצד ארוחות ערב ובולנז'רי-פטיסרי פעיל שנמצא ממש מעבר לפינה, בכיכר רוטשילד, אחד המיקומים הכי כיפיים בתל אביב. את הבראנץ' אפשר לאכול כאן בכל ימות בשבוע וזה כבר יתרון.

ביסטרו מייזון קייזר, הראשון בעולם של שף אריק קייזר, האופה הצרפתי המפורסם, מציע אווירה פריזאית ומנות בהשראת הגסטרונומיה של צרפת. תפריט הבראנץ' מבוסס על וריאציות מוכרות על ביצים (אורגניות) כמו קרוק קייזר - קרם כמהין, גרוייר וביצת עין; בריוש פטריות צלויות וביצה עלומה עם תרד, קרם פורצ'יני וכמהין; ארוחת בוקר קלאסית עם ביצים, גבינות, סלט, סלסלת לחמים ומאפים מעולים ושתייה; ועוד. בימים שישי ושבת מהשעה 12:00 יתווספו מנות ספיישל מושחתות בהן תבשיל טלה בלחמניית פחם; סטייק אנד אגז - נתחי סינטה, ביצת עין, דמי גלאס, אספרגוס; פיש אנד צ'יפס; סלט ניסואז עם טונה צרובה, עלים ירוקים, ירקות גינה, קלמטה, תפוח אדמה צלוי, ויניגרט חרדל; סביצ'ה דג ים; ועוד. את הארוחות אפשר לחזק בעזרת קוקטיילים קלאסיים רעננים וכמובן להוסיף קינוח ממגש הקינוחים המפתה שמסתובב בין הסועדים.

הביסטרו הממשיך את הקו האלגנטי של המאפיות ובו שלוש אופציות ישיבה: פטיו פנימי אינטימי, חלל ביסטרו עם בר פנימי וישיבה בחוץ עם הפנים לרוטשילד ולנווה צדק.

ביסטרו מייזון קייזר - רוטשילד 7, תל אביב, 03-5040567, לא כשר

שאראק. איתן וקסמן,
בראנץ' בשאראק/איתן וקסמן

בראנץ' מהמעמקים: שאראק, ת"א

הבראנץ' החדש של שאראק מבוסס על דגים ופירות ים ובכך יוצא מהשבלונה של ביצים-מאפים-מטבלים. מה בתפריט? בריוש דג - קונפי דג טרי על בריוש קריספי עם רוטב ברנייז וביצה עלומה; ברוסקטה אורטיז עם איולי חזרת, סטייק כרוב עם קריספי סקין וחמאה חומה; בורקס סרטנים פריך; אויסטרים ועוד. המנות מוגשות לצד לחם ומטבלים, פתיחים עונתיים וסלטים רעננים.

הבראנץ' מוגש בימי שישי ושבת בלבד. אין מחיר פיקס אלא בהתאם למנות (מ-18 שקלים ללחם ומטבלים או צלחת חריפים, יתר המנות מ-35 שקלים עד 105 שקלים). בראנץ' שישי בשעות 16:00-11:00 ובשבת 16:00-12:00.

שאראק - בן יהודה 120, תל אביב, 03-6307070, לא כשר

בראנץ' בקפה אירופה. אמיר מנחם,
בראנץ' בקפה אירופה/אמיר מנחם

קלאסי עם טוויסט: קפה אירופה, ת"א

במסעדת קפה אירופה של השף שרון כהן (שילה, ג'אנגו) מגישים בראנץ' עונתי בסופי שבוע שנבנה בשיתוף עם השפית ירדן שי (לשעבר מלכה והסלון ויוצאת הריאליטי MKR). מה אפשר לאכול בזמן שמשקיפים על שדרות רוטשילד? מנות קלאסיות של בוקר עם פרשנות של שי ולצידן תפריט אלכוהול שמח של קוקטיילים וקנקני פונץ' אלכוהולי עמוסים בפירות ובתבלינים.

בתפריט האוכל החדש מציעה שי בייגל פריך עם גבינת לבנה חמצמצה ופורל מקומי מעושן; מעין פנקוטה על בסיס יוגורט עם קונפי עגבנייה, שמן זית וגרנולה מלוחה; לובסטר רול בבריוש עם שרימפס בחמאה חומה; סטייק&אגז על תבשיל שעועית ואיולי ארגולה; סשימי דג על גספצ'ו מנגו; טוסט של לחם מחמצת צרוב על מחבת עם גבינות, חמון וביצה עלומה; שיפוד שרימפס, לחם תירס, חמאת עגבניות ושמנת חמוצה ועוד מנות עונתיות. התמחור פר מנה, מ-28 שקלים.

הבראנץ' מוגש בימי שישי ושבת בשעות 17:00-12:00.

קפה אירופה - שדרות רוטשילד 9, תל אביב, 03-52599987, לא כשר

בראנץ' בלייטהאוס. שי נייבורג,
בראנץ' בלייטהאוס/שי נייבורג

בופה של בית מלון: בראנץ' שישי במלון הלייטהאוס, ת"א

ארוחת הבוקר והבראנצ'ים של מלון לייטהאוס מקולקציית מלונות בראון פתוחים גם לקהל הרחב, ולא חייבים ללון במלון כדי לאכול שם. בראנץ' שישי במלון לייטהאוס, המכונה בשם הקליט בראונץ', משלב חלל ישיבה פנימי מעוצב ומרפסת חיצונית מוארת המשקיפה לגגות העיר. כעת, אחרי הפוגה, הבראונץ' בשישי חוזר והוא כולל בופה חופשי עשיר (כשר וחלבי) של דגים כבושים ומעושנים, גבינות, ירקות, מאפים, קינוחים, שתייה קרה וחמה חופשית וכוס קאווה או קוקטייל הבית, ובנוסף יש שלל מנות להזמנה מהתפריט שרקח השף החדש של הלייטהאוס, און משען.
התפריט של משען אקלקטי ויצירתי וכולל מנות כמו פולוק סביצ'ה עם מוסר ים טרי כבוש קלות; צֶפֶּלִין - ענן תפוחי אדמה ובצל קטיפתי, מוגש עם רוטב red eye של פורצ'יני ופטריות יער, שמנת חמוצה, ביצה עלומה ובצל פריך; סנדביץ' גבינות צלוי; פרנץ' טוסט על קראק; ועוד.

ארוחות הבוקר מוגשות מוגשות בימים ראשון-שישי בשעות 11:00-7:00 במחיר 110 שקלים לסועד, הבראונץ' של הלייטהאוס מוגש בימי שישי בשעות 16:00-13:00 במחיר 140 שקלים לסועד.

Lighthouse by Brown Hotels - בן יהודה 1, תל אביב, 03-7660500, כשר

בראנץ' טבעוני בבאנה. אלה רז,
בראנץ' טבעוני בבאנה/אלה רז

בראנץ' טבעוני: באנה, ת"א

בעוד שארוחות בוקר ובראנצ'ים מבוססים לרוב על מוצרי חלב, בבאנה מצליחים להפיק ארוחות שלמות בלי שימוש במוצרים מהחי. כעת מציעה המסעדה הטבעונית בראנץ' זוגי בשישי-שבת בשעות 16:00-11:00 אפשר ליהנות מבראנץ' הכולל מאזטים למרכז השולחן בהם קוביות סלק עם נקטרינה, עירית ואגוזי לוז; קוביות תפוח אדמה באיולי חזרת; מטבוחה מעקצצת; לאבנה קשיו; פטה שקדים; כרובית שרופה על לאבנה; ועוד. המנות מגיעות לצד לחם כוסמין פרוס / חלה, סלט עלים וקיש או בורקס לבחירה ושתייה חמה / קרה לכל סועד (139 שקלים לזוג). אפשר להוסיף יין הבית / בירת הבית/ קוקטייל מוחיטו רימונים בתוספת 12 שקלים.

באנה - נחמני 36, תל אביב, 03-6192192, לא כשר

חצר גולדמן. גולדמן צלמים,
בראנץ' בחצר גולדמן/גולדמן צלמים

מול הים: חצר גולדמן, ת"א

במסעדת חצר גולדמן בתפר שבין יפו לתל אביב משיקים בימים אלו בראנץ' חדש על בסיס המנות הפופולריות של המסעדה: מנות מהים, מנות בשר ומנות צמחוניות וטבעוניות. ארוחת הבראנץ' היא זוגית ואפשר לקבל אותה בשני סגנונות: אופציה ראשונה היא חמש מנות פתיחה המוגשות לזוג (עם ריפיל) וללא מנה עיקרית במחיר של 115 שקלים לאדם. האופציה השנייה היא חמש מנות פתיחה שמוגשות למרכז השולחן (עם ריפיל) יחד עם מנה עיקרית לכל סועד בעלות של 150 שקלים לסועד. אפשר להוסיף קוקטיילים וקינוחים כמו כנאפה רוש'ה וק'טאיף.

חצר גולדמן - נחום גולדמן 6, תל אביב יפו, 03-6822111, לא כשר

ארוחת בוקר בקפה 99. גלי איתן,
בופה המתוקים בארוחת הבוקר של קפה 99/גלי איתן

אקלקטי עם נגיעות ישראליות: CAFÉ 99, ת"א

מלון דן תל אביב השיק ארוחת בוקר ב-CAFÉ 99 המשלבת בר, בולנז'רי ופטיסרי המיועדים גם לקהל הרחב. המנות הן בסגנון אקלקטי עם נגיעות ישראליות. התפריט כולל מנות פתיחה ועיקריות בהגשה מול הנוף של חוף הים. בארוחה מבחר לחמים ומאפים, גבינות בוטיק, חציל על האש וטחינה עם סחוג ירוק, צזיקי ועוד לצד מנות ראשונות וסלטים המוגשים למרכז השולחן. בין המנות סלט קיסר, סלמון בכבישה מקומית, סלט שוק, ערוק - לביבות ירק עיראקיות ומנות עיקריות לבחירה: ביצה עלומה, אגז בנדיקט, ארטישוק ירושלמי, מסבחה עדשים, קרוק גרוייר, ברד פודינג ועוד.

הארוחות מוגשות בימים ראשון-חמישי בשעות 11:00-8:00 והמחיר הוא 120 שקלים לסועד.

CAFÉ 99 - הירקון 99, מלון דן, תל אביב, הזמנות בטלפון: 03-5202492, כשר

בית קנדינוף. אפיק גבאי,
בראנץ' בבית קנדינוף/אפיק גבאי

היפואי: בית קנדינוף

במבנה עתיק ומרשים ביפו פועלת מסעדת בית קנדינוף ובה מגישים בראנץ' המותאם לחילופי העונה. הבראנץ' מוגש מידי שישי בשעות 11:00-16:00 ובמסגרתו יש מנות עיקריות לצד מבחר של מנות קטנות ומגוונות. בתפריט שבנו צמד השפים שמי גולומב ואיתי קושמרו יש מנות בוקר קלאסיות עם טוויסט מושחת כמו מקושקשת רכה מביצי חופש, שמנת ופרמזן; בנדיקט על בריוש קלוי, פונדו תרד עם פרמז'ן, ביצה עלומה ורוטב הולנדייז; דגים טריים מהרשת מטוגנים ומוגשים עם קרם פרש עריסה וסלסת שיפקה; פיש אנד צ'יפס דניס; שישברק חצילים שרופים וריקוטה עם רוטב יוגורט ומנות נוספות על טהרת הדגים והבשר.

לצד העיקריות אפשר להוסיף שלל מנות פתיחה מסקרנות (22 שקלים לפתיח / 65 שקלים לשלושה / 100 שקלים לחמישה ו-133 שקלים לשבעה פתיחים). המבחר כולל מנת לחמי מחמצת מוגשת עם שמן זית, עגבניה מרוסקת ודואה; סלט עגבניות מגי ושרי, בזיליקום מהגינה, בצל סגול וגבינת ברינזה צאן; גבינת טולום עם חריף ירוק, עלי זעתר מיובשים ועגבנייה סחוטה; איקרה לבנה עם בצל סגול קצוץ; ציזיקי; שמאלץ הרינג בכבישה ביתית עדינה; סלט ביצים עם בצל קריספי; סקורדליה; כבד קצוץ; ועוד.

בית קנדינוף - הצורפים 14, יפו, 03-6502938, לא כשר

ידה ידה. יח"צ,
בראנץ' בידה ידה/יח"צ

הכפרי: Yada Yada

בכניסה למושב בית יצחק פועל בית קפה חביב, בעל השם החביב Yada Yada. מדובר במתחם פסטורלי המשלב אורבניות וכפריות בו זמנית - מצד אחד תפריט מהודק על טהרת תוצרת אזורית איכותית שצועקת טריות, מצד שני אווירה כפרית נינוחה וחיבור לעונתיות. התפריט משתנה וכולל מיצים, מרקים בעונה, כריכים, כמה סוגי שקשוקות, סלטים טריים עם שילובים מעניינים, טוסטים וגולת הכותרת - ויטרינות (כן, ברבים) של עוגות ומאפים. בימי שישי מוגשות ארוחות בוקר מובנות הכוללות ביצים, מטבלים, סלטים ומאפים במגש אחד, ביתר ימות השבוע המסלול הוא יותר מודולרי.

בין המנות: בוקר שוק - שקשוקה פיקנטית, ביצים רכות, טחינה וזיתים, מוגש בליווי סלט שוק, ג'בטה כפרית, קפה או שתייה קלה; שקשוקה בלקנית שקשוקה פיקנטית עם חצילים קלויים, גבינה בולגרית, ביצים רכות, טחינה וזיתים, מוגש בליווי סלט שוק, ג'בטה כפרית, קפה או שתייה קלה; כריך טונסאי; סלט השוות של העמק עם מיקס חסות פריכות, בייבי סלק, צנוניות, קממבר ופרי העונה, וינגרייט הדרים ואגוזים קלויים, סלט שהוא קריצה לקהילה הנשית הפעילה באזור עמק חפר; ויש גם גלידות וקינוחים משובחים אחרים - מעוגיות דרך עוגות שמרים ועד עוגות מוס וקינוחים קלאסיים כמו טירמיסו, עוגת מוס שוקולד, עוגת גבינה ועוד.

הישיבה היא בכמה אזורים בחוץ, מוצלים ופורחים. מאחורי Yada Yada עומדת זהבית נחום, מעצבת פנים המתמחה בעיצוב חנויות. האהבה הגדולה שלה לאירוח ולעיצוב הובילו אותה לפתוח את המקום, ובין היתר נמכרים בו כלים הביתה, נרות, עציצים וגדג'טים לאירוח.

Yada Yada - רחבת הבנים 1, בית יצחק, 079-5247732, כשר חלבי

חדווה בגן. אביטל צ'צ'ק,
בראנץ' בחדווה בגן/אביטל צ'צ'ק

פארם טו טייבל: חדווה בגן

בשדות שמול אבן יהודה, קרוב לכביש 4 פועלת המשתלה חדווה בגן ולצידה שדות של ירקות ועשבי תבלין אורגניים עונתיים. משראו שהערוגות מניבות יופי של ירקות, החליטו לערוך כאן מידי יום שישי בראנץ' תחת כיפת השמיים, באווירה כפרית משוחררת ועל בסיס מנות farm to table. חצילים, כרוב, כרובית, בטטות וירקות נוספים נכנסים לטאבון שבמקום לצד מיני פוקצ'ות ולחמים, והם מוגשים בסגנון לא מכופתר לצד מטבלים וממרחים כמו טחינה, קרם חצילים, חומוס, לאבנה, גבינות, סלטים רעננים עם ירקות ופירות ועוד. יש תבשילי חורף וכריכים וגם עמדת קפה וקוקטיילים המשתנים בהתאם לעונה, לתנובה ולמוזה של הטבחים.

יושבים במגוון פינות ישיבה בטבע, ממש ליד הערוגות והעצים. טווח המחירים נע מ-35 שקלים לכריך ועד ארוחות מלאות על גבי פלטה מפנקת במחיר 150-80 שקלים.

חדווה בגן -אבן יהודה, 054-6641998; בהזמנה מראש

אל טראס. אנטולי מיכאלו,
בראנץ' באל טראס/אנטולי מיכאלו

הלבנוני: אל טראס, הרצליה

מסעדת אל טראס בהרצליה השיקה לאחרונה ארוחת בוקר לבנונית אותנטית, במיקום שנהנה מנוף מרשים לים. שף עלאא יעקובי עומד בראש המסעדה הערבית בהרצליה פיתוח, וכעת גיבש בה תפריט ארוחת בוקר לבנונית אותנטית. תפריט ארוחת הבוקר כולל כמה מסלולים ליחיד או לזוג וכן אפשרות להזמנת מגוון סלטים ערביים מקוריים. ארוחת הבוקר מוגשת מידי יום בשעות 12:00-9:00 ובימי שבת בשעות 13:00-9:00.

מה בתפריט? ארוחת בוקר לבנונית כוללת מקושקשת עם תפוחי אדמה ובצל, סלט פטוש, פיתה לבנונית עם זעתר וגבינה מלוחה, לאבנה, גבינת חלומי, בולגרית, חציל מטוגן, כרובית מטוגנת, זיתים, ושתייה (90 שקלים ליחיד, 165 שקלים לזוג). יש גם ארוחת בוקר קלאסית; שקשוקה עם או בלי מרגז; שקשוקה ירוקה עם תרד וגבינות מלוחות; כריכים; סלטים ועוד.

אל טראס - רמת ים 50, הרצליה פיתוח, 09-8781716, לא כשר

אלסובאט. מוויס חוסאם,
בראנץ' באלסובאט/מוויס חוסאם

איטלקי-מקומי: אלסובאט, ראמה

במיקום מפתיע למדי, בין סמטאות הכפר ראמה, נמצאת מסעדת אלסובאט המציעה מטבח איטלקי עם מטבח מקומי. מוויס חוסאם ומימי אשתו, לשעבר בעלי מסעדת "אחוזת שולמית", הוותיקה מראש פינה, סגרו את המסעדה במהלך הקורונה, חזרו לכפר והחליטו לפתוח את מסעדה חדשה בסגנון ים תיכוני.
בלב גרעין הכפר העתיק מצאו השניים מבנה אבן עתיק בן יותר מ-100 שנה, ששוחזר. הם פתחו את המסעדה ולצידה קונדיטוריה עם תפריט חורפי, הכולל מרק ערמונים, ריזוטו פטריות וערמונים, מסאח'ן עוף, פסטות וכמובן פיצות שף איטלקיות מעולות. לאחרונה השיקו שם ארוחות בוקר על טהרת התוצרת המקומית. בין המנות: בוקר אל סובאט (זוגי) עם ביצים לבחירה, פוקצ'ה, סלט ירקות קצוץ, לאבנה ביתית, גבינות, טחינה, ריבה ביתית, חומוס, זיתים, שתייה ועוד (135 שקלים לזוג); השקשוקה של מימי; בורקס טורקי ועוד. מימי, שף קונדיטור בהכשרתה, מכינה קינוחים קלאסיים כמו עוגת גבינה, טרימיסו, טארטן וקרם בורלה, המשלימים את הארוחות. ארוחות הבוקר מוגשות בימי ראשון ושלישי-שבת בשעות 13:00-10:00.

אלסובאט - ראמה, 052-3471010, לא כשר

בראנץ' ב-sama. אפיק גבאי,
בראנץ' ב-sama/אפיק גבאי

הגלילי: סאמא, עכו

השף חמודי עוקלה, מגיש בראנץ' עכואי במסעדת סאמא (שמיים בערבית) בעיר העתיקה בעכו. עם הנוף המרהיב לנמל ולשוק השוקק מגיש השף הגלילי ארוחה שמורכבת משלל מנות קטנות כמו לבנה עיזים, טביחה, חומוס, פלאפל, זיתים, ביצים לבחירה, אבוקדו ולחם שומשום; ולצידן מנות בראנץ' מקוריות כמו טביחת עגבניות וביצים עם חצילים קלויים וגבינת פטה; שרימפס בחמאת זעפרן וצלפים; סלמון כבוש על לחם בייגלה עם גבינת עיזים וביצת עין; שווארמה דגים עם טחינה, יוגורט לימון ולחם קלוי. הבראנץ' מוגש מידי יום שישי מהשעה 10:00 ועד 16:00 והמחירים נעים הם בטווח של 99-47 שקלים למנה.

סאמא - סלאח אדין 14, עכו, 04-6527739, לא כשר

TOTI. LMSY,
בראנץ' ב-TOTI/LMSY

גלילי למרגלות התבור: TOTI, כפר דבוריה

במסעדת TOTI שהקימו בני הזוג חמודי ואימאן אברהים לפני כחודשיים בכפר דבוריה למרגלות התבור מגישים ארוחת בוקר גלילית עשירה עם מנות חומוס, סלט חצילים בטחינה, חלבה ביתית, פוקצ'ה טרייה שנאפית במקום, ביצים, גבינות ושתייה קרה וחמה (100 שקלים לזוג). אפשר ומומלץ להוסיף מנות אותנטיות כמו מנאקיש זעתר או עם גבינה ערבית; מחלוטה TOTI ביצים מטוגנות עם בשר; ועוד מנות מיוחדות.

חמודי, שף במקצועו, שאף לפתוח מסעדה משלו שתשלב את אהבתו לשני מטבחים - האיטלקי והערבי. אשתו אימאן עזבה את עבודתה לטובת הגשמת החלום המשותף. אגב, שמה של המסעדה נעוץ בחיבתו העזה של חמודי מילדות לתותים. מורה בבית הספר שזיהה את חיבתו לתותים העניק לו את שם חיבה - תותי.

TOTI- כפר דבוריה, 04-9999212, לא כשר

אדלינה. מיכל מור,
בראנץ' באדלינה/מיכל מור

הוותיקה: אדלינה, קיבוץ כברי

מסעדת אלדינה בקיבוץ כברי פועלת כבר כשני עשורים ומוגשות בה, בין היתר, ארוחות בראנץ' מקומיות, טריות ויצירתיות עם נוף לגליל המערבי ותחושה ים תיכונית בהשפעות ספרדיות.

בימי שישי בשעות 15:00-11:00 מוגשת באדלינה ארוחת בראנץ' במחיר של 85 שקלים לסועד. הארוחה כוללת מנת טאפס זוגית עם מנות כמו קרם חציל קלוי, לאבנה בשמן זית, כרובית בטחינה, סלט טבולה ועוד; מנה עיקרית המורכבת משתי ביצים לבחירה, פריקי עם ירקות העונה או סלמון מעושן על חלה קלויה וביצת עין. הבראנץ' כולל תה קר מצמחי גינה וקינוח לבחירה - סורבה או קרמה קטאלנה. אפשר להוסיף מנות ולשדרג את הארוחה עם מנות וקינוחים נוספים, בתוספת תשלום.

אדלינה - קיבוץ כברי, 072-3971715

סינמה פרדיסו. אסף קרלה,
בראנץ' סינמה פרדיסו/אסף קרלה

מול הים של חיפה: סינמה פרדיסו

במסעדת סינמה פרדיסו החיפאית הנמצאת מול הים של חיפה החלו להגיש ארוחות בראנץ' בימי שישי ושבת בשעות 15:00-10:00. ארוחת הבראנץ' כוללת מנות כמו פרנה מהטאבון עם סלסת עגבניות, סחוג ביתי וכדור לאבנה ממחלבת רג'ב; סלט ירקות מהוואדי וגבינת קדוש מצפת; ירקות צלויים בטאבון בליווי טחינה הר ברכה, סחוג ביתי וגרידת עגבניות; פלטה בוקר טוב מגוון סלטים לצד לחמי מחמצת שונים (119 שקלים); אגז בנדיקט על לחם בריוש, תרד מוקרם, גרבלקס, ביצים עלומות ורוטב הולנדייז ביתי; סנדוויץ' קרואסון בייקון טלה; סטייק אנד אגז אנטרקוט; שיפוד דג ואפרסמון; ועוד.

סינמה פרדיסו - חוף זמיר, חיפה, 077-7242093, לא כשר

מסעדת שטרודל. גלעד הר שלג,
בראנץ' בשטרודל/גלעד הר שלג

בסגנון ערבי: שטרודל, חיפה

על אף השם האירופאי, מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית בחיפה ממזגת מזרח ומערב בצלחת בשגרה וכעת מוגשות בה ארוחות בוקר בסגנון ערבי, מידי יום עד שעות הצהריים. הבעלים עיסא ועלאא אסעד הביאו למסעדה את הארוחות שהיו אוכלים בבית כילדים: ארוחת "הבוקר של אמא" היא ארוחת בוקר ערבית המוגשת במגש כסף ענק שעליו גבינה ערבית מטוגנת, ביצים קשות, כדורי לבנה ביתי, סלט חציל קלוי, שמן זית וזעתר, לחם ביתי, ירקות חתוכים, שתייה חמה וקרה. בנוסף מגישים ארוחת בוקר אל חג'ה - תערובת ביצים ותפוחי אדמה בשמן זית ותרד, יוגורט עיזים בצד שתייה חמה או מיץ טבעי (48 שקלים); הבלאדי של סבתא - מטבלים מהמטבח הביתי, גבינה ערבית, חומוס, סלט חציל, לאבנה, ביצים קשות, ירקות, שתייה חמה או מיץ טבעי (59 שקלים).

שטרודל - שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית), חיפה, 077-7004312, לא כשר

בראנץ' יקב שדות. יח"צ,
בראנץ' ביקב שדות/יח"צ

בין הכרמים: יקב שדות, שדה יעקב

מרחב התיירות של עמק יזרעאל שופע בשדות ירוקים ובהדרגה צצים מקומות אוכל ששווה לנסוע בשבילם במיוחד. ביקב שדות במושב שדה יעקב מגישים בראנץ' על רקע כרמים מוריקים. התפריט מורכב ממנות כמו קרפצ'יו סלק, סלטים טריים, כריכים מיוחדים, לאבנה, איקרה, מטיאס, בוראטה, פלטות גבינות, פלטת דגים ועוד (118-32 שקלים למנה / פלטה). הכל מלווה כמובן ביין של היקב. אפשר להזמין מסלול טעימות של שלוש-ארבע טעימות יין ב-35 שקלים או כוס או בקבוק, אפשר גם לשלב סיור הסבר על היקב.

יקב שדות - מושב שדה יעקב, 052-8446228, כשר

תוצרת מקומית: המטבח של דורון, היוגב

במושב היוגב, מגיש שף דורון בר-און ארוחות המבוססות על תוצרת מקומית, חלקה ממש מהגינה המקיפה את המבנה. כל המנות מורכבות מתוצרת טרייה שנאספה מהחקלאים בעמק יזרעאל ומגיעה לצלחת. הבראנץ' כולל מגוון סלטים וממרחים ומנות יצירתיות כמו סלט אפרסמון עם סלרי, קולרבי ותפוזים; סלט כרובית; פריקי עם זוקיני ובטטה; סלק צלוי בתנור עם לאבנה של הלפרין; צזיקי; פלפלים קלויים וגבינה מולדובית; לעיקרית בוחרים ממנות כמו אגז בנדיקט עם סלמון מעושן; שקשוקה; החומוס של דורון; פולנטה רכה; נודי ריקוטה ועוד (230 שקלים לזוג).

המטבח של דורון בר-און פתוח לארוחות בוקר וצהריים בימים רביעי וחמישי וארוחות בראנץ' בימי שישי.

דורון בר-און - מושב היוגב, 04-9893247, לא כשר

בראנץ' יד השמונה. דוד מויאל,
בראנץ' ביד השמונה/דוד מויאל

בראנץ' סלואו פוד: יד השמונה

בקיבוץ יד השמונה בהרי ירושלים מתקיים מדי שישי בראנץ' שרוקח השף נדב מלין וקייטרינג לואיזה על טהרת הסלואו פוד והאוכל המקומי. הערכים המובילים את המנות בבראנץ' הם "טוב, נקי והוגן" מתוך אמונה שאוכל טוב באמת הוא מזין גם את האדמה, גם את הכלכלה המקומית וגם את הסביבה.
מירב המוצרים המוגשים בארוחה מיוצרים במקום, בהם גם גרנולה על בסיס שמן פשתן, קרקרים מקמח טף, לאבנה מיוגורט כבשים, ריבות ורטבים מיוחדים, ועוד. את יתר הפרודוקטים רוכשים מיצרנים מקומיים המספקים גבינות, דבש, ירקות, פירות ועוד.

בארוחה מוגשים בפורמט בופה לחמים, פוקצ'ות ופיצות חמות מהטאבון מלווים במטבלים וחמאות; בר סלטים; עמדת אנטיפסטי; פינת גבינות; פינת בריאות ובה פירות העונה, מוזלי, יוגורט, דבש, סילאן; דגים כבושים, מעושנים ומטוגנים; מרקים; חביתות; עמדה איטלקית עם פסטות בשלל רטבים; קישים; שקשוקות; מאפים; קינוחים; קפה וחליטות.

הכל מוגש במבנה עץ רחב ידיים המשולב בנוף. 95 שקלים לסועד, מידי שישי בשעות 12:00-8:00 (כניסה אחרונה ב-11:30).

יד השמונה - מלון יד השמונה, 02-5942000, כשר

פלומינו. דויד מויאל,
בראנץ' בפלומינו/דויד מויאל

איטלקי באווירה ירושלמית: פלומינו

בראנץ' איטלקי באווירה ירושלמית נחנך לאחרונה במסעדת הטאפאס פלומינו הירושלמית. הבראנץ' שיוגש מידי יום שישי בשעות 14:30-10:30 משלב מנות בוקר קלילות בסגנון איטלקי לצד קוקטיילים במבצע 1+1. בין מנות הבראנץ' אפשר למצוא ביצים רכות ספינאצ'י - ביצים אפויות בקרם תרד וגרידת לימון עם ג'בטה מתנור האבן; ביצים רכות סורנטינה - ביצים אפויות ברוטב עגבניות פיקנטי, חצילים, זיתים, מוצרלה רכה ובזיליקום; פיצה ביצה עלומה; פריטטה וורדורה; ועוד. כל המנות מוגשות עם שתייה לבחירה ומחיר של כל מנה הוא 59 שקלים.

פלומינו - המלך ג'ורג' 41, ירושלים, 077-3627511, חלבי (בהשגחת צהר)

אצל גלית. גלית אבגי כהן,
בראנץ' אצל גלית/גלית אבגי כהן

האילתי: אצל גלית

גם באילת, עיר המלונות והבופה הבלתי נגמרים, יש מי שמציעה ארוחות בראנץ' ביתי בעבודת יד, אצל גלית. גלית אבגי כהן, שעד הקורונה הייתה בכלל דיילת אוויר, החלה בתקופת החל"ת לאפות בביתה לחמי מחמצת. לאחר שהביקוש לפחמימות המנחמות הלך וגדל, החליטה לפני כשלושה חודשים להרחיב את ההיצע שלה, ולארח גם לבראנצ'ים מעשה ידיה אצלה בבית. כל ארוחה כוללת מגוון לחמי מחמצת, גבינות, פירות וירקות טריים, מטבלים וסלטים ביתיים טריים, מתוקים תוצרת בית ושתייה קרה וחמה. הבראנץ' מלווה במפגש אישי עם גלית, שמעבר לכישרון הקולינרי, היא גם סופרת ומשוררת, שפרסמה שני ספרים.
ארוחת בראנץ' אצל גלית מתקיימת בימים ראשון-שישי, בתיאום מראש, למינימום של חמישה סועדים. מחיר לארוחה מלאה הוא 120 שקלים לסועד (יש אפשרות גם לטעימות לחמים ומטבלים בלבד, במחיר 60 שקלים לסועד).

אצל גלית - אילת, 050-7319235, האוכל כשר אך ללא תעודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully