וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים יינות בורגון בלי לקרוע את הכיס? זה בשבילכם

23.3.2022 / 10:55

במדור סוף החורף, בואך האביב, נגיש קצת בורגון לשם שינוי

כרם ירוק בחבל ארץ בורגון שבצרפת. ShutterStock
הכרמים של בורגון/ShutterStock

במדור סוף החורף, בואך האביב, נגיש קצת בורגון לשם שינוי. דומיין רו (Domaine Roux) פועל במתכונתו הנוכחית מ-1972 בכפר סיינט אובן שבבורגון. משפחת רו רכשה ראת חלקות הכרם הראשונות שלה בכפר סיינט אובן שבבורגון כבר ב-1885. בשנים שחלפו מאז התרחבו כרמי המשפחה לשטחים נוספים בקוט דה בון ובהמשך לכרמים בקוט דה נואי. כיום מגדל היקב כרמים על פני 700 דונם ב- 15 מכפרי האזור, בעיקר בקוט דה בון.

כשטועמים את יינות היקב אי אפשר לטעות בחומר הגלם הנהדר של כרמי בורגון, הן ביינות הלבנים, מבוססי השרדונה והאליגוטה והן באדומים, מבוססי הפינו נואר. אלו יינות קלאסיים, עם מחוייבות ברורה למאפייני הטרואר והזן. היקב משתמש במעט מאד חביות חדשות והטבע מדבר.

הטעימה כוללת יינות בסיס לבנים חסרי יומרה אבל קורני איכויות, בלא הרבה כסף. יש גם לבן גבוה מצוין ("דומיין רו, סיינט אובן"), קוט דה בון וילאז' נהדר אחד ופינו נואר בסיסי ומקסים. מחפשים יינות בורגון ראויים בלא להכניס את חשבון הבנק לקשיים, כמקובל בז'אנר, הסקירה הזו כוללת כמה אופציות לא רעות כלל. לחיים!

Bourgogne Aligoté 2020 Domaine Roux. יח"צ,
Bourgogne Aligoté 2020 Domaine Roux/יח"צ

Bourgogne Aligoté 2020 Domaine Roux

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אליגוטה מכרמים בין סנט אובן לשסאן מונראשה בבורגון. תסיסה והתבגרות במיכלי נירוסטה, על משקעי השמרים, במשך שנה. צבע באף גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 64 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, פסטה, ראשונות דגים.

דבר המבקר: אליגוטה הוא האח הבורגוני הצנוע, חסר היומרה אבל המקסים של השרדונה. ביין הנוכחי פרי לבן שופע, פרחוניות, קלות, רעננות, חוסר יומרה והרבה שמחה. לבן צעיר, קל ושמח, ללגימה יומיומית.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: קל, פירותי, שמח ומוצלח במיוחד מסוגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
Domaine Roux, Bourgogne Chardonnay2020. יח"צ,
Domaine Roux, Bourgogne Chardonnay2020/יח"צ

Domaine Roux, Bourgogne Chardonnay2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מכרמים שונים בבורגון. תסיסה במכלי נירוסטה והתבגרות במכלים על משקעי השמרים במשך כחצי שנה. צבע זהוב. באף פרי לבן (תפוח ירוק) והדרים. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 84 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות דגים, פירות ים, עוף, פסטות.

דבר המבקר: להלכה, שרדונה בסיסי ונטול יומרה אבל כשמגלגלים אותו בחיך קשה שלא להתרשם מהאיכויות הצרופות של הפרי המגיע מהמקומות הנכונים. נכון, זה יין בסיס שהפרי אליו הגיע מכרמים שונים, לאו דווקא מיוחסים ויוקרתיים, אבל כמה מוצלח הפרי הזה. אין לטעות בו. רענן, מאוזן, עם מידת מורכבות מפתיעה יחסית למעמדו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשמונה מילים: יין פתיחה ראוי מאד לעולם השרדונה של בורגון.

Bourgogne Hautes Cotes De Beaune 2019 Domaine Roux. יח"צ,
Bourgogne Hautes Cotes De Beaune 2019 Domaine Roux/יח"צ

Bourgogne Hautes Cotes De Beaune 2019 Domaine Roux

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מהוט קוט דה בון בבורגון. בציר ידני, תסיסה במכלי נירוסטה והתבגרות בשילוב של מכלים וחביות עץ על משקעי השמרים במשך כחצי שנה. צבע זהוב קש. באף הדרים, דבש ופרחים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 111 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

דבר המבקר: אלגנטי, רענן, מורכב במידה לא מבוטלת ומיטיב להפגין כמה מהאיכויות המוכרות של שרדונה מהטרואר המדובר, שקיבל משנה מורכבות ומאסה הודות לשימוש הנבון בעץ.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בעשר מילים: יין אוכל לבן ראוי מבורגון, בעלות שאינה מצריכה נטילת משכנתא.

Domaine Roux, Bourgogne Pinot Noir 2020. יח"צ,
Domaine Roux, Bourgogne Pinot Noir 2020/יח"צ

Domaine Roux, Bourgogne Pinot Noir 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר מכרמים בין הכפרים סן אובן לשסאן מונראשה בבורגון. בציר ידני, תסיסה והתבגרות במכלי נירוסטה במשך 14-16 חודשים. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5%% כוהל בנפח.

כמה? 111 שקלים.

הכי מתאים ל: טרטר בקר, מינוט סטייק, סטייקים.

דבר המבקר: פינו נואר מעודן וסופר אלגנטי, שבנוי היטב, חושף פרי מקסים וחמיצות מאוזנת נהדרת, נגיעות תבלינים ומידה של קטיפתיות. בורגון אדום פשוט ובסיסי שחושף טפח מפאר הטרואר אך מגלה טפחיים ויותר בחיך. תמורה מצוינת לקצת יותר ממאה שקל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: מבוא ראוי ויותר לאדומים של בורגון.

Domaine Roux, Bourgogne Cote De Beaune Villages 2019. יח"צ,
Domaine Roux, Bourgogne Cote De Beaune Villages 2019/יח"צ

Domaine Roux, Bourgogne Cote De Beaune Villages 2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר מהכפרי סן אובן וסנטני בבורגון. תסיסה במכלי נירוסטה, תסיסה מלו-לקטית בחביות עץ (20% חדשות) והמשך התיישנות בחביות במשך 18-20 חודשים. צבע אדום-סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 143 שקלים.

הכי מתאים ל: בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: יינות קוט דה בון וילאז' הם מהמשמחים המגיעים מבורגון. כשהם במיטבם יש בהם איכויות טרואר בלתי ניתנות לערעור והם חפים מהמפורכסות של היינות הגבוהים יותר והיקרים כל כך. ליין הנוכחי עוצמה של פרי עז מבע בצירוף תבלינים, מאוזנת בחומציות רבת נוכחות, עם מידה ניכרת של איפוק שמונעת מהיין להיות אגרסיבי או מוחצן מידי. מורכבות רבה, שפע דקויות ואפטר טייסט מצוין. אחרי יין הפתיחה שנסקר ממעל, עולים דרגה בסולם בהצלחה רבה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: קוט דה בון וילאז' במיטבו.

Domaine Roux, Bourgogne Saint-Aubin2019. יח"צ,
Domaine Roux, Bourgogne Saint-Aubin2019/יח"צ

Domaine Roux, Bourgogne Saint-Aubin2019

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מסן אובן בבורגון. תסיסה בחביות עץ אלון (20% חדשות) והמשך התיישנות בחביות במשך 20-22 חודשים. צבע זהוב קש. באף הדרים, דבשיות ותבלינים. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 224 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס דגים, פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

דבר המבקר: בורגון לבן קלאסי, עם רמת מורכבות גבוהה, פרי רב נוכחות שמאוזן בחומצה מצוינת, מינראליות, מליחות ושפע ניואנסים. יין-יין.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. יקר אבל ראוי).

בארבע מילים: בורגון לבן קלאסי במיטבו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully