וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אוכלים באילת? 11 המלצות שוות ומפתיעות

יוליה פריליק-ניב

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 10:07

העונה החמה נפתחה, וסביר להניח שתמצאו את עצמכם באילת מתי שהוא במהלך החודשים הקרובים, אז איפה אוכלים, מה מנשנשים ולאן יוצאים לדרינק של ערב? 11 המלצות שוות באמת

חוף הים באילת. ShutterStock
חוף הים באילת/ShutterStock

לרגל פתיחת העונה התיירותית באילת (למרות שתכלס באילת כל השנה היא העונה), הגיע הזמן שלנו לבדוק "מה אוכלים ברגע שמוציאים את האף מפתח המלון?".

קודם כל, ההמלצה הגורפת שלנו היא לצאת מגזרת המלונות ומהטיילת. כמובן שיש פה ושם הברקות קולינריות גם בטיילת ובתוך המלונות, אבל הסצינה הקולינרית האמיתית באילת היא יותר אותנטית ונמצאת בעיקר בעיר, בשכונות וברחובות, או במילים אחרות - איפה שאוכלים המקומיים. כשבגדול אפשר לחלק את זה לשני חלקים - מה אוכלים ביום לעומת מה אוכלים בלילה. קדימה, בואו נימלטל מן האספלט - לאילת.

החצר של ספתא. פייסבוק המקום, אתר רשמי
קוקטייל בחצר של ספתא/אתר רשמי, פייסבוק המקום

החצר של ספתא

בר שכונתי חדש שנפתח לפני כשמונה חודשים במקום בריוש - קונדיטוריה ותיקה שסגרה את שעריה. בצמוד לספר השכונתי פועל בר שהוא מעין סלון חברתי. הריהוט אקלקטי, יש תערוכות אמנות מתחלפת של אמנים אילתים, יש משחקי קופסה וקלפים לשימוש חופשי של הבליינים ויש תפריט חלבי ודגים כשר קליל וצבעוני. הקהל, כמו העיצוב והאווירה, אקלקטי ואפשר לראות מבוגרים לצד צעירים, דתיים לצד חילוניים, אילתים לצד תיירים מהארץ ואפילו מחו"ל, וכך הלאה. ולמה ספתא? כי לכולם יש אחת. התפריט מורכב מארוחות בוקר, סלטים, מאפים, כריכים ומנות כמו סביצ'ה, עראייס דג, קישוא ממולא בעצמו עם גבינות ועשבי תבלין, גלילות חצילים, מנות פסטה ועוד. דגש לא קטן יש כאן על משקאות כמו מיצים, שייקים (עם או בלי אלכוהול) וקוקטיילים מקוריים שרוקחים במקום ומגישים עד השעות הקטנות של הלילה (למעט בשישי).

החצר של ספתא - אילות 39, אילת, 052-30000814, כשר

עוד המלצות שוות

48 שעות קולינריות בצפון

לכתבה המלאה

בר ברדק

ההגדרה של הברדק הנמצא במרכז התיירות - אזור הברים והמועדונים באילת - היא פאב אילתי אורגינל. ואכן קשה להגדיר במילים את הפורמט, שלעיתים מזכיר מועדון בריטי מחתרתי ולעיתים פאב שכונתי נטול פוזה. אבל אל תתרגלו, מידי כשנתיים מחליפים תומאס לוי והצוות שלו את כל העיצוב. ככה זה כבר מ-2010. האווירה עצמה משתנה כמעט מידי יום, בהתאם למוזיקה שמנגנים באותו ערב ובהתאם לקהל שפוקד את המקום.

הבר עמוס בסוגים רבים של משקאות, מוויסקי דרך בירות ועד קוקטיילים כיפיים שמתאימים לחופשה. אגב, חלק גדול מהבסיסים לקוקטיילים מבשלים לבד במקום ממיני פירות ותבלינים כדי ליצור תמציות מקוריות. האוכל שמוגש תואם את האווירה הקלילה - בקיצור נשנושים.

ברדק - יותם 1, אילת, 052-8347156, לא כשר

הדיינר אילת. רוני בלחסן,
המבורגר בדיינר של אילת/רוני בלחסן

הדיינר

מה סוגר לילה של בילויים? אוכל מושחת וטעים. בדיוק לנישה הזו נכנס הדיינר, הנמצא באזור הבילויים של אילת, פסע מכל הברים, המועדונים והפאבים. מדובר במסעדת מזון מהיר בסגנון אמריקאי מושחת. מה בתפריט? קלאסיקות מהמטבח האמריקאי בראשן המבורגר עם שלל תוספות מושחתות (למשל חזה אווז, גבינת עיזים, צ'דר, בצל מטוגן ועוד), כריך פילי צ'יזסטייק, נקניקיות עגל עם תוספות, כנפיים מטוגנות ברוטב צ'ילי, נאגטס פריכים, צ'יפס מעולה, גלידה אמריקאית מהמכונה עם רטבים מפנקים, עוגיות אמסטרדם רכות הנאפות במקום, ולא פחות חשוב - סוללה של רטבים מיוחדים שהופכים כל ביס לחוויה. כמעט הכל נעשה במקום וזה מורגש בטעמים. זה בול המקום לסיים איתו את הלילה, או להתחיל. יש גם משלוחים וטייק אווי אבל במקום הצבעוני והשוקק יש בר ארוך שאפשר פשוט לשבת וליהנות.

הדיינר - דרך יותם 3, אילת (מרכז תיירות), 077-7242099, לא כשר

החוף של מיה. באדיבות המסעדה,
סושי בחוף של מיה/באדיבות המסעדה

חוף מיה - MIA BEACH

האילתים נשבעים שזה הסושי הכי טוב בעיר. לפני כשנה נוספה לסצינת המסעדות של אילת מסעדת חוף מיה, שכבר זכתה בקהל אוהדים נאמן, בעיקר של אילתים. חוף מיה שוכן בצמוד לאזור המלונות השוקק, הוא פתוח ומשרה אווירה אולטימטיבית של חופשה. במקום נערכות מסיבות והופעות אך בניגוד לתדמית של מקומות על החוף שהאוכל בהם לא משהו - בחוף מיה משקיעים באוכל כמו באווירה ובמוזיקה. ויש במסעדה מנעד של מנות מכל העולמות (טוסטים, קציצות, פיש אנד צ'יפס, קבב מוסר ים) אך גולת הכותרת היא הסושי הצבעוני והטרי שאהוב על הסועדים, תושבי העיר והמבקרים בה.

mia beach - דרך פעמי השלום 8, אילת, 050-8092222, לא כשר

עומר'ס

בצהריים תתקשו למצוא כסא פנוי בעומר'ס, זאת לצד מאות משלוחים שיוצאים מהמטבח מידי יום לכל קצוות אילת. המסעדה האילתית שהחלה כדוכן כריכים מושקע ב-2015 התרחבה והפכה לשם דבר בכל מה שנוגע לארוחות צהריים וערב. מידי בוקר מגיעים הטבחים כדי להעמיד סירים עם בשר שיתבשל בבישול ארוך, לתבל קציצות בשר ודג שיעלו על הפלנצ'ה בבוא העת, לחתוך סלטים טריים ולהכין עוד שורה של מנות. מה שהחל בכריכי בשר מעולים (כריך אסאדו מפורק, כריך עוף מפורק, שניצל, המבורגר, עראיס, סטייק אנד אגז, כבד עוף ועוד) התפתח גם למנות מחבת וגם לספיישלים כמו סטייקים. יש גם מענה לצמחונים ולטבעונים, סלטים רעננים ותוספות כמו צ'יפס בטטה וצ'יפס תפוחי אדמה, כרובית פנקו, טבעות בצל ועוד. מתגאים כאן מאוד בתוצרת מקומית ואזורית ובמגוון ה"גבינות" הטבעוניות שמוסיפות למנות הכשרות למשל צזיקי טבעוני, פטה טבעונית וכך הלאה. מדובר בפתרון מעולה אחרי בילוי בים או בבריכה.

עומר'ס - שדרות התמרים 26, אילת, ‏08-6521646, כשר

לחם ברויטמן

תור ארוך משתרך לפני ברויטמן מידי בוקר. בצדק. רבים מגיעים לצרוך את הפחמימה היומית המשובחת שלהם, ואין ספק כי מדובר בהצלחה, בטח בעיר שהיא שם נרדף לבופה של ארוחות בוקר. לחם ברויטמן שהקים יובל זיו ב-2014 היא היכל של מסורת: פירוש השם הוא "איש לחם", הוא ממשיך את המסורת המשפחתית ובמקום אופים רק לחמי מחמצת משלושה מרכיבים בלבד - קמח, מלח ים אטלנטי ומים. זהו. אין שמרים, אין מיצבים, אין מתפיחים, אין משמרים.

בברויטמן כמה אופציות: יש לחמים ולחמניות לקנות הביתה / למלון / לדרך, כריכים (סלמון, סלט ביצים, גבינת ברי, טונה, אבוקדו, גאודה, מוצרלה, טבעוני ועוד), מאפים מלוחים ומתוקים (שוקולד, קישים, בורקסים, חלבה, ריקוטה, פרג ואחרים), קפה שילווה את השמחה ומעדניה עם דליקטסים שונים בצנצנות.

לבויטמן יש גם אחות צעירה - פיצה פורטונה - ובה מגישים פיצות מבצק נפוליטני, חלקן עם מגוון תוספות מקוריות.

ברויטמן - אלמוגים 17 אילת, 053-3000260, כשר

מסעדת לווייתן. ליאור רפאל,
ההמבורגר של לוויתן/ליאור רפאל

לוויתן

מסעדת לוויתן החלה כמסעדת שף מוקפדת ויצירתית עם מנות נהדרות וביקורות מעולות. ואז באה הקורונה, ליאור הבעלים עשה חישוב מסלול מחדש ופתח מחדש תחת השם "לוויתן המבורגריית שף". הקהל שהגיע בהמוניו בפורמט הקודם - כולל כאלו שבאו במיוחד מהמרכז רק בשביל זה - ממשיך להגיע כי ההמבורגרים מעולים ויצירתיים, אבל כל מי שאכל בגלגול הקודם עדיין מתגעגע למנות הווירטואוזיות והעונתיות של אז.

כעת אפשר לאכול בפאתי הטיילת באילת המבורגר 200 גרם מבשר שנטחן במקום, רוטב שפותח במקום, לחמניות שנאפות לפי מתכון מיוחד ושלל תוספות כמו אסאדו, גבינות, פנצ'טה טלה מעושנת, שרימפבורגר ועוד מנות נלוות כמו כדורי פירה, גיוזה ממולאת שרימפס, כנפיים, שרימפס מטוגן, סלט עם עוף ועוד.

לוויתן - הים 6 אילת, 08-920-9393, לא כשר

מסעדת פדרו. אריאל עוזרי,
סטייק במסעדת פדרו/אריאל עוזרי

פדרו - ערבי קונספט

מסעדת פדרו רחוקה מאוד מאזור המלונות, היא פועלת כבר כמה עשורים באחת השכונות הוותיקות בעיר, בין בנייני מגורים, ואולי זה סוד הקסם. יש חלל פנימי ספון עץ או גינה חיצונית מוארת ונעימה. פדרו מוכרת כמסעדת בשרים אבל בשנה האחרונה, עם כניסתה של שפית חדשה למטבח, יצאו כאן עם ערבי קונספט. לצד ערב קונספט בסימן קצבים על טהרת הבשרים (בימי שני), הוסיפו ערב דייגים (בימי רביעי) סביב פירות ים ודגים טריים במגוון צורות עשייה יצירתיות. המחירים סופר נוחים ויש גם הנחות על היין. נגן בוזוקי מוסיף לאווירה היוונית, לצד צ'ייסרים של אוזו שרצים בין הסועדים. בין היתר אפשר להזמין דגים שלמים על הגריל, עם מינימום תיבול והתערבות, דרך מנות של פסטה עם שרימפס, סלט קיסר עם שבבי אנשובי, סביצ'ה ועוד.

פדרו - שד' יעלים 38, אילת, 08-6379504, לא כשר

קונדיטוריית אורטל בן סימון

אורטל בן סימון הגיעה לאילת בעקבות האהבה ואחרי כמה שנים החלה לאפות עוגות ועוגיות בבית, בעיקר בהשראת קונדיטורים דגולים מחו"ל. ממש לפני חודש בשלה ההחלטה ובן סימון פתחה קונדיטוריית בוטיק קטנה ומעוצבת באזור התעשייה של אילת, הרחק מהמלונות אבל קרוב ליום-יום של התושבים. הלקוחות הקבועים כבר מזמינים ממנה שנים ועכשיו היא מוכנה גם למפגש עם הקהל הרחב. היא מכינה עוגות וקינוחים אישיים בסגנונות שונים, בדגש על קלאסיקות על זמניות: טירמיסו, סברינה, עוגת גבינה באסקית, טארט לימון, מאקרונים, טארט שוקולד, סנט הונורה, טארט פירות עונתיים ועוד. הכל מאוד אסתטי ודורש צילומים לאינסטגרם. הרעיון הוא לקחת הביתה, למלון או לחוף הים, כי אין קפה במקום אבל בן סימון בהחלט שוקלת להרחיב את הקונספט.

אורטל בן סימון - בנאי 1 (אזור תעשייה), אילת, 053-429-9772, כשר

בר סולו

מי אמר מיאמי ולא קיבל? בניגוד לבתי מלון סטנדרטיים בארץ שבהם הבריכה נסגרת אחרי הצהריים, במלון הבוטיק סוליי יש בריכה ובר צמוד שמתעוררים עם רדת החשיכה. הבר של המלון, שפתוח כמובן לאורחים מבחוץ, טרנדי ומעוצב וממש כמה צעדים משם יש מרפסת מפנקת וירידה לבריכת המלון שמארחת בליינים בחודשים הקיץ. התפריט קליל ואקלקטי בליווי שלל משקאות וקוקטיילים פוטוגניים. בין היתר אפשר לנשנש פה חצ'פורי, עראיס דג ים, באנז עם בשר מבושל בסיידר, ריזוטו אורז אסור עם סלמון ועוד מנות כיפיות.

סולו - תרשיש 12, מלון סוליי, אילת, 053-3077210, לא כשר

טיקה מסאלה. פייסבוק המסעדה, אתר רשמי
טיקה מסאלה, אוכל הודי אותנטי/אתר רשמי, פייסבוק המסעדה

טיקה מסאלה

במסעדת טיקה מסאלה מגישים מאכלים קלאסיים ואותנטיים משלל המטבחים בהודו, כולל מנות טבעוניות. עד לפני כמה חודשים פעל במקום בופה בצהריים משתלם במיוחד וכעת יש עסקיות ומנות להזמנה מהתפריט. בין היתר יש כאן עוף / כבש / דג / בקר בקארי, צ'יקן טיקה, צ'יקן מסאלה, צ'יקן טנדורי, טאלי בשרי או צמחוני, בריאני וגם מנות מהמטבח התאילנדי. הכל צבעוני ומתובל היטב.

טיקה מסאלה - האורגים 1, אילת, 053-9414775, לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully