וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יודעים איזו קפסולה לבחור? המדריך הזה יסדר אתכם

בשיתוף קפה עלית

24.5.2022 / 9:30

שפע של אופציות זה תמיד כיף - להתאים לעצמכם בדיוק את מה שאתם אוהבים. אבל לעיתים זה גם עשוי להיות מבלבל, כי כשיש כל כך הרבה אופציות - לא תמיד יודעים מה לבחור

עולם הקפה עבר בשנים האחרונות קפיצה משמעותית, מבחינת השפע, אופציות הבחירה, הטעמים והאיכות. אבל איך יודעים איזה קפה לבחור? כשבאים לבית קפה זה קל, אתם רק צריכים להגיד - אספרסו, הפוך, אמריקנו, או כל דרך אחרת בה אתם אוהבים לשתות את הקפה, והיתר - כבר על הבריסטה.

סדרת ארצות הקפה. יח"צ,
סדרת הטעמים/יח"צ

אבל איך מצליחים לשחזר את החוויה הטובה גם בבית?

רבים מאיתנו מחזיקים היום בבית מכונת קפסולות ביתית, אבל איך יודעים איזו קפסולה לבחור, על מנת לשתות את הקפה בדיוק כמו שאתם אוהבים? מה אומרים כל המספרים, האותיות, השמות והמדינות הללו? הנה מדריך שיעשה לכם סדר.

קפסולות האספרסו של קפה עלית. יח"צ,
הסדרה הקלאסית/יח"צ

תורת המספרים

המספר שעל גבי האריזה מעיד על עוצמתו של הקפה. כך לדוגמא cקפסולה 04 של קפה עלית, הפולים נקלים בארץ בקלייה בהירה (light roast), שיוצרת קפה בעל חמיצות מעודנת וטעמים מאוזנים של אגוזים ופירות יער. קפה שמתאים לחובבי הקפה ההפוך, שזקוקים לרגע קפה מפנק.

מצידה השני של הסקאלה, תמצאו את המספרים הגבוהים. קפסולה 15 של קפה עלית, מציעה - את הקפה העוצמתי ביותר. למי שאוהב את הקפה שלו חזק ומודגש, אך גם בעל מנעד רחב יותר של טעמים. הקפסולה הזאת מכילה למעשה תערובת של שני זני קפה - רובוסטה וערביקה. זן הרובוסטה מגיע מדרום מזרח אסיה ואחראי על טעמי המרירות והחוזק, בעוד שפולי הקפה מזן הערביקה, שמקורם במזרח אפריקה, אחראים על החמיצות בקפה. גם תהליך קליית פולי הקפה משפיע על העוצמה - פולי הקפה כאן עוברים קלייה ארוכה ואיטית יותר וטמפרטורת קלייה גבוהה - כך מתקבל משקה עוצמתי וחזק יותר. קפסולה 15 תתאים להכנת משקאות אספרסו ארוך או קצר עוצמתיים במיוחד, אך גם לקפוצ'ינו למשל, למי שבכל זאת רוצה לשמור על טעמים מודגשים וחדים.

בטווח שבין שני אלו, יש כמובן, דרגות שונות וטעמים שונים, קפסולה 07 למשל של קפה עלית, מציעה תערובת בעלת גוף מלא ומרקם קטיפתי עם טעמים של דגנים קלויים ואגוזים, היא עשויה משילוב של זני ערביקה המגיעים מאפריקה ודרום אמריקה. היא תעבוד מעולה כאספרסו, עדין יותר, וגם עם חלב מוקצף לקפה הפוך איכותי.

ארצות המקור

כפי שסקרנו כאן בהרחבה, לארצות המקור מהן מגיעים פולי הקפה, יש משמעות גדולה בטעמו הסופי של הקפה. הקפסולות הללו נקראות Single Origin ועל קופסתן תמצאו את שם מדינת המקור של אותו קפה.

איך תדעו איזה קפה מכל מדינה מתאים עבורכם?

ברזיל (מספר 06) - לקפסולת ברזיל של קפה עלית נבחרו פולי ערביקה מאזורים שונים במדינה, והם יוצרים קפה מעודן עם חמיצות בינונית, גוף מלא וטעמים אגוזיים (באופן טבעי) שמתאימים למי שאוהב את הקפה שלו יותר רגוע.

קולומביה (מספר 08) - הקפה בקפסולת קולומביה הוא 100% ערביק הוהוא גדל במטעים הממוקמים בגובה רב, שיוצרים משקה מאוד ארומטי, בעל גוף מלא וחוזק בינוני. יש לו חמיצות גבוהה בהשוואה לאחרים ופירותיות מאוד מורגשת, מזכירה אפילו פירות יער ואפרסק. העושר והמורכבות שלו מושלמים למי שאוהב במיוחד אספרסו.

גואטמלה (מספר 11) - תנאי הגידול לקפה במדינה זו, במרכז אמריקה, נחשבים מהטובים בעולם. ליצירת קפסולת אלו שולבו יחד פולי ערביקה ורובוסטה ממטעים בגובה 1800 מטר הממוקמים על אדמה וולקנית, מאוד עשירה במינרלים. תנאים אלו עוזרים להניב קפה ארומטי עם חמיצות גבוהה, פירותיות, מרירות שמזכירה שוקולד מריר, והוא מתאים למי שמחפש קפה עם אופי.

אינדונזיה (מספר 12) - ליצירת קפסולת אינדונזיה משלבים יחד פולי ערביקה הגדלים בגובה רב באי סומטרה המפורסם יחד עם פולי רובוסטה שגדלים באי יאווה, על אדמה וולקנית עשירה. מי שמחפש קפה מריר, מתובלן, עשיר בניחוחות ושובר שגרה - זה הקפה בשבילו.

אוגנדה (מספר 13) - הקפה גדל ביערות הגשם של אוגנדה באזורים הרריים, ובקפסולה הזו ישנו שילוב של פולי ערביקה ורובוסטה מקומיים שמניב קפה ארומטי מאוד, חמצמץ, פרחוני (מזכיר יסמין ושוקולד מריר), למי שאוהב קפה חזק ומיוחד.

ואם אין מספרים? יש אותיות

למי שגם במספרים הנמוכים, רוצה לגוון ולהתפנק, , מומלץ להתנסות בקפה עם תוספת של טעמים. קפסולה בטעם וניל (V), בטעם קרמל (C) או בטעם אגוזי לוז (N), תשדרג את חווית השתייה עבור מי שטעם הקפה חזק לו מדי. טעמו של הווניל לדוגמא יוסיף ארומה מבושמת, פרחוניות ומתיקות, ותתאים לקפה הפוך מפנק. קפסולה בטעמי קרמל, תדגיש לצד הקפה, טעמים של קרמל מתוק, שוקולד חלב וטעם חמאתי מודגש. היא תעבוד נהדר בקפוצ'ינו מתוק, וגם בקפה קר בימי הקיץ החמים.

קפסולות האספרסו של קפה עלית. יח"צ,
סדרת הטעמים/יח"צ

איזה עוד מושגים כדאי להכיר?

לונגו - קפסולות לונגו (עם האות L על גבי האריזה), מכילות למעשה יותר קפה בכל קפסולה (5.5 גרם קפה לעומת 5 גרם בהשוואה לשאר הקפסולות מסדרת קפה עלית). טכנולוגיית הקלייה הייחודית שלהן ארוכה במיוחד, התהליך יוצר תערובת שמתאימה במיוחד להכנת אספרסו ארוך עם או בלי חלב: קפוצ'ינו, אמריקנו ומקיאטו.

בוסט - קפסולות בוסט (תזהו אותן לפי ה-B על האריזה), הן קפסולות עם 20% יותר קפאין. התערובת משלבת זני רובוסטה מדרום מזרח אסיה המכילים באופן טבעי יותר קפאין. הבחירה בזני הקפה הספציפיים האלו מאפשרת קבלת משקה אספרסו מעורר במיוחד, עבור מי שמחפש BOOST בתחילת, אמצע או סוף היום.

קפסולות האספרסו של קפה עלית. יח"צ,
בוסט ולונגו/יח"צ

נטול קפאין

ומהצד השני, תמצאו את D. קפסולות נטולות קפאין, לאלו שנמנעים מקפאין, כל אחד מהסיבה שלו, או למי שמתחשק פינוק של קפה בשעות הערב. הקפסולה הזאת היא בעלת מתיקות של קרמל ואגוז יחד עם חמיצות וארומה מעודנים. נטילת הקפאין נעשית בתהליך ייחודי וטבעי המבוסס על מים ו- CO2 מבלי לפגוע בארומה והעושר שבקפה. נפלא לשתות כאספרסו או עם מעט חלב.

עכשיו, אחרי שעשינו לכם קצת סדר, ואתם מכירים את כל הסוגים, תוכלו לרכוש את הקפסולה שהכי מתאימה עבורכם.

בשיתוף קפה עלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully