וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת יין: יקב פיקו מקריו

25.5.2022 / 16:50

אבי אפרתי לוגם מיינות יקב פיקו מקריו מאיטליה

כותב שורות אלו הוא מאוהביה הגדולים של תעשיית היין האיטלקית. קיאנטי, פריולי, סיציליה, פוליה, אומבריה; בכולם יש יינות נהדרים, שונים כמובן מאד אלו מאלו בזניהם ובאופיים, הנגזר מתנאי מזג האויר המגוונים בארץ המגף הענקית. המדור הנוכחי מביא קצת פיימונטה, מאיזוריה הצפוניים של איטליה, שתמיד כייף לפגוש מתוצרי התעשייה שם, כשהם במיטבם.

אנשי יקב פיקו מקריו הם כורמים פיימונטזים ותיקים שב-1997 הקימו גם יקב משפחתי, עם דגשים על מיכון ומודרניות ואמונה במקומם של הזן והטרואר. איזור פיימונטה נודע בזן ברברה, ממנו מייצרים את יין הברברה ד'אסטי אבל את היינות הנודעים ביותר מחבל ארץ זה מפיקים מזן הנביולו: ברברסקו, נסיך פיימונטה ובארולו - המלך.

בסקירה הנוכחית חמישה בקבוקים, שלושה מהם - לבן, רוזה ויבש - בסיסיים, מענבי קורטזה (הלבן) וברברה (שני האחרים). יש גם ברברסקו ובארולו. כל היינות ראויים אבל כשמגיעים לשלושת האדומים מקדם התמורה לכסף נעשה טוב ממש. יין הבסיס "ברברה ד'אסטי" יפליא ללוות כל "על האש". יין הברברסקו, על יסודות הפרי והפרחוניות שבו, הוא בעל מקדם גסטרונומי גבוה מאד ויתאים לכל ארוחת בשרים. הבארולו, עם תו מחיר שגבוה רק מעט ממאתיים שקל הוא רכישה טובה בעליל לאוהבי הז'אנר.
למעט הבארולו, יין חורף קלאסי או לחלופין כזה שכדאי ללגום בתנאי מיזוג טובים, כל היינות הנסקרים כאן מתאימים גם למזג אויר חם יותר, כמו זה שאנו מצויים בפתחו.

לחיים!

Picco Maccario, Gavi di Gavi 2020. יח"צ,
Picco Maccario, Gavi di Gavi 2020/יח"צ

Picco Maccario, Gavi di Gavi 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס ענבי קורטזה מפיימונטה. תסיסה בנירוסטה. צבע זהוב-ירקרק. באף הדרים ופרחים. גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות דגים (סביצ'ה, קרפצ'יו, טרטר) ופירות ים.

דבר המבקר: קל, רענן, פירותי, חומציות טובה, מידה של ארומאטיות . יין עולץ וראוי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשבע מילים: יין קיץ חביב במיוחד, לימי החום שבפתח.

Picco Maccario, Lavignone Rosato 2020. יח"צ,
Picco Maccario, Lavignone Rosato 2020/יח"צ

Picco Maccario, Lavignone Rosato 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס ענבי ברברה מאסטי, פיימונטה. תסיסה קצרה במיכלי נירוסטה. צבע ורוד בהיר. באף פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים מכל הסוגים, סלטים, סלט פסטה, פיקניק.

דבר המבקר: פירותיות בשילוב חומציות חדה מאזנת, יובש טוב. יין חלק ואלגנטי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: רוזה נחמד שמשלב פרי ביובש.

Picco Maccario, Lavignone Barbera d'Asti  2020. יח"צ,
Picco Maccario, Lavignone Barbera d'Asti 2020/יח"צ

Picco Maccario, Lavignone Barbera d'Asti 2020

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי ברברה מאסטי, פיימונטה. 9 חודשי התיישנות במיכלי בטון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 87 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי בשר, ראשונות בשר (קפרצ'יו, טרטר), "על האש".

דבר המבקר: למרות אחוז האלכוהול הגבוה יחסית, יש בברברה הזה מידה גורפת של קלות. לגמתי אותו לצד קבב וסטייקים ביום שרב, והיתה בו הקלות המתבקשת ללגימה במזג אויר כזה. במילים אחרות, הוא מתאים בעליל לקיץ הישראלי, הידוע כבעייתי ללגימת אדומים. פרי מצוין, מידה של מינראליות ומקדם גסטרונומיות גבוה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: יין "על האש" מצטיין ממש.

Picco Maccario, Barbaresco 2018. יח"צ,
Picco Maccario, Barbaresco 2018/יח"צ

Picco Maccario, Barbaresco 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי נביולו מכרמים באיזור ברברקסקו, פיימונטה. בציר ידני. תסיסה בנירוסטה ועשרה חודשי התיישנות בחביות עץ סלובניות. צבע אדום רובי. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 143 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, נתחים מיושנים בגריל, קדירות.

דבר המבקר: ברברסקו הוא מהאדומים האהובים ביותר על כותב שורות אלו. הברברסקו הנוכחי - מתובל, מורכב, עתיר ניואנסים, מינראלי ובעל חומציות חדה - הוא יין ראוי מאד מסוגו שגם ניחן במקדם עלות הגיוני במיוחד. כל ארוחת בשרים, קלה כמאסיבית, תיהנה ממנו מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בעליל בהקשרי קבוצת ההתייחסות).

בשש מילים: ברברסקו איכותי בעל תו מחיר שפוי.

Picco Maccario, Barolo 2017. יח"צ,
Picco Maccario, Barolo 2017/יח"צ

Picco Maccario, Barolo 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי נביולו מכרמים בבארולו, פיימונטה. תסיסה במיכלי נירוסטה. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ סלובניות ושנה נוספת בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף דובדבנים ופריחה. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 207 שקל.

הכי מתאים ל: נתחים מיושנים ממושכות על עצם, סטייקים, קדירות בקר וכבש.

דבר המבקר: פרי מצוין, עשיר אבל לא דחוס מידי, חמיצות טובה, מורכבות, מאסה ברורה, שפע ניואנסים ומקדם גסטרונומיות גבוה מאד. בארולו ראוי מאד, שנמצא בראשית דרכו ויהיה במיטבו כמה שנים מהיום. תימחורו הנגיש במונחי הז'אנר הופך אותו לאטרקטיבי מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהחלט).

בשש מילים: בארולו ראוי, לא יקר, שעתידו לפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully